Ultrakuulumiset

Ei mullekkaan puhuttu..ainoastaan ekalla käynnillä kysyttiin millon on otettu papa näyte.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Tintshu, voimia ja jaksamista. Huonot uutiset ultrassa on aivan hirveä koettelemus.

Onnea Elisabet90, Jennuinen, Vargynja, emmaemillia ja kaikki muut jotka sai hyviä uutisia.

Kaikki käytännöt vaikuttaa vaihtelevan paikkakunnasta toiseen. Sain edellisessä raskaudessa kutsun papa-seulontoihin. Soitin ja kerroin olevani paksuna, jolloin mua ei huolittu sinne. Käskivät että pyydän että se otetaan muistaakseni synnytyksen jälkeisen labran yhteydessä. Niin tehtiin.
 
Mullekin ekassa neuvolassa sanottiin, että voin varailla papa-aikaa joskus synnytyksen jälkeen. Edellinen oli pari vuotta sitte alkuvuodesta, eli periaatteessa olis tänä keväänä tarttenu olla, mutta ei kai sitä raskaana kannata tehä?

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2
 
Tänään Npultra jossa turvotusta tasan 3. Riskilukema 1:130. Ensi viikolla istukkabiopsia keskiviikkona. Kyllä tässä ahdistaa :sad001 lapsi oli kuitenkin vilkas ja ihana siellä masussa.
 
Anis12, kurja kuulla että ahdistaa. Riskilukemasi tarkoittaa, että todennäköisyys siihen että kromosomivikaa ei olekaan on: 1-1/130 = 99.23%. Mun ultrassa oli opiskelija mukana. Hänelle ultraaja kertoi että raja normaalille niskaturvotukselle on 3mm. Sinä olit juuri siinä rajalla.

Omalle kohdalle osuessa todennäköisyys 99.23% kuulostaa liian pieneltä. Ulkopuolisesta taas kuulostaa siltä, että kromosomit on aika varmasti kunnossa. Olen ihan vakuuttunut että tulet pian kertomaan että kaikki on hyvin.
 
Kiitos Raketti, näin olen asiaa koittanut itsekin järkeillä. Huoli silti painaa, vaikka tosiasiahan on että elämä on riskejä täynnä jos oikein alkaa asiaa miettimään. Toivotaan, että kaikki menee hyvin!
 
Peukkuja sulle Anis12! Tosiaan myös sun ikä ja paino vaikuttaa tuohon lukuun ja kaikki joiden down-riskiluku on alle 1:250 käsittääkseni saavat halutessaan mennä jatkotutkimuksiin. Monesti on myös vääriä hälytyksiä, joten toivotaan siis, että sinullakin kaikki kunnossa :)
 
Täällä tänää käyty np-ultrassa! Kaikki hyvin, viikkoja tasan 13 niinkun alunperinkin, LA siis 11.9. Down riskilukema on 1:24000 ja verinäyte seula myös kunnossa! Ei siis hätää!! :)

Pitkään saatiin papusta kattella ja oli ihana kun kaikki näytti olevan kunnossa, löyty kaikki raajat, sormet, varpaat ja kasvoista silmät, nenä ja suu.. :Heartred kovin unelias tyyppi oli kylläkin ja piti välillä vähän herätellä, sanoinkin et olis sitte myös hyvät unenlahjat ulostullessaan!!

Nyt vaan odotellaan ja odotellaan! Rakenne ultraan varattiin aika 23.4!!
 
Täälläkin käyty tänään np-ultrassa. Niskaturvotus oli 1,6, ja verinäytteessä ei ollu sitä riskiä. Halusin sen nyt tietää kummiskin, ois muuten jäänyt vaivaamaan :grin
En kerenny paljoo näkemään vaavista mitään kun se vaan pyllisteli mulle :sad001 :grin Eikä saatu kuviakaan, just mun tuuria että se tulostin oli siinä koneessa rikki :smiley-angry017
Yhdellä päivällä siirtyi LA eli se on nyt 12.9.
Jospa sais sitten kuvat rakenneultrasta, mutta sekin vasta toukokuussa..
 
Hienoa catti, että kaikki oli hyvin :) Mut tosi ikävää, että et saanu kuvia, aika epäreilua mun mielestä. Eikö sitä olis voinut asialle jotain tehdä ennen sitä, kun sitä alettiin sinä päivänä käyttämään.... Ja harmillista tuokin, jos et oikein saanut nähdä mitään. Mut pääasia tietty, että pieni oli kunnossa!
 
Syömiset ja kellonaika vaikuttaa varmaan paljon niihin liikkeisiin. Me oltiin ultrapaikalla 20 min liian aikaisin, joten mentiin kahvilaan ottamaan vähän aamupalaa. Pikkutyyppi olikin sitten tosi vauhdikas.
 
Jospa nyt uskallaudun myös mukaan keskusteluihin. Tänään oli np-ultra ja kaikki oli hyvin! Ilon kyyneleet pääsi (mieheltäkin melkein :wink), kun sai ensimmäistä kertaa nähdä pikkuisen, jolla oli kaikki kunnossa! Viime kesänä ensimmäinen raskaus päättyi huonosti, joten ei olla uskallettu iloita tästä kunnolla ennen tätä :grin Hirveästi voimia kaikille, joilla uutiset ultrassa ei olleet hyviä, tiedän miten sydäntä murskaavaa se on.

Toivottavasti np-ultraa vielä odottavilla on ilonhetkiä edessä!
 
Jennuinen, mulla oli ihan sama juttu, pikkusta piti herätellä liikkumaan vähän väiliä. Unet oli vissiin vielä kesken aamu ysiltä :D En tiennytkään että syömiset vaikuttaa liikkeisiin, olin niin jännittynyt aamulla etten saanut syötyy ku palan paahtista..
 
Eka ultra mullakin nyt ohi.. kaikki oli niinkuin pitikin, eli pää molemmat jalat ja molemmat kädet löytyivät :D Olin aluksi hyvin epäileväinen sinne menessäni, mutta ennen ku päästiin edes ultraamaan sano se ultraaja että turhaan pelkäät ku näkyy jo silmistä että siellä lapsi on.. mietin että miten se sen siitä näki ja toiseksi, kuinka kamalaa olisi ollutkaan jos kaikki ei olisikaan ollut hyvin.. noh mutta, kaikki kunnossa.. la pysyi samana.. ei ollu edes heittoa päivistä vaan viikot täsmäsivät 12+4 :D kehui myös kun on niin kova liikkeisään ettei meinaa saada kunnon kuvaa :)
 
Noniin, se kauan odotettu ultra on vihdoin takana.
Vauva vastasi viikkoja täysin, eli rv13+1 nyt tänään ja laskettu aika 11.9

Kovasti pieni liikkui aluksi, aivan yllätyin että se sielä sellaista rallia vetää.
Niskaturvosta oli 2,3, kuulosti jotenkin paljolta aluksi vaikka se normaalin raja sen 3 onkin. Kaikki siis kunnossa kuitenkin!

Alan pikkuhiljaa olemaan varovaisen onnellinen tästä raskaudesta... :love017
 
Kylläpä on ollut hyvä olo ultran jälkeen. Näki että toukka on siellä oikeasti ja vielä elossa! Ei ole kohonnutta riskiä downiin ja muutenkin kehittynyt niinkuin pitää.
SILTI olen edelleen todella epäluuloinen ja pessimisti ja pelkään että vauva kuolee kohtuun tai saan keskenmenon tai jotain muuta kamalaa. Hirvittää kun koko ajan huolesta sekaisin :/ koskahan sitä rauhoittuu....
 
Takkuinen siitä asti kun tietää olevansa raskaana on yleensä ihminen todella huolissaan eikä se lopu koskaan synnytykseen, sit vasta huolet alkavat kun lapsi on syntynyt, huoli vaan hieman muuttaa muotoaan, mutta jatkuu koko ajan..
 
Anis meillä sama edessä. Tai siis en edes ole saanut verikokeen tuloksia, mut nt oli niin huomattava, niin suora lähete eteenpäin. Huomenna olis aika tutkimuksiin :sad001
 
Tsemppiä Toukka133, meillä myös huomenna tutkimukset. Toivotaan parasta meille molemmille :Heartred Koita jaksaa, tiedän miten suuri on huoli ja pelko.
 
Toukka133, toivottavasti kaikki on kuitenkin kunnossa. Epätietoisuus on kamalaa. Onneksi et sentään joudu odottamaan pitkään päästäksesi jatkotutkimuksiin. Tule kertomaan kuulumisia kun sinua on taas tutkittu. Toivotaan että lääkärillä on verikokeen tuloksetkin huomenna valmiit, ettet joutuisi yhtään ylimääräistä päivää odottamaan.

Nanzu88, niin sitä joskus on huolissaan. Olin itsekin ihan sekaisin huolesta esim. tilanteessa jossa esikoinen oli ollut 8 tuntia tajuttomana, määrättiin neurologisiin tutkimuksiin ja pään ultratutkimukseen, jotta selviäisi onko hänellä aivovamma. Kun mitään vikaa ei löytynyt ja tajuttomuus ei sairailutarkkailun aikana toistunut, mulla vain naksahti päässä. Päätin etten enää jaksa murehtia. Nyt, neljän vuoden jälkeen en edelleenkään murehdi ja ole huolissani tytöstä. Terve tyttö.
 
Takaisin
Top