Ultra

Ei kerrottu, kaiken tiedon sai muutenkin oikein kaivaa siitä ultraajasta irti. Jos ei tuu alkuviikkoon mennessä kirjettäkään niin lähen soitteleen ton asian perään. Itseeni ahistaa epätietosuus.
 
mulle tuli kirjeessäkin vaan, että riski alhainen. Veriseulonnan tuloksissa oli tarkat riskiluvut kyllä. Oletteko te muut saaneet sitten jonkun yhdistelmäluvun näistä?
 
ImageUploadedByVau Foorumi1457027773.699774.jpg
Tää on ainut mitä mä sain! Rajasin vaan henkilötiedot pois. Neuvolakäynnillä sit käytiin luvut läpi.
 
tällaisen mä sain, ja oli vielä post-it lappu laitettu mukaan jossa sanottiin että normaalit luvut oli ei mitään huolta. :)
 

Liitteet

  • 12799263_10153478438783602_4438910343126546153_n.jpg
    12799263_10153478438783602_4438910343126546153_n.jpg
    37.6 KB · Katsottu: 83
Mulla näkyy noi arvot vaan omakannassa, eikä niitä mitenkään oo kommentoitu. Muutakun neuvolassa ja sielä sanoi, että on erinomaiset :) Silti vähän ihmetyttää miksen mä saanut niitä kirjallisena.
 
Ehkä minäkin uskaltaudun mukaan. Rv 13 meneillään, tänään ultrassa kaikki oli hyvin, niskaturvotus 0.9 mm. Oon lukenu teidän juttuja alusta asti, mutta itsellä pian 5 vuotta yrittämistä takana ja kaksi keskenmenoa ollut, niin en ole uskaltanut liittyä joukkoon. Saa nähdä eteneekö tämä sit vihdoinkin. ☺

Seulonnan tuloksista sanottiin ultrassa vain, että omakantaan tulee onko ok. Tarkempia riskilukuja voi kysyä neuvolasta tai lähettämällä omakannassa viestiä. Jos jotain hälyyttävää, se soitetaan. Joten kyselkää ihmeessä tarkat luvut, kyllä ne saa jokainen tietää. ☺
 
Tunti enää niin sais lähtee ajelee ultraan päin...
Klo 9 ois aika..

Heränny oon jo klo 5 ku jänskättää enkä jaksanu enempää painajaisia jossa lähdin ultrasta ilman kuvaa itkien..
 
Mulla oli eilen neuvolalääkäri, jolla onneks oli sit sellainen matkakokoinen ultra. :) Nyt jaksaa odottaa sinne 16.3. olevaan nt-ultraan, kun tietää, että siellä on kyytiläinen matkassa ja näytti kyllä niin vauvan alulta jo, kun nukkui pää kumarassa ja sydän sykki:Heartred

Saa nähdä vaan et mutellaanko laskettua aikaa, kun lääkäri sai ton ultran mukaan 9+6, mun omien laskujen mukaan olis 10+3 ja neuvolan mukaan 10+5 :grin Mutta joka tapauksessa arviot lähempänä toisiaan kuin esikkoa odottaessa....
 
Yhhyyyyyy!!! Auttakee te viisaammat kun en löydä mistään noita sikiöseulontojen verikokeiden viitearvoja. Ja juu tiedän et ne lasketaan yhdessä niskaturvotuksen kanssa mut täytyyhän niillä jotain viitearvoja olla?Taulukoita löyty mut en ota niistä yhtää selvää
Tietääkö joku viksumpi viitearvot sille s-pappa ja s-hcgbv/d arvoille??
 
Niitä viitearvoja ei nimenomaan erityisesti mainosteta, koska niitä ei pitäisi tulkita ilman sitä ultraa ja silloinkin vain ammattilaisen. Näin mulle selitettiin. Tiedän tapauksen, jossa joku yksittäinen arvo ei ollut äidin netistä löytämien viitearvojen sisällä ja tästä seurasi kauhee tuska ja ahdistus. Oikeesti kaikki oli ihan kunnossa, mutta maallikko vaan ei osannut niitä tulkita.
 
Mulle kans neuvolasta sanottiin, että niitä on turha erikseen miettiä tai itse koittaa tulkita kun eivät kerro yhtikäs mitään!
 
Ultra takana taas, ja olipa ihana ultrahoitaja tällä kertaa, tosi ammattilainen ja lämmin. Nyt oli kyllä hussilta ennätysnopeaa toimintaa kun tuli jo päivän päästä toi seulan tulos postissa! Mutta silti ehdin kanta.fi:Stä katsoa ne luvut, ja koska niistä ei ollut mitään selityksiä niin googlettelin aikani. Halusin soittaa isovanhemmille uutiset ja kun ultrassa sanottiin että jos seula osoittaa, ettei kohonnutta riskiä ole niin menee kirjeeseen pari viikkoa. Riskiluvut oli tosi pienet niin uskalsin googlettelun jälkeen jo ilmoitella. En arvannut että kirje tulikin jo tänään:D
 
Kiitos vastauksista:happy: mä tässä oon itsekin yrittänyt takoa päähäni että ne veriseulat itsessään ei vielä kerro mitään, mutta tää järjen kuuntelu on kovin vaikeeta kun tunteet huutaa hysteriaa:wacky: tein nyt niin että varasin yksityiselle nt-ultran kun äitiyspolin ultraan on vielä kaksi viikkoa aikaa ja luulen et siihen mennessä oon stressannut itseni ihan hermoraunioksi! Ai hitsi kun ottaa päähän että menin katsomaan ne tulokset kannasta! Niin paljon vähemmällä huolella ois selvinnyt jos ois vaan odottanut ultraan asti! Neuvona muille, älkää hätiköikö!:hilarious:
 
Kaverin siskolle oli ultrassa sanottu et tuulimuna mut itsellä oli vahva tunne että ei ole.. sanoi että haluaa odottaa hetken. No seuraavalla kerralla syke oli löytynytkin... kamalaa jos tällästä tapahtuu paljonkin.. ja sit vaan tyhjennys kuitenkin tehdään :/
 
Moikka! Sori hyppään täältä takavasemmalta kysymään, että mihin teille on kannassa tullut ne lasketut riskiluvut näkyviin? Sinne labratulosten perään vai johonkin diagnoosilistaan? Ja kuinka nopeasti ultran jälkeen luvut on löytyneet omakannasta?

Syyskuun odottaja minäkin, eilen ultrassa kaikki ok, mutta odottelen vielä malttamattomana sitä veriseulaa, kun selvästi tässä raskaudessa hcg on ollut jotenkin poikkeuksellisen korkea (mieletön pahoinvointi ja kilpirauhasen liikatoiminta, joka viittaa korkeaan hcg:n), joten odotan malttamattomana jäänkö veriseulassa kiinni. Nuo kannassa näkyvät arvot oli tosi korkeat viitearvoihin verrattuna (löytyy jostain hus:n oppaasta sellaset käppyrät). Nojooh, tätä tää nyt on kun niitä tuloksia haluis ite tulkita eikä pysty. Kiitos kiltit jos joku jaksaa tähän mun välihuuteluun vastata!
 
Vertailukelpoisia arvot on kun ovat muunnettu MoM muotoon ja osan oltava alle 1 ja osan yli 1. Sen tiedän et korkea Nt viittaa häiriöön ja jos HCGb taas on matala niin viittaa häiriöön, eli toinen niistä oltava alle 1 Mom ja toinen yli 1 Mom. PAPP-A on joku istukkahormoni juttu ja siitä en muista miten se muuttuu jos jotain on.
Mutta kuten yllä todettu, maallikon on ihan turha noilla itseään vaivata ja stressata, se on ihan turhaa kun ei sitä taitoa ja tietoa ole kuitenkaan niiden tulkitsemiseen. Turha stressi on vaan haitaksi vauvalle ja jos jotain häikkää on havaittavissa niin siitä ilmoitetaan hyvin pian kun kaikki arvot ultrassa mitattua nt myöten on olemassa.
 
Niin mä tiedän, siks kysyinki millä aikataululla ne tulee Kantaan ja mihin sinne, kun monilla on selvästi riskiluvut löytyneet sieltä ennen etanapostia. Tää oli se mun kysymys
 
Takaisin
Top