Ultra

Onnea hyvistä uktrakuulumisista!
Ja tuulevi tsemppiä odotteluun!
 
Tsemppiä Tuulevi odotteluun :Heartpink, luultavasti tulokset ovat jo ti-ke valmiina. Näin meillä ainakin meni. Minulla mahan juilinta loppui iltasella, otin kylläkin panadolia siihen. Vaikeinta oli kävellä toimenpiteen jälkeen autolle ja istua autossa. Sohvalla maaten meni hyvin ja illalla olin jo kunnossa. Nyt vain muuta ajateltavaa viikonlopun ympärille.
 
Ehkä perjantaina on sitten soittoaika, kun meillä oli sama, eli perjantai iltapäivällä sai kysellä tuloksia. Edellisen kerran olimme biopsiassa torstaina ja silloin soitto tuli jo seuraavana tiistaina. Nyt näyte otettiin maanantaina ja perjantaina saimme tulokset.
 
Samoja sanoja toistelen: onnea hyvistä ultrakuulumisista. Ihanaa saada niitä kerralla niin paljon, koska ilahtumisen tunne ikään kuin kasvaa, kun on jo edellisestä uutisesta ilahtunut. Tuuleville tsemppiä jännäämiseen!
 
Tänään oli varhaisultra, tuntuu oudolle että monet jo käyneet nt ultrassa ja itse olen vasta tässä vaiheessa :) no kumminkin, kävin siis tarkastamassa että kaikki hyvin, viime viikolla tuli vähän vuotoa niin se aina huolestuttaa, etenkin kun yksi keskenmeno alkoi juuri niin. Tänään oli kuitenkin kaikki hyvin, 9+4 on viikot. Jotain hyvää täällä Ruotsissa, kun ultra maksoi 33 €, mutta toisaalta nt ultra onkin sitten maksullinen (150 €), monet jättää sen senkin takia käymättä...
 
Täällä myös yksi tänään ultrassa käynyt! Jotenkin tän rajun pahoinvoinnin takia pelkäsin kaksosia, mutta vain yksi tyyppi siellä killuskeli :) niskaturvotus oli 1mm ja muutenkin kaikki hyvin! Päiviä tuli viikkoihin 2 lisää, sinne mentäessä siis oli 12+0, nyt 12+2. LA pysyy samana 8.9. :)

Onnittelut kaikille muillekin hyvistä uutisista! <3
 
Hauska kuulla muiden maiden käytännöistä raskauden seurannassa ja muutenkin raskauteen liittyvissä asioissa. :)
 
Nt-ultrassa käyty tänään. Kaikki hyvin, niskaturvotus 0,8 ja vastasi täysin viikkoja. La siis edelleen 10.9 ja viikkoja nyt 11+6. Nauratti miten kovasti pui nyrkkiä, kun koitin yskiä vähän että kääntyisi. Olipa melkonen alien <3
 
Mua vähän ihmetyttää kuinka vähän tää ultraaja-täti puhui mistään muusta. Ite jouduin kaiken utelemaan. En oikeen saanut mitään selvää mitä hän puhui viikoista eikä selittänyt mikä mittä tarkoitti mitäkin, Kotona huomasin, että hän oli merkannut äitiyskorttiin viikoiksi 12+3, vaikka viikkoja oli 12+1. Ja kun olen käyttänyt yrittämisen aikaan woman log-nimistä appia, johon merkinnyt kaikki yhdyntäkerrat niin tiedän, ettei tuo 12+3 ole edes fyysisesti mahdollista. Pitää varmaan neuvolassa ottaa puheeksi sitten ensi kerralla jos he voivat korjata tietoihini,
Ymmärrän, että tämä nainen tekee tätä päivästä toiseen ja saattaa välillä puuduttaa selittää samat asiat miljoonaan kertaan per pv, mutta kyllä tällaiset asiat minun mielestäni on tärkeitä varsinkin täysin ensikertalaiselle. :D
 
piti muuten sanoa myös, että naurettiin miehen kanssa etuprofiilia että ihan alienin näköinen :)
 
Mä oon miettinyt sitä, että voiko tuossa sikiön koon kehityksessä olla yksilöllisiä eroja? Siis esim. hedelmöittymisen mukaan viikkoja 12+1 mutta koko vastaa 12+3. Mun maalaisjärjen mukaan voi, ja vaikuttaahan tuohon kiinnittymisajankohtakin kai? Siinähän voi ihmisten välillä olla päivienkin eroja.

Eli siis voisko Raven olla mahdollista, että sikiö on vain kehittynyt nopeammin?
 
Mä kans mietin, että oisko noin kuten Mantunen arveli. Mun laskettu aika varheni edellisessä ultrassa, ja olin itse laskenut, että se vois lähinnä myöhentyä, koska mun luteaalivaihe ovulaation ja kierron lopun välillä ei ole ollut 14 päivää. Kierto toki on lyhempi kuin 28 päivää, ja sillä perusteella voisi kai tulla lisäpäiviä laskettuun aikaan.

Mutta joka tapauksessa, Raven, todella rasittavaa, että joutuu kiskomaan tarpeellista tietoa. Mäkin aion varustautua seuraavaan ultraan kysymysluettelon kanssa, vaikka oikeasti tiedän, että lääkäri aika hyvin on tähänkin asti kertonut kaiken mahdollisesti kiinnostavan.
 
Jaa voihan sitä tuoltakin kantilta tosiaan katsella. :) Laskettua aikaa ei kuitenkaan muutettu(olen lukenut etteivät muuta, ellei heitä yli 4pv) niin mietin että kummalla rv:llä nyt etenen. :) puhelimessa miljoona raskaus-appia.. :angelic:
 
Raven, mulla kans. :joyful: Käytän tosin eniten Vaun appia ja What to Expect -appia. Vauva-lehden Odotukseni-sovellukseen kirjailen nimivaihtoehtoja ja Woman Login sovelluksiin merkkasin kiertoon liittyviä juttuja aluksi raskausoireita...

Mun laskettua aikaa muutettiin, vaikka se muuttui vain päivällä. En tiedä täsmentyykö ensi keskiviikkona uudestaan, kun on tuo np-ultra.
 
Minulle oli kirjattu neuvolakorttiin ultrassa, että viikkoja on 11+2, mutta koko vastaa 12. Jos nyt oikein tulkitsin.
 
Jännää, kun niin moni on jo käynyt nt-ultrassa! Onnea hyvistä uutisista! <3

Itse sain kutsun vasta viime viikolla ja aika vasta 15.3. Silloin menossa 12+5. Kamalan pitkä aika odottaa, varsinkin kun ei olla käyty ollenkaan ar-ultrassa.
 
Takaisin
Top