ultra

Voi ei! Voimia Anskimanski . Eiköhän ne pian siitä selviä! Ja eihän nuo silto tarkoita että mitään olisi... Mutta varmasti tuskallista ja pelottavaa. Miten osaamaton lääkäri, hyi että!

Voimahalit Anskimanski.. Toivottavasti kaikki ois silti hyvin pikkuisella!

Täältä lähetetään kanssa paljon voimia!! Saako tuosta 100% vastauksen? Hyvä jos saa niin ei tarvitse sitten elää epätietoisuudessa!

Syyskuisista huutelen. Istukkabiopsia on toimenpiteenä kivuton, tosin loppupäivän minulla juili vatsaa ja vain lepäilin. Biopsian hyvä puoli on tulosten nopeus, jos tuossa verikokeessa tulisi huono tulos, tehtäisiin biopsia/lapsivesipunktio vielä lisäksi joka tapauksessa ja viikkoja ehtisi kulua. Meillä viime raskaudessa istukkabiopsialla varmistui kromosomipoikkeama. Muista, että luvut ovat vain epäilys ja lopputulos voi olla hyväkin. Meillä oli parempi riskiluku, mutta yksi verikoearvo niin huono, että tiesin jo ennen biopsiaa, ettei lopputulos ole hyvä. Me päädyimme lopulta keskeytykseen, koska emme olleet valmiita kehityshäiriöisen lapsen vanhemmiksi ja meillä on jo yksi lapsi ja hänenkin elämää piti ajatella. Vauvan menetyksestäkin selviää, vaikka rankkaa se on. Henkilökunta sekä sikiöntutkimusyksikössä ja synnytyksessä olivat aivan ihanaa. Paljon lämpimiä ajatuksia Anskimanskille, toivotaan, että teillä on kaikki hyvin turvotuksesta ja korkeasta riskiluvusta huolimatta. <3

Anskimanski tsemppiä kovasti! Niptin tulokset on mulle tullu molemmilla kerroilla 8 päivässä näytteen otosta , että ei siinäkään kauan mene. Hyvä kyn tutkitaan, niin ei tarvii turhia ainakaan murehtia.

Anskimanski tsemppiä sinne kovasti. Toivotaan, että on väärä hälytys. :)

Mulla on jo tosi iso maha (rv12) mutta epäilen että se on suurimmaksi osaksi rasvaa, jonka on aiemmin pystynyt "vetämään sisään" ja nyt onkin kohtu tiellä!
Sama mulla :laughing002 ... ihmettelen et onko työkaverit sokeita ku eivät huomaa :laughing021

Eilen vihdoin nt-ultra :hello2
Oireiden vähennyttyä oli pelko alkanut kasvaa, mutta sieltähän pikkuinen löytyi unilta vatsan päältä ultrattaessa :love7 Mittaili heti niskaturvotuksen, joka oli normaali 1,6mm. Sitten pituuden joka siirsi laskettua aikaa 4 päivää aiemmaksi laughing1
Sitten sain nousta hyppimään, jotta pieni heräisi. Ei herännyt millään. Lopulta sanoin kätilölle että mehu varmaan auttaisi, haki mulle mehua ja pian sen juotuani pieni tosiaan heräsi jumppailemaan :joyful: kyllä äiti lapsensa tuntee :wink
Välillä kävin tyhjentämässä virtsarakon (meillä oli ohje että rakossa pitäisi olla virtsaa) ja katsottiin vielä alakauttakin.
Todella kauan jaksoi katsella ja mittailla, sormat ja varpaat näkyi, nenäluu löytyi, kallon ja reisiluun mittasi, katsoi sydämen ja aivokammiot ja kaikki näytti olevan mallillaan :happy: Olin todella tyytyväinen tähän käyntiin, johon käytti siis yli puoli tuntia aikaa!

Trisomniat kuulemma ovat yleensä ultrassa näkyviä poikkeamia ja verikoe-niskapoimu seulalla katsottiin vain down riski. Ikäni puolesta riski olisi 1/90, mutta verikoe ja nt alensivat riskiä joka on meillä siis n. 1/450. Kätilö sanoi että koska sikiö ei ole riskissä, ei ole mahdollista päästä NIPS:iin eikä lapsivesi/istukkapunktioihin. Se vähän yllätti. Luulin että näihin pääsee jokatapauksessa :woot: Pohti ääneen, että moni menee näihin varmaan yksityisesti.
No, minä en mene. Tämä riittää ja päivä kerrallaan. Rakenneultraa odotellessa.
Tänään siis rv 12+5

Kiitos kovasti kaikille tsempeistä! Nyt on istukkabiopsiassa käyty, kipiää kävi nii että teki mieli huutaa rumia sanoja, mutta tyydyin puristamaan miehen kättä:) ensi keskiviikkona kuulen tulokset, toivottavasti hyvät sellaiset. Nyt vähän helpottuneempana jään niitä ootteleen. :)

Missä kultu kävit? Kuulostaa ihan yhtä hyvältä kun meillä Tampereella :)

Onko muut saaneet tietää aina tarkan riskiluvun verikoe/niskapoimu seulonnasta? Meille tuli tänään kotiin kirje jossa vaan todettiin että tulos on normaali eikä aiheuta jatkotutkimuksiin. Olis ollut kiva tietää tarkka riskiluku, mutta onko niin että sitä ei kaikissa paikoissa kerrota? Ja seulonnassa tutkittiin vain Down, ei muita trisomioita, onko sekin yleistä?

Fii kyllä täällä on tutkittu myös trisomiat joka raskaudessa.. en oo kuullukkaa et pelkkä down otettaisiin :o

Tsemppiä Anskimanski! Tulee aivan mieleen omakohtainen kokemus ensimmäisestä raskaudesta kun itse kävin myös istukkabiopsiassa. Sillon niskaturvotus oli 7,9milliä ja tiesin kyllä jo silloin että biopsian jälkeen tulee tuomio. Monesti kuulemma syntyy terve lapsi vaikka onkin 4 millin turvotus. Tsemppiä tulevaan viikkoon, päivä kerrallaan.

Onko muut saaneet tietää aina tarkan riskiluvun verikoe/niskapoimu seulonnasta? Meille tuli tänään kotiin kirje jossa vaan todettiin että tulos on normaali eikä aiheuta jatkotutkimuksiin. Olis ollut kiva tietää tarkka riskiluku, mutta onko niin että sitä ei kaikissa paikoissa kerrota? Ja seulonnassa tutkittiin vain Down, ei muita trisomioita, onko sekin yleistä?

Mulla näkyi kaikki tarkat luvut kanta.fissä, downista tuli sitten vielä erikseen postissa suomennettuna, ettei mitään hätää. Mitäs se ikäriski-luku oikein muuten tarkoittaa? Riskiä johonkin tiettyyn vai vaan riskiä kehityshäiriöön yleisesti? Tuleeko pelkästään iän perusteella vai yhdessä joidenkin muiden lukujen kanssa? Tais olla mulla 1:201.

Täällä ei tuu postissa noita down juttuja.. verikoe vastaukset tulee puhelimeen ja puhelimelta sit näytetään Oulun ultraajalle ja se sit tekee sen riskiarviohomman koneella.. outo systeemi täällä mun mielestä.. joutuu kulkee Oulussa 88km päässä kaikissa rakenneultrissaki ym. Mulla ekan kerran Oulun terveystalolla ultra 22.2 :)

Takaisin