Ultra

Minunkin sanani oli tarkoitettu heille joilla on esim vasta ensimmäinen raskaus tai entuudestaan lapsia taikka esim yksi keskenmeno taustalla. Silloin on enemmän kuin todennäköistä että raskaus sujuu hyvin. Oliko se juuri kolme keskenmenoa, jolloin todennäköisyys keskenmenoon tulevissakin raskauksissa kasvaa huomattavasti.
Erittäin hyvin ymmärrän viipsukka sinun pelkosi ja monen muun joilla keskenmenoja taustalla. Huolenne ei ollenkaan ole aiheeton <3 Tsemppiä! :) En edes yritä väittää ymmärtäväni mikä huoli ja pelko teillä on <3

AnniS22, valitettavasti en osaa mitään sanoa tilanteesi. Ehkäpä joltain muulta löytyy kokemusta/tietoa :)
 
Mä aloin miettii että meenkö sittenkään Terveystaloon. Työterveys ollut siellä mutta ei varmaan korvaa sellasta käyntiä ja rahakysymys... eka neuvola-aika kuitenkin siitä vajaan viikon päästä. Kuinka yleistä / harvinaista on että neuvolassa laitteet?
 
Kun haluis kuitenki saada vähän mielenrauhaa :D etten mee hakee joku tuhat testiä kaupasta :D
 
Voihan sitä kysästä neuvolasta et onko niillä laitetta :)

Meillä täysin uus neuvola muttei ole laitetta vaikka todella suuri asiakasmäärä..
 
tiiamariia: Meillä oli esikoisen kanssa sellanen periaate, että jos ekassa neuvolassa ei ultrata/kuunnella sydänääniä, mennään yksityisellä käymään. Joulu oli tulossa, ja haluttiin kertoa sukulaisille mahdolliset uutiset silloin. Neuvolassa löytyi syke, joten säästettiin ultrarahat :) odottelisin siis neuvolaa, kaupunkien sisälläkin on suuria eroja, esim. Helsingissä toisissa neuvoloissa ultrataan, toisissa ei kuunnella edes sykettä ekalla kerralla.
 
Tänne saatiin iloisia uutisia ultrasta. Siellä se pieni pötkötti ja sydän pamppaili niin vimmatusti :Heartbigred Lääkärin sanoin: "hyvännäköinen raskaus". Jokohan sitä nyt uskaltaisi esimerkiksi hengittää? Mittojen mukaan pikkuinen vastasi jo 8+6, menkoista laskien tähän mennessä olen elellyt vaihetta 8+4.
 
Ihanaa, että tänne tulee näitä hyviäkin kuulumisia. <3 Ja pahoittelut kaikille, joilla kuulumiset eivät ole hyviä, olette ajatuksissa.
 
Ihania uutisia, jee!
Mulla ei oo vieläkään tullut niitä ultraaikoja postissa!!! Ärsyttävää, kun ei yhtään tiedä milloin olisi. Nyt 9+0 :)
 
Varasin varhaisultran yksityiseltä 4.2, silloin 7+1. Poissulkeakseni ainakin tuulimunan. On tämä jännää ja pelottavaa!
 
Ultrassa käyty. Ja siellä yksi pieni toukka köllötteli ja sydän löi vimmatusti. Pituutta 16,8mm ja vastasi viikkoja 8+1 eli la olisi 7.9. Nyt on la:t neuvolan mukaan 4.9, ultran mukaan 7.9 ja laskureiden mukaan 5.-6.9, saas nähdä mihin lopulta asettuu. Tosi huojentunut on olo, vaikka tiedänkin (myös kokemuksesta), ettei tämä vielä takaa tervettä vauvaa tai edes vauvaa ollenkaan. Mutta nyt olen pari päivää ainakin onnellisesti raskaana. Seuraava ultra HUSin sikiöntutkimusyksikössä 15.2, jolloin samalla istukkabiopsia.
 
Takaisin
Top