Ultra

Eipä herunu vieläkään aikaa ar-ultraan. Lähete oli kääntynyt takasin neuvolaan ja jos vuotoja ilmenee, niin sit ultrataan ennen vkoa 13. Miten voi olla, oon kokenut kolme keskenmenoa! Mulla on vain yksi munasarja ja syöpätaustan takia luokiteltu riskiraskaudeksi!!!! Eikä silti suostuta ultraamaan.
 
Voi satumaria, pahoittelut ja tsempit jatkoon täältäkin!

Ja kurjaa ettet jennyhannele päässytkään ar-ultraan. Mutta onneksi sillä aatamin aikasella vehkeellä kattoivat ja syke löytyi sillon, niin ainakin varmuus että pikkunen siellä on :)
 
No joo, onpa outoa Jennyhannele ettet pääse aikaisemmin ultrattavaksi! Luulis nyt, että pääsisit kun on tuollaista taustaakin....:sorry: millä ne sitten perustelee ettei ole tarvetta ultrata ennen vkoa 13?
 
Mulla itellä on vuosien saatossa ollut 8 keskenmenoa, viime vuonna 3. Ja ihan heti sain täältä ultra-ajan. Nyt mä vaan soitin napolle ja aika tuli samantien, tosin mulla on ollut lapsettomuuslääkärille aika ja jonotus vf-hoitoihin mietinnässä. Tuo on epäreilua, että joka paikassa on eri käytännöt.

Jennyhannele, onko sulta tutkittu noi keskenmenot, että mistä johtuu?
 
Mulla itellä on vuosien saatossa ollut 8 keskenmenoa, viime vuonna 3. Ja ihan heti sain täältä ultra-ajan. Nyt mä vaan soitin napolle ja aika tuli samantien, tosin mulla on ollut lapsettomuuslääkärille aika ja jonotus vf-hoitoihin mietinnässä. Tuo on epäreilua, että joka paikassa on eri käytännöt.

Jennyhannele, onko sulta tutkittu noi keskenmenot, että mistä johtuu?
On tutkittu, mitään vikaa ei musta löytynyt. :)
 
Desiree: En tiedä millä persutelivat, tuli vaan sähköiseen asiointiin viesti neuvolatädiltä et lähete palautu ja jos vuotoja ilmenee niin yhteys suoraan kätilöopistolle.
 
Toi on kyl ihan uskomatonta, mä asun ite koillis-henlsingissä ja molemmilla ed. kerroilla päässyt tosiaan ultraan jossa määritetty kesto eli tuo alkuraskauden ultra ja neuvolassa sanottiin et pääsen nytkin. Mulla ei ole takana mitään lukuisia keskenmenoja tai mitään, kesto vaan on tosi epäselvä.
 
Mä en päässyt siihen alkuraskauden ultraan täällä Helsingissä, vaikka sanoin, että en tiedä koska mulla on ollut viimeiset menkat. Täti puhelimessa päätti sitten itse jonkun päivän. Eli näin kova tarve määrittää se raskauden kesto.. En voi käsittää miten sä oot Odecca päässyt niin helposti!
 
Täällä meillä ultra vasta viikolla 11, kannattaako sitä ennen käydä yksityisellä ar-ultrassa?
 
Mulla kierto on siis kahden kuukauden mittainen ollut kuopuksen syntymän jälkeen, eli kesto voi olla oikeestaan mitä vaan ja nt-ultran kannalta on tärkeetä selvittää missä mennään.
 
Niin siis mullakin on ollut keskenmenon jälkeen pitkät ja epäsäännölliset kierrot, mutta eipä se näyttänyt kiinnostavan edes niskaturvotusultran kannalta.
 
No onpa epäjohdonmukaista toimintaa siellä päin! Milloin sulla Lälly on eka neuvola? Jos siellä yrittäisit kysyä uudelleen?

Sydänkäpynen, varhaisultraan meno taitaa olla ennen kaikkea mielipide- ja makuasia. Joskus tietenkin raskaushistoria antaa syytä mennä tarkistuttamaan, että kaikki on kunnossa (toistuvat keskenmenot, kohdunulkoiset jne.). Monille kyse on ihan mielenrauhasta, että saa nähdä, että kohdussa elämää on. Viime raskaudessa kävi itse varhaisultrassa rv 7+ ja oli ihana kokemus, sai nähdä ja kuulla sykkeet (ja syynä ultraan oli 10 vuotta aiempi kohdunulkoinen). Tosin sitä kamalampi oli seuraava ultra rv8+ kun niitä sykkeitä ei enää ollutkaan. Eli se, että varhaisultrassa on kaikki hyvin, ei takaa onnistunutta raskautta. Tällä kertaa menen ultraan "vasta" rv 9+ (kuuluu meillä neuvolaan), ettei tulisi niin todennäköisesti turhia toiveita. Helpompi saada tuomiokin, jos ei ole aiemmin niitä sykkeitä nähnyt. Tämä siis minun fiilikseni asiasta.
 
Mä olen päättänyt et kun/jos saan vie plussan ensimmäiseksi otetaan hcg. Sit jos arvo outo niin sit haluan alkuraskauden ultraan. Muuten odotan np-ultraa.
Just katselin et kuopuksesta oli 15500 seiskaviikolla hcg eli olisi pitänyt arvata ettei 59 mihinkään johda.
 
Takaisin
Top