ultra

Fii, mulle tuli omasoteen viesti, että tulos on normaali. Meillä tarkatluvut merkataan nlakorttiin sit terkan toimesta.

Mulla näkyi kaikki tarkat luvut kanta.fissä, downista tuli sitten vielä erikseen postissa suomennettuna, ettei mitään hätää. Mitäs se ikäriski-luku oikein muuten tarkoittaa? Riskiä johonkin tiettyyn vai vaan riskiä kehityshäiriöön yleisesti? Tuleeko pelkästään iän perusteella vai yhdessä joidenkin muiden lukujen kanssa? Tais olla mulla 1:201.
Mulla ei kanta.fi ei näkyny riskilukua erikseen, verikokeiden tulokset oli yksittäin mutta en niistä ymmärtäny mitään kun ei ollut mitään yhteenvetoa. Ehkä ne sitten seuraavalla neuvolakerralla kertoo tarkan luvun.
Noista ikäriskiluvuista en tiedä mitään, semmosista ei ole ollut mitään mainintaan.

Mä oon huomannu ettei tuolla kanta.fi oo kirjattu muutaku oman neuvolan jutut. Ei merkkiäkää np ultrasta eikä muista merkinnöistä mitä haluais nähä...

Onko muut saaneet tietää aina tarkan riskiluvun verikoe/niskapoimu seulonnasta? Meille tuli tänään kotiin kirje jossa vaan todettiin että tulos on normaali eikä aiheuta jatkotutkimuksiin. Olis ollut kiva tietää tarkka riskiluku, mutta onko niin että sitä ei kaikissa paikoissa kerrota? Ja seulonnassa tutkittiin vain Down, ei muita trisomioita, onko sekin yleistä?
On. verikoe-niskapoimutulos kertoo vain downin riskin. Trisomiat kuulemma näkysi ultratessa rakennemuutoksina ja sitä katselua on siis sitten vielä rakenneultrassa

Mulla näkyi kaikki tarkat luvut kanta.fissä, downista tuli sitten vielä erikseen postissa suomennettuna, ettei mitään hätää. Mitäs se ikäriski-luku oikein muuten tarkoittaa? Riskiä johonkin tiettyyn vai vaan riskiä kehityshäiriöön yleisesti? Tuleeko pelkästään iän perusteella vai yhdessä joidenkin muiden lukujen kanssa? Tais olla mulla 1:201.
Ikäluku-riski on siis se riski vain downiin. Downin syndroomalasten riski kasvaa äidin ikääntyessä

Meillä ei onnistunut tänä aamuna niskaturvotuksen mittaus. Vauva oli unessa eikä saatu häntä niin hereille, että olisi suostunut kääntymään selälleen. Pääsen siis heti maanantaina uudestaan nt ultraan. Välillä oikoi raajojaan venytellen, mutta palasi aina samaan asentoon takaisin. Välillä hän aukoi suutaan :) miten joku voikin olla niin pieni!! Kaikki rakenteet ym. näytti normaalilta, se kuuluisa nenäluukin näkyi. En usko, että seulassa tulee mitään hälyttävää esille. ♥

Te sentään tiedätte jo millon nt-ultra, toisin ku mä. Huomenna alkaa jo 12. viikko eikä mitään kuulu. Onko muilla KOS laisilla kestänyt näin pitkään ajan saaminen? Ei siinä muuten mitään, mutta kun on työssäkäyvä ihminen, niin ei se oo mikään varma juttu että annettu aika käy. Sen takii ois kiva tietää hyvissä ajoin.

//muoks. hemmetti toi kääns mun kirjottamat viattomat merkit rivoksi hymiöksi :finger:

Muokattu viimeksi:
Heippa, osallistunpa keskusteluun minäkin ☺ Eli viikkoja nyt 10 + 5 suunnilleen (todella epäsäännöllinen kierto).

Kävin alkuraskauden ultrassa yksityisellä 8.1. ihan vaan koska pitkän yrittämisen jälkeen epäilytti, että onkohan siellä ketään. Sen mukaan viikkoja oli 6 +/- 4 päivää. Eka raskaus ja tosiaan käytiin jo lapsettomuustutkimuksissa, niin paniikkia pukkaa.. Tosin ihan luomusti lopulta alkoi ☺

Nt- ultra olisi 17.2. Jännittää tosi paljon!! Itse päätettiin, ettei haluta osallistua seuloihin, vaan mennään ihan normiultrilla ym.

Tsemppiä kaikille odotukseen!

Muokattu viimeksi:
Naapurintyttö, mulla sama hommao_Oviikkoja 11+2 , eikä mitään oo kuulunut...KOS siis kyseessä myös.

^Okei, ehkä se on sitten niitten tapa lähettää viime tipassa. Mut aattelin ens viikolla soittaa, jos ei alkuviikosta kuulu.

Kannattaa naapurintyttö ja neitis soitella! Rv 13+jotain (4 kai?) se tutkimus piti viimeistään tehdä, muuten turvotusta ei voi enää mitata. Mä sain ajan rv 9.

Mulla on kans Kättärillä ja kutsu tuli viikolla 10, samoin kaverille. Tossa vaiheessa soittelisin kyllä perään.

Kiitos! Vähän meinas jo usko loppua.. Siellä munatorvien aukiolotutkimuksessa lääkäri sanoi, että se jo auttaa joskus eikä uskottu, mutta niin vaan sitten onnisti ☺
Piti tänään tilata se dopplerki ku tuntuu että niitä ultria on niin harvoin: ei jaksais odottaa, että saa tietää, onko kaikki hyvin!

Muokattu viimeksi:
Takaisin