Ultra

Tuntuu kyllä tosi myöhäiseltä ajalta tuo 14+0 nt ultraan :o

Mulla oli tänään ultra ja kaikki oli pikkuisella hyvin ♡ niskanturvotusta oli 0,9. Kovin se siellä potkutteli. Kuopuksesta ekat potkut oon tuntenut rv 14 ni varmaan nytkin ajoissa jo tuntuu ♡ seuraava ultra huhtikuun alussa.
 
Täytyypä kyllä soittaa sinne äitiyspolille huomenna ja kysellä kun kutsussa mulla lukee että varhaisraskauden ultra viikoilla 12-13 ja keskiraskauden ultra viikoilla 20-21 ja molempiin oon nyt sit saanu ajat niin että eka ultra on viikoilla 13+6-14+1 (riippuen siis kierrosta joka mulla vaihtelee) ja keskiraskaudenkin ultra on laitettu viikolle 22+1-22+3! Miten voi olla? Mulla meni jo ihan itkuksi kun kyseessä on eka lapsi ja kun kyse on näinkin tärkeästä asiasta niin yksityisellehän tässä on sit mentävä jos eivät aikaa vaihda :sad001
Onko kellään kokemusta kuinka helposti noita aikoja saa vaihdettua?
 
Sain ainakin vaihdeltua oman työnvuoksi. :)
Jouduin vaan soittelemaan itse aikaa ku ei kutsua ruvennu kuulumaan ja eihän terkka ollu lähetettä ees tehny.
-.-
 
Tänään oli sitten np-ultra ja vauvalla näyttäisi kaikki olevan hyvin.

Ensin kätilö katsoi vatsan päältä ja siellä pikkuinen kovasti heilutteli käsiä ja jalkoja, kunnes yhtäkkiä hän väsyi totaalisesti. Kuva oli muutenkin jotenkin huono, joten jatkettiin ultraa alakautta. Yskin muutamaan kertaan ja kätilö töni mun vatsaa, eikä mitään! Hän simahti täysin. Kätilö päästi sillä ultralaitteella jonkin äänen ja siihen vauveli mitä ilmeisimmin sitten reagoi. Ei meinattu saada niskaa näkyviin, kun hän halusi esitellä vaan kasvojaan. Mutta lopulta sitten saatiin niskaturvotus katsottua.

Mutta ihmettelen, jos en näe ens yönä painajaisia. Olen kuvitellut päässäni, että siellä on suloinen pallero. Mutta ei, sehän on pelkkää luurankoa. Karmivaa oikeasti. Ja nenä ja leuka näytti tosi pitkiltä! Sanoinkin että siellä on noita-akka. Jalat oli myös tosi pitkät.

Laskettu aika aikaistui nyt sitten parilla päivällä (niinkuin epäilin). Eli olen nyt viikolla 12+5 ja la on 2.9.
 
Ja niskaturvotus oli meillä 1,4mm. Tätä lukemaa sitten verrattiin minun ikääni, painooni, tupakoinko ja verikokeisiin. Kätilö kertoi, että jos tulos on 1:2500 laitetaan lisäseuloihin. Meillä tulos oli 1:5325. 90% mahdollisuudella ei ole down-lapsi.
 
Ja ultra takana täälläkin! Kaikki hyvin :) Meille ei kyl siinä tilanteessa mitään lukuja laskettu, ainoastaan niskaturvotuksen määrä merkittiin neuvolakorttiin ja terkka sanoi kokonaistuloksen tulevan perässä (kirjeenä jos ei häikkää ja puheluna, jos seula hälyttäisi).
 
  • Tykkään
Reaktiot: mkm
Me saatiin vielä yksi semmonen kuva joka naaman suunnasta. Se on oikeesti pelottava enkä halua katsoa sitä. Näyttää ihan kauhuelokuvan alienilta :greyalien:, kun näkyi vaan luiden muodot, mutta kätilö lohduttelikin, että kaunis vauva siitä tukee :grin
 
Ensimmäinen ultra takana! Apua miten jännitti onko siellä ketään tai jospa niitä onkin kaksi!! Yksi pieni sieltä löytyi, joka heilutteli pieniä käsiään ja pomppi kuin vesikirppu :p Sydän lyödä jumputti kovaa tahtia ja kaikki näytti normaalilta. Laskettuaika aikaistui kolmella päivällä, joten nyt meneillään 12+5. Kyllä tuon pienen touhuja olisi voinut seurata vaikka koko päivän. Huhtikuussa sitten seuraavan kerran :)
 
Huuhh, meilläkin nyt sitten takana tuo kauhun ja innon sekaisin tuntein odotettu nt-ultra. Pieni siellä halusi vain nukkua ja alkoi kovasti potkimaan kun häntä heräteltiin <3 :) niskaturvotus 0,8 eli tosi hyvä lukema, riskiarvoja ei voitu laskea vielä kun koneilla joku päivitys menossa niin vastaus sitten tulee TOIVOTTAVASTI kirjeellä perästä. Rakenneultra onkin sitten vasta joskus 2kk päästä huhtikuussa.
Ei kuulemma päästä lisäseulontoihin, ellei äidin puolella ole jotain ja jos tuo riskiluku ei ole hälyttävä. Ei tarvi nyt sitten sitäkään enää kohta toivottavasti miettiä. :)
 
Istukkabiopsia tehty. Vauva näytti jo ihan vauvalta. :Heartred Viikot 11+2. Seuraava viikko jännätään tuloksia ja mahdollisia komplikaatioita.
 
Takaisin
Top