Ultra

Voi ei leksi :( toivotaan et tarkemmat tutkimukset paljastaa terveen tytön/pojan!
 
Onnea kaikille ultraan! Täällä viikkoja 12+4 ja huomenna olisi nt ultra, jännittää! Mä kävin 7 viikolla yksityisellä ultrassa ja silloin syke näkyi :)

Te jotka olette ollut aiemmin tuossa nt ultrassa: Onko teille pystytty jo silloin kertomaan sukupuolta? :o Mulla siis jo ennestään kaksi lasta, eikä niillä viikoilla olla kerrottu. Nyt kuitenkin mulle sanottiin neuvolassa, että laitteet on parantuneet ja monelle on jo nt ultrassa kerrottu sukupuoli , eikä ole mennyt väärin :o Tärkein tietty, että siellä on kaikki kunnossa, mutta mietein kehtaanko sitä nyt huomenna kysyä. .

Tuosta dopplerilla kuuntelusta kotona.. Mä en ole myöskään aina joka kerralla kuullut sykkeitä, mut sit oon vaan myöhemmin koittanut uudelleen :) Neuvolassakin tuntuu olevan aikamoinen hakeminen, että saa sykkeet löydettyä.
 
Tiedän vaan yhden kaverin, jolle on kerrottu sukupuoli jo nt-ultrassa. Sanottiin, että on ihan selvä poika, ei epäilystäkään. Samaa sanottiin rakenneultrassa ja lopulta syntyi tyttö :D
 
Tänään saatiin kuuluviin meillä kotidopplerlaiteella. Piti äkkiä äänittää miehelle kun oli kokoamassa pihaa. Ihan ku juna juurikin ois kuulunut ettei oikein voinut erehtyä. Niin iloiseksi teki kun ekan kerran kuulin ikinä ja enemmän todelliseksi :) laite ei mitään tarkkaa sykettä saanut mitattua edes kun oli niin hiljainen,mutta oli se kauhean nopea omaan korvaan kun ei ikinä ollut kuullut ennen.
Yllättäen kun yritin uudestaan kuunnella oli kaveri lähtenyt karkuun samasta kohtaa.
 
Huomenna on mulla sitten np-ultra. Onneks oon aamun töissä, niin ei tartte koko päivää jännittää. Mukavaa saada tietää nyt se virallinen laskettu aika. Veikkaan, että se siirtyy kahdella päivällä eteenpäin (nyt siis la 4.9.).
 
Leksi mä pidän teille peukkuja! Täällä viel edessä toi arvojen kuuleminen, toivottavasti me kaikki saatais hyviä uutisia.

Voi se sydämen sykkeen kuuleminen on kyl parasta <3 jotenkin itellä tulee aina niin rauhallinen olo kun sen kuulee. :)
 
Ultrassa kaikki just niin kuin pitää :Heartred Aika oli kauheesti myöhässä ja mä olin ihan paniikissa siinä odotustilassa. Varsinkin kun huoneesta tuli aivan musertuneena nainen ulos. Itsekin kokenut myöhäisen keskenmenon ja mietin itseni taas siihen tilanteeseen. Oli vaikea pidätellä itkua. Viimein ihana kätilö otti meidät vastaan ja ultrasi todella huolellisesti, vaikka oltiin jo aikataulusta myöhässä. Katsoi niskaturvotuksen kolmeen kertaan ja etsi hyviä kuvakulmia tarkoille kuville. Tämmöiseen en ole ennen ultrassa törmännyt, mutta tuntui todella hyvältä. Kätilö selosti kuinka sikiö siellä vilkuttaa vanhemmilleen ja nähtiin me tyypin vilkkaat liikkeet itsekin. Sydän täyttyi rakkaudesta ja tuli varmuus hyvin sujuvasta raskaudesta, vaikka ei mikään tässä vaiheessa sitä olekaan, mutta ihanaa, että tämä kahdeksan viikon stressi ja ahdistus viimein laukesi, eikä tarvitse enää niin pelätä.
 
Leksi en epäile lainkaan, etteikö nyt pelottaisi, mutta mittaaminenkin on tosi haastavaa ja meilläkin tuli tänään 0,9-1,4mm välillä heittoja riippuen sikiön asennosta. Paljon teillä oli niskaturvotus? Onneksi pääsette kuitenkin nopeasti tutkimuksiin. Toivotaan todellakin parasta!
 
Paljon sulla on nyt viikkoja? Tänään kuulin, että 3mm pidetään rajana jatkotutkimuksiin, mutta sitten tajusin ettenhän mä edes tiedä mistä toi korkea niskaturvotus kertoo. Sanottiinko teille Leksi siitä mitään?
 
Piti olla 12+4, mutta muuttuikin 11+4. Se voi kertoa kromosomipoikkeamista tai sydänviasta tms, mutta sillä saadaan sen verikoearvojen kanssa riskiluku noihin kromosomipoikkeamiin... ilmeisesti siinäkin paljon mitä ei tiedetä, miksi se tulee yms...
 
Hei!
Saisko täältä tietoa tuosta np-ultran ajankohdasta?
Sain just tietää että aika on varattu viikolle 13+6 tai 14+0 ( laskettuna viime kuukautisista. Kierto vaihtelee parilla päivällä)!
HUSin sivuillakin lukee että ultra pitäisi ajoittaa vk 11+6-13+0.
Kannattaako/pitääkö vaatia aikaisempaa aikaa? Onko kellään kokemuksia/faktatietoa tuosta oikeasta ajankohdasta?
 
Maanantaina laitettiin neuvolassa ultralähete eteenpäin ja tänään tuli aika jo postissa :) Mielestäni harvinaisen nopeaa toimintaa... Nt-ultra siis 16.3. Kolme viikkoa täytyy jaksaa:cat: ja verikokeisiin jo tän viikon pe...
 
Miulla on np-ultra 13+2.. Kai se ennen 14+0 piti tehdä :confused:
 
Takaisin
Top