Ultra

Meille sanottiin yksityisen vastaanotolla että NIPT olisi 99%varma downin suhteen sekä myös muiden kromosomipoikkeavuuksien suhteen
 
Itsekin just tutkin asiaa niin peus yhdistelmäseulonnoista (np-ultra,verikoe) löytyy 85% todennäköisyydellä downin syndrooma. Ja sit riskiryhmän jatkotutkimuksissa (NIPT-tutkimus, istukkabiopsia, lpv) downin ja muiden trisomioiden löytäminen on 95-99% varmaa. Ja NIPT-tutkimuksessa väärän negatiivisen tuloksen mahdollisuus on vaan 0,02%. Ja jos tulee positiivinen vastaus niin väärän positiivisen mahdollisuus on jotain 0,2%. Ja positiivinen vastaus kuitenkin varmistetaan vielä lapsivesitutkimuksella. Sillä ajattelin etten turhaan ota sitä biopsian keskenmenoriskiä ettei sitten sen takia mene terve lapsi kesken. Mutta ehkä kuuntelen vielä mitä ens viikolla on kätilö mieltä. :)
 
Voitte olla ihan oikeassa, mutta jotain siinä oli miksi sitä ei mulle suositeltu ja se liityi siihen niskaturvotukseen kun sitä on melkein 6,5mm
 
Leksi ja turvonnutkuutio, ei kannata vetää mitään hirveetä stressiä. Mä jouduin kans käymää istukkabiopsiassa kun turvotusta oli 4,3mm ja riskiluku oli 1:47. Alta viikossa tuli tieto että terve tyttö on tulossa. Tosin tottakai kannattaa varautua että sieltä jotai saattaa löytyäkkin, mutta kannattaa koittaa ajatella just jotain muuta vastausta ootellessa. Tiedän, se oottelu on aivan yhtä helvettiä, mutta tosi usein tulee näistä ns. "Vääriä hälytyksiä". Ja tietty se, että vaikka sieltä sanottais että ei trisomia, se ei tarkota että ois täysin terve lapsi tulossa, valitettavasti. Ite odotan kauhulla ku ru on 21pv. Monesti turvotus voi johtua jostain rakennepoikkeavuudesta, sydänviasta yms... pidän teille peukkuja!
 
Tänään ois eka nt-ultra ja ihan hirveä jännitys että onko siellä mahassa yhtään mitään ja onko kaikki kunnossa. Yöllä ei tullut paljon nukuttua ja yhteen asti pitäisi jaksaa odottaa. :sad001
 
Toivottavasti kaikki on hyvin.
Uskon että jokainen jännittää ultraan menoa jokaisella kerralla..

Tsemppiä ♡
 
Meillä on otettu kaksi kertaa istukkabiopsia ja olemme valinneet sen, koska tulokset ovat luotettavimmat ja biopsiasta ne saa kaikkein nopeimmin. Nipt tosiaan tarkistetaan positiivisen tuloksen sattuessa vielä lapsivesipunktiossa ja se voidaan ottaa vasta viikolla 15 ja tulokset kestävät helposti kaksikin viikkoa. Biopsian tulokset saadaan noin viikossa. Minulle itselle pahinta on aina epätietoisuus ja siksi valitsimme biopsian. Toki minulla on ollut istukka paikassa, josta se voidaan ottaa. Käsitykseni mukaan lapsivesitutkimuksen ja istukkabiopsian keskenmenoriski on aika samaa luokkaa.
 
Silkkitassu voi ei :sad001 pahoittelut!
 
Silkkitassu oon tosi pahoillani!! :Heartred Meillä kans viime raskaus päättyi yhtä kamalalla tavalla. Se on ihan kamala paikka! Toivottavasti tyhjennys sujuu ongelmitta ja pääset toipumaan ja kenties pian yrittämään uudestaan. Paljon voimia!
 
Silkkitassu, voimahali täältäkin! :Heartred Tuo on niin kamalaa. Meilläkin kaksi edellistä raskautta päättynyt keskenmenoon, joten tiedän miten kauheelta voi tuntua. Toivottavasti jaksatte yrittää ja tärppää pian uudestaan!
 
Takaisin
Top