Ultra

Tänään kävin tarkastuksessa ja oli kokonaan tyhjentynyt. Kysyin vielä siitä milloin saa alkaa seuraavaa yrittämään ja lääkäri oli sitä mieltä että vaikka heti jos siltä tuntuu, mutta et jos ne yhdet menkat oottaa niin saattaa paremmin tarrautua kiinni. :winkJa pienentää ilmeisesti siis myös uuden keskenmenon riskiä. Vaikka ainahan se riski on. Ja mantuseen yhdyn kans tuossa että seuraavassa maltan kyllä pidemmälle sen ultran kanssa just sen takia ku nyt oli jo nähny ja kuullut sykkeen niin ei niin paljoo enää osannut pelätä keskenmenoa kun se sitten tulikin. Mut seuraavalla kerralla parempi onni toivottavasti, mies ainakin haluis jo heti koittaa uutta , mut pitää vähän toppuutella jos se sitten myöhemmin menis paremmin:joyful:
 
Itse kysyin viime viikolla varhaisultrassa, mikä on keskenmenon todennäköisyys jos 7-viikolla syke on havaittu. 10%, eli toisin sanoen yhdeksän kymmenestä jatkuu sen jälkeen normaalisti. Mielestäni luku on yllättävänkin matala, odotin sen olevan enemmän.
 
Ehtiihän ennen 12 viikkoa vielä mennä jotain pieleen.. Tälläiset km-todennäköisyystaulukot löysin:
 

Liitteet

  • 1453109983069.jpg
    1453109983069.jpg
    58 KB · Katsottu: 105
Tuohan näyttäisi olevan aika linjassa! Ehtii toki, mutta itse rauhoitan itseäni sillä, että kuitenkin 90% ja kohta enemmänkin, menee ok.
 
Hei kysynpä nyt tyhmiä mutta.. kannattaako ar - ultraan mennä vkolla 6+? Vai pitäiskö se olla 7+?
 
Sydänkäpynen, itse menen viikolla 7+0. Tämän yksityisen lääkäriaseman sivuilla ohjeistuksena on, että ultraan tultaisiin 6+ -> viikoilla.
 
En halua olla negatiivinen, mutta aina joku kuuluu myös siihen 10%.iin jolta menee kesken ja todennäköistä tai ei, niin kamala kokemus varmasti. Ja itseäni ei huoleta vain km, vaan myös kaikki muu mikä voi mennä pieleen. Nt-ultran ja vetikokeen jälkeen ehkä uskaltaa alkaa vähän olettamaan, että on vauva tulossa, jos kaikki on ok. Viimeksi uskalsin vasta rakenneultran jälkeen itseni uskoa, että saamme vauvan. Ja senkin jälkeen voi mitä tahansa tapahtua. Nyt yritän suhtautua rennommin, kun itsehän ei voi asioihin vaikuttaa ja riski on otettava, jos ylipäätään lapsia haluaa.
 
Viveka, totta tuokin et milloin vaan voi sattua vaikka oiskin epätodennäköstä. Itseä ainakin vähän helpottaa tietää et todennäkösyydet on puolella, vaikka eihän se sit lohduta jos jotain käykin. Yritän vaan ottaa rennosti.. :)
 
Musta olisi jälkikäteen jotenkin kamalan surullista jos syntyy terve, ihana vauva ajallaan ja sitten sitä raskautta ja vauvan odotusta jää aina varjostamaan se "negatiivinen" alkuajan epävarmuus, pelot ja pidättyneisyys.
Ymmärrän kyllä heitä jolla keskenmeno taustalla, etenkin pidemmillä viikoilla. Se jättää jälkensä.
Mutta etenkin heille joilla eka raskaus, tai ei huonoja muistoja taustalla, niin toivoisin avointa, luottavaista mieltä! :) Kyllä siitä tulevasta pienestä saa iloita. Olen monesti sanonut että se iloitseeko vai ei, ei kyllä varmaan yhtään tule vähentämään tuskaa, jos semmoisen joutuu kohdata. Minä itse pyrin elämään mieluummin lasi puoliksi täynnä kuin tyhjä :)

Ja Satumarialle, en muista oliko sulla jo kuinka pitkät viikot. Itse olen raskautunut heti varhaisen keskenmenon jälkeen olleesta kierrosta ja siitä on reilu 1-v taapero :Heartred Eli ei välttämättä ole mitään esteitä uudelle raskaudelle vaikka heti antais luvan :)
 
Sandy on kyllä oikeessa, et ei se iloitseminen vaikuta :) kyllä täs kovasti yrittää rauhottuu ja iloita :)
 
Sandy viikot oli mulla 6+6 , että just siinä isoimmilla prosenteilla. Joo mies ainaki haluis just nyt heti kun kerran ei mikään pakko ole odottaa. :hilarious: Mut saa nähä tärppää kun on sen aika. :happy:Ja eihän sitä nää ennenku kokeilee. Ja nyt päätin etten edes stressaa asioista niin paljoo ja helpompi tavallaan kun tuli just se vastoinkäyminen mitä pelkäs niin osaa paremmin antaa mennä sitten omalla painollaan eikä enää oo odotuksia suuntaan tai toiseen liikoja ainakaan liian aikaisin, kyllä se sieltä tulee kun on tullakseen jos niin on tarkotus.:rolleyes:
 
Täällä on ollut käsittämättömän onnen päivä!

Hieman taustaa: 5+0 alkaen alkoi tuhruaminen, tiputtelu ja pyyhkäisyvuoto, välillä hölähteli enemmän, välillä kirkasta punaista välillä vanhaa ruskeaa. Kipuja ei, mutta alaselkä jomotti aluksi, nyt viikonloppuna vihloi alavatsan vasenta laitaa. Siitä panikoituneena varasin tälle päivää ultran yksityiseltä. Viikot nyt siis 6+3.

Siellä se näkyi! 6,22mm pitkä puikula! Viikot tarkalleen oppikirjanmukaisesti 6+3. Pikkuinen tykytyskin siellä näkyi, sykkeeksi sen selvästi tunnisti.

Näkyi toki muutakin. Toinenkin limapussi, jossa hematooma. Sitä se sieltä nyt tyhjiin vuotaa. Jos oikein ymmärsin, kyseessä oli todennäköiosesti kaksoisraskaus tai sitten ihan vain tyhjä pussi alun alkaen (tuulimuna??)

Nyt on kaikki ihan älyttömän hyvin! Julkisen eka ultra 10.2. Tänään lääkäri sanoi, että se on erittäin hyvä aika.

Oi tätä onnentunnetta!!:happy093
 
Järvenhenki, sulla on on ihan samanlainen tilanne kuin minulla noin 3,5 vuotta sitten. Terve tyttö syntyi, vaikka vuotoa oli vähän väliä koko raskauden.

Onnea! ♥
 
Takaisin
Top