Ultra

49f787bf2574d39b51180903e3bfb265


Kuvankin sain mukaan tältä käynniltä ♡
 
Naistenklinikan virallisessa potilasohjeessa on, että ultraan tullaan rakko tyhjänä. Molempiin, sisäkautta ja vatsan päältä tehtävään. Mä siis edellisessä raskaudessa menin pissahädän kanssa kun en muistanut miten oli ja he passittivat mut pissalle että voitiin ultrata kunnolla. Ja ultrattiin vatsan päältä, esikoisesta ultrarriin sisäkautta ja tyhjä piti olla sillonkin.
 
Mantunen onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)
 
Mekin repsahdettiin ja käytiin kumminkin siellä ultrassa. Heppu vastasi viikkojaa. 8+4. Se mitä en olisi halunnut tietää oli, että istukasta on vissiin vähän vuotanut verta. Pitäisi olla vaaratonta. Mutta silti...
 
Ar-ultra viimein takana ja MUN MAHASSA OLI VAUVANALKU !!! Mittaa 7 mm. Sykkeet ja kaikki, ei voi olla todellista :) Olin varautunut pahimpaan, sillä takana km 04/15 ja kolme epäonnistunutta IVF-hoitoa. Lääkäri ehti jo antaa meidän sukusoluille lähes 'kelvottoman' tuomion.. Mutta, mutta joku päätti toisin ❤ Nyt rv 7+0 ja SYKE löytynyt, huoh!!!
 
Sivusta jo jonkin aikaa seuranneena hyppään minäkin mukaan. Itsellä pari alkuraskauden ultraa takana rusehtavan vuodon takia, lisäksi välillä vatsan kipuiluja ollut. Ensimmäiseen ultraan menin kuukautisista laskettuna viikolla 7+3, kohdusta löytyi kyllä syke, mutta alkio oli viikkoihin nähden liian pieni 5mm, vastasi viikkoa 6. Kontrolliultraan menin jo 8pv päästä ja tuolloin pieni olikin jo hienosti kasvanut 1,3cm ja vastasi viikkoja 7+5. La edelleen n. viikon myöhäisempi kuin kuukautisten perusteella laskettuna, mutta ei enää stressaa, kun oli viikossa kasvanut hyvin :) Vuotokohta löytyi istukan alareunasta, ei onneksi vaarallisesta kohdasta. Helpottaa kun tietää mistä vuotaa.
Onnea kaikille, joilla hyviä ultrakuulumisia, toivotaan että pienet pysyvät kyydissä syksyyn :) Voimia teille, jotka saaneet huonompia uutisia. En muistanutkaan, että raskauden alkuvaihe voi olla näin stressaavaa, varsinkin jos jotain poikkeavaa ilmenee...
 
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!
Mullakin otettu askel kohti ekaa ultraa, kun neuvolasta lähete nt-ultraan. Nyt vaan odottelen kuumeisesti koska kutsu tulee kotiin ja koska pääsee ensimmäistä kertaa kurkkaamaan masuasukkia :)
 
Onpa tullut ihanan paljon hyviä ultrakuulumisia :):Heartred Onnea kaikille!

Ihan tulee itellekin olo, et pitäiskö sittenkin hassata rahaa siihen ar-ultraan, mulla eka neuvolakin vasta ens viikon pe, tää tietämättömyys on vaan niin raastavaa:shifty: nyt viikkoja 7+1
 
Mahtavaa! Onnittelut iloisista ultra-kuulumisista! :) ps: jos vaan yhtään siltä tuntuu niin voin luvata, että mitä suurimmalla todennäköisyydellä sitä ar-ultraan menoa ei kyllä tule katumaan... :)
 
Aika nt-ultraan kilahti postilaatikosta, 29.2. jolloin viikkoja 12+4. Melkein kolme viikkoa saa siis vielä odotella.. saa nähdä kuinka pitkään kestää toi ar-ultran tuoma rauha! Oon kyllä tyytyväinen, et nt-ultran aikaan on jo se 12 viikkoa täynnä, niin sen jälkeen voi toivon mukaan alkaa kertoilla hyviä uutisia. Ihmeen hyvin tää tieto pysynytkin salassa!
 
Takaisin
Top