Ultra

Celien: Onnea hyvästä ultratuloksesta :Heartred Oliko sulla nyt niinku mitkä viikot? Itse olen menossa ensi viikolla ultraan ihan oman menneisyyden (1,5 v lapsettomuus ja keskenmenoja) vuoksi. Toivottavasti saan yhtä ihanan vastauksen.
Lugesteron on minulla käytössä nyt ainakin rv 8 asti. Aloitin noin viikko oviksesta kun alkoi tuntua tuntemuksia että olisko vihdoin napannut. Viime kesänä kävin yksityisellä gynellä ja näytti muuten kaikki olevan kunnossa. Hormonitoiminnan puutteesta ehkä viitteitä. Tämä lugesteron siis keltarauhashormonia joka tukee kehon omaa mahdollisesti vähäistä tuotantoa näin aluksi. Myöhemminhän tämän roolin ottaa istukka.
Tsemppiä teille kaikille joilla ultrasta tullut ikäviä/epäselvempiä uutisia. Toivon että kaikki kääntyy parhain päin. Itse nämä läpikäyneenä niin tiedän kuinka suru on suurta. :(
 
Viikkoja on menkoista laskettuna 7+2, mutta ultran mukaan ehkä 6+5. Gyne sanoi heti alkuunsa, että ei oikein osaa mitata :)
 
Juu täältä kans peukutetaan ihanaa ultrausta Jennyhannele, pyörtyminen ei kiva, mut onneks oot ilmeisen hyväs hoidossa :)
 
Tosi ikävää, kun paljon ikäviä ultrauutisia täällä, nyt kun oikein ajan kanssa luki. Voimia kaikille!

Mun pitää vähän hehkuttaa! Kävin tänään ar-ultrassa ja pienen pieni n. 6,5mm papu kohdusta löytyi. Ja sydänkin läpätti. Viikkoja 6+4. Olen niin onnellinen! ❤ Oireettomuus ja raskaustestin haalea viiva kun saivat hermoraunion partaalle, ni oli pakko käydä ultrassa. Ja en voi kuin kehua Perhe-Artea Lahdessa. Kätilö teki ja koko lysti hinta kaikkineen 69e.
 
Apua, miten monella on ollut huonoja uutisia ultrassa! Onko tuuliimunaraskaudessa kaikki samat oireet kuin normiraskaudessa? Ja joutuuko sitä kärsimään tyhjennykseen saakka raskausoireista?
On tämä alkuraskauden aika ahdistavaa. Itse stressasin ekassa rakkaudessa kaikkea mahdollista ja nyt ajattelin ottaa rennosti, mutta kyllä vaan pelot nostaa päätään. Miten sitä saisi pidettyä mielialan korkealla? Joka ilta sanoa ääneen iloisia raskausajatuksia? Nyt 5+6.
 
Ihanaa Jennyhannele, että kaikki hyvin mahassa! Selvisikö syy pyörtymiselle? Mulla lähti kans eilen jalat alta ja lähellä oli pyörtyminen. Mietin että oisko niin alhaiset paineet..
 
Jennyhannelelle onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Manski mulla ollut tässä tuulimunaraskaudessa huomattavasti vähemmän oireita kuin kahdessa onnistuneessa raskaudessa... Mutta on kuitenkin palelua, arat tissit, lievää etomista jne. Mä sain ajan tyhjennykseen nopeasti, se on jo tämän viikon perjantaina. Mutta kyllä niistä oireista täytyy sinne saakka kärsiä, jos ei ala itsekseen tyhjentyä... :sad001 tsemppiä sulle, yritä ajatella positiivisesti! Ei näille asioille kuitenkaan minkään mahda...
 
Mulla taas oireet pahenee. En tiedä, että jaksaako enää yrittää, jos tämäkin menee pois. Liian paljon menetyksiä. :(
 
Manski, mulla on kans sama rv 5+6 :) Mä olen yllättävänkin rauhallinen, vaikka mulla ei ole juuri mitään oireita. En tietäisi raskaana olevani, ellei menkat olisi poissa ja raskaustesti niin kertoi.
Mä tahdon luottaa enemmän todennäköisyyksiin. Nyt tämän ryhmän perusteella tulee kyllä se kuva että iso osa raskauksista päättyy liian aikaisin. :Heartred Oikeasti kylläkin todennäköisyydet ovat sen puolella että raskaus sujuu hyvin siitä plussasta asti :)
En tiedä, voiko merkitystä olla silläkin että ne jotka ovat aiemmin kohdanneet vastoinkäymisiä, hakeutuvat helpommin tänne palstalle hakemaan vertaistukea ja jakamaan odotusta? Saako tämä sen mielikuvan että lähes jokainen kohtaa keskenmenon?
En missään nimessä tahdo loukata ketään :) Uskon kyllä näiden todennäköisyyksien nimessä siihenkin koska nyt monella vastoinkäymisiä, niin väkisin meitä pitää olla iso osa joilla raskaus etenee kuten voi odottaa :)

Voihan se tietysti olla että itsellänikin on joku vialla. En tiedä, ei kai kenenkään sanomiset ketään auta jos itseltä puuttuu se hyvä tunne. Aika kertoo meistä jokaiselle mitä on tuleman, niin kylmältä kuin se kuulostaakin :sad001
 
Onnea JennyHannele iloisista ultrauutisista! Ihana kuulla myös hyviä uutisia :) Ja pahoittelut teille, kenellä epävarma tilanne tai huonoja uutisia :Heartred

Mä komppaan Sandya tuossa edellisessä viestissä. Tässä ryhmässä todella paljon ihmisiä, kenellä huonoja kokemuksia nyt, tai edellisissä raskauksissa. Muistakaa kuitenkin, että tämä meidän lasketun ajan ryhmä ei ole mikään virallinen läpileikkaus raskaana olevista naisista, jos noista todennäköisyyksistä puhutaan.

Pointtini on lähinnä se, että yrittäkää olla elämättä alkuraskauttanne aivan täysin pelon ehdoilla! Alkuraskauden kulku ei vain juurikaan ole omissa käsissä - ikävä, mutta toisaalta lohdullinen fakta (millä tarkoitan sitä, että miettikää mikä stressin määrä, jos jokainen tekemäsi asia vaikuttaisi jotenkin..!).

Itselläkin tulee pelkoja joka päivä, mutta yritän myös päivittäin iloita siitä, että se plussa on tullut! Ilmenee se sitten vaunuista haaveiluna tai oman turvonneen pötsin ihailuna :wink
 
Helppohan teillä on sanoa, että ei tarttis pelätä. Itsellä menetyksiä 8, joista kolme viimeistä viime vuonna. Se pelko tarttuu ja elää mukana. Olisin itse valinnut toisen tien, mutta luonto on päättänyt toisin...
 
Mantunen varmaankin tarkoitti ettei kaikkien automaattisesti tarvitse pelätä pahinta vaan nauttia plussasta ja raskaudesta,kävi miten kävi. Päivä kerrallaan eläen. Totta kai se on ymmärrettävää, ettei pysty olemaan rennosti vaan jos on paljon huonoja kokemuksia.
 
Juu lähinnä tarkoitin viestillä niitä ihmisiä, ketkä ovat pelästyneet kuullessaan meidän ryhmää piinanneista huonoista kokemuksista. Kyllä minä itsekin pelkään (minullakin on ollut keskenmeno), mutta toivon, että muut voivat nauttia alkuraskaudesta ilman näitä pelkoja.
 
Hei! Olen täällä uutena, en vielä mihinkään ryhmään uskaltautuneena. Minulla olisi laskettu aika syyskuun puolessa välissä, mikäli tämä raskaus etenee. Maanantain ultra ei kyllä antanut itselle toivoa :( Onko täällä joku, jolla alkuraskauden ultrassa olisi havaittu tavallista laajempi ruskuaispussi ja siitä huolimatta raskaus olisi edennyt normaalisti ja raskaudesta olisi syntynyt terve lapsi? Lääkäri sanoi, että usein tavallista isompi ruskuaispussi viittaa johonkin kehityshäiriöön eli vaikka raskaus nyt etenisikin, pelko kalvaa mieltä. Minulla on takana kolme keskenmenoa, joista kaksi viimeistä peräkkäin. Aikaisemmin kaksi tervettä lasta, nyt jo vähän isompia.
Onnea matkaan teille kaikille!
 
Ja ultrassa siis sikiön syke ja koko vastasivat rv 6+1, jotka sopisivat pidempään kiertoon. Minulla nuo kierrot ovat olleet hyvin vaihtelevia.
 
Takaisin
Top