Ultra

Mullahan heitti ultran mukaan 9 päivää kun verrataan siihen minkäkokoinen pitäis olla menkoista laskettuna. Kokoon kaiketi vaikuttaa vanhempien geenitkin ja eihän hedelmöittyminenkään välttämättä tapahdu sinä päivänä kuin yhdyntä on tapahtunut. Siittiöthän voi säilyä hengissä naisen sisällä jopa 3-5 päivää jotenkin sekin voi jo aiheuttaa helposti tuon muutaman päivän heiton.
Lisäksi munasolukaan ei välttämättä jokaikisessä kierrossa irtoa samana päivänä, on siis suht mahdoton tietää tarkkaa hedelmöityspäivää, kun hedelmöittyminen on tapahtunut luonnollisesti :)

Tuo ylempänä ollut 2 päivän heitto on oikeesti ihan mitätön ja tuollanen heitto voi tulla ihan jo siitä et sikiö on joko normaalia enemmän kippurassa tai vastaavasti onkin viikkoja isompi kun mittaushetkellä venyttää itseään suoraksi.
Kun jossain vaiheessa koittaa rakenneultra niin se vasta veikeetä onkin kun pää vastaa jotain viikko ja päivä määrää, reisiluun pituus toista, ja vastan ympärys kolmatta, arvopa niistä sitten oikea ;)
 
Scarlet, samassa veneessä ollaan :) Mä kylläkin pääsen jo päivää ennemmin kurkkaamaan pientä ekan kerran <3

Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja tsemppiä niille joiden pitää vielä heti odotella uutisia <3
 
Joudun kolmen viikonpäästä lapsivesitutkimukseen. Tietääkö kukaan kauanko vastauksien saamiseen menee siitä tutkimuksen tekemisestä suunnilleen? :(
 
Tsemppiä Leksi odotteluun. :Heartred Se on todella kurjaa. Laita yv:tä, jos tahdot jutella.

Minulla on tuttavissa pari, jotka on jääneet tuossa yleisessä seulassa kiinni ja kromosomitutkimuksissa kaikki onkin ollut kunnossa. Toivottavasti myös teillä olisi väärä hälytys.
 
Meillä oli Down vain 1:140 mutta koska niskaturvotus oli isolla alueella ja n.6,5mm niin siksi tutkitaan... Ei saatu istukkabiobsiaa otettua kun istukka on niin takana, eli lapsivesitutkimusta täytyy odottaa. Ennuste on todella huono. :(
 
Leksi :Heartpink todella kurja kuulla. Ilmeisesti punktion tulokset kestävät pari viikkoa. Minun edellinen raskaus ei päätynyt vauvaan ja jäimme juuri seuloissa kiinni, joten tiedän, mitä joudut käymään läpi. Voit laittaa yv.tä jos haluat.
 
Jännää, kun niin moni on jo käynyt nt-ultrassa! Onnea hyvistä uutisista! <3

Itse sain kutsun vasta viime viikolla ja aika vasta 15.3. Silloin menossa 12+5. Kamalan pitkä aika odottaa, varsinkin kun ei olla käyty ollenkaan ar-ultrassa.
Heiiii! Meillähän on sama laskettu aika ja vieläpä sama päivä nt-ultraan:joyful: mulla on ihan sama fiilis ettei jaksaisi odottaa tuonne asti että näkee vaadin ekan kerran!:nailbiting: Paljonkohan yksityisellä maksaisi ar-ultra?:woot:
 
Voi Leksi <3 Pitkät kolme viikkoa edessä ja sitten vielä tulosten odottelu. Paljon jaksamista! Vertaistukea näyttää onneksi olevan tarjolla Tuulevilta ja Vivekalta, siitä voi olla uskomattoman paljon apua. Mulla se auttoi eteenpäin myöhäisessä keskenmenossa.
 
Heiiii! Meillähän on sama laskettu aika ja vieläpä sama päivä nt-ultraan:joyful: mulla on ihan sama fiilis ettei jaksaisi odottaa tuonne asti että näkee vaadin ekan kerran!:nailbiting: Paljonkohan yksityisellä maksaisi ar-ultra?:woot:

Joo aika tuntuu nyt oikein matelevan, varsinkin kun mulla ei oo oikeestaan ollut mitään raskausoireita ja välillä tulee rusehtavaa vuotoa. Tänään aamulla, kun heräsin niin oli oli myös verta :/ Soitin äitipolille, mutta nehän sanoo, että pitää vaan seurailla tilannetta. Oon kyllä ihan hermona täällä.

Esikoista oottaessa kävin ar-ultrassa ja oli muistaakseen jotain 150e Femadassa. Se on kyllä pieni hinta siihen verrattuna, että säästyy enimmältä stressiltä, että siellä oikeesti joku on. Meinasin huomenna koittaa vielä soittaa neuvolaan, jos ei sielläkään oikeestaan mitään voida tehdä, niin varmaan varaan ajan yksityiselle, niin loppuu tää miettiminen.
 
Voi ei Scarlet! No varmasti tossa vaiheessa minäkin olisin ihan hermoraunio:sad001 onpa omituista ettet pääse aikaisemmin polille. Toivottavasti neuvolasta löytyy apua! Tsemppiä!
 
Täällä ei oo kuulunut ultra aikaa. Täytyy kohta varmaan jo soittaa neuvolaan että missä kuppaa. Mä kun en ole ollenkaan missään ultrassa tän raskauden aikana käynyt niin alkaa olemaan olo että onko tuolla ketään. Oireita kyllä löytyy mut epävarmuus ärsyttää. Nyt ollaan siis 10+4 menossa.
 
Täällä ei oo kuulunut ultra aikaa. Täytyy kohta varmaan jo soittaa neuvolaan että missä kuppaa. Mä kun en ole ollenkaan missään ultrassa tän raskauden aikana käynyt niin alkaa olemaan olo että onko tuolla ketään. Oireita kyllä löytyy mut epävarmuus ärsyttää. Nyt ollaan siis 10+4 menossa.
Mulla meni 1,5vko neuvolakäynnistä ennenkun kutsu tipahti ovesta.
Mut kannattaa soittaa jos on kulunut pitkä aika koska jossain paikoissa se käytäntö vaihtelee et tilaako neuvola ajan vai pitääkö ite soittaa polille ja varaa aika
 
Mulla kesti vaik kui mont viikkoa, sit soitin ja olivat unohtaneet! Kannattaa soitella äitipolille ja kysellä.
 
Okei mulla oli eka neuvola Sillon 17.2 että siitä on kohta se 1,5 vk mut täytyy katella soitanko aikaa. Mulle kyllä sanottiin että aika tulee postissa.
 
Takaisin
Top