ultra

Eilen käynnisty rv 33 ja neuvolatäti ei meinannu saada sydänääniä kuuluviin kun pikkanen oli menny istukan taakse piiloon. Päästiin siinä ultraan katsomaan pikkasta ja siellä hän teki hengitysharjotuksia❤ Suu vaan kävi ja sieltä vilkutti isille ja äidille❤ Pääsispä jo näkemään pikkasen tällä puolella vatsaa :)
 
Just tultiin synnytystapa-arvioultrasta vai miksikähän sitä sanotaan. Mutta siis painoarvio oli jo nyt 3.2-3.3kg ja viikot 35+1. Niin nyt sitte laitetaan lähete OYSiin, että ultraavat sielä ja todennäkösesti sillä reissulla jäähään sitte käynnistykseenki. Onneksi sitä ootellaan sinne 37 viikolle, että on vielä pari viikkoa aikaa panikoida. Nyt iski jotenki pienimuotoinen paniikki, että käynnistetään niin aikasin. Ja tuo painoarvio oliki nuin iso jo nyt. :eek: Esikoisesta painoarvio oli 38+ viikolla tuon saman 3.3kg.
 
Mäkin kävin Oysissa ultrassa tiistaina ja vauvan koko oli 3,1kg ja yhdelle sormelle olin auki. Viikon päähän uusi aika jolloin jo käynnistys olisi kuulemma ajankohtainen.. Nyt tosin tänä aamuna vessassa käydessä irtosi limatulppa että saapa nähdä pysyykö vauva masussa enää sinne asti.. Jännitys on täälläkin aika kova! :-D
 
Mäkin kävin Oysissa ultrassa tiistaina ja vauvan koko oli 3,1kg ja yhdelle sormelle olin auki. Viikon päähän uusi aika jolloin jo käynnistys olisi kuulemma ajankohtainen.. Nyt tosin tänä aamuna vessassa käydessä irtosi limatulppa että saapa nähdä pysyykö vauva masussa enää sinne asti.. Jännitys on täälläkin aika kova! :-D

Oho, tsemppiä! :eek: :) millä viikolla nyt oot?
 
Kiitos moony, nyt on tänään rv 36+1.. Aamulla oikein säikähdin veskissä niin kovasti tota limatulppaa et tokaisin isoon ääneen et jaahas, vai niin ja mieskin tämän kuuli olkkariin asti :-D
 
Kiitos moony, nyt on tänään rv 36+1.. Aamulla oikein säikähdin veskissä niin kovasti tota limatulppaa et tokaisin isoon ääneen et jaahas, vai niin ja mieskin tämän kuuli olkkariin asti :-D

Jännää! :) oot ehkä kertonutkin jo, mutta miksi siis käynnistystä viikon päästä?
 
Mulla on radi ja hormoonisairauksia joiden vuoksi synnytykseenkin tarttee lääkityksiä.. nyt oli hb:kin rautalisästä huolimatta laskenut entisestään 94 joten vertakin todennäköisesti synnytyksessä annetaan.. Lähinnä sitä käynnistystä vauhdittaa eniten se että tuon radin vuoksi vauva kasvaa aika hurjaa vauhtia ja matkaa kun on 250km synnärille niin omat vaikeudet sekin asiaan tuo :-/
 
Tänään ultra ja neuvolalääkärin tutkimus. Rv 36+5. Bebe menee kaikilla keskikäyrillä ja painoarvio nyt 2,9 kg, omaa painoa tullut lisää nyt 10 kg. Viimeisen kuulauden aikana olen kerännyt 3 kg enkä yhtään ihmettele - nälkä ollut jäätävä :D

Kohdunsuulla ei kuitenkaan mitään muutoksia. Se yllätti näillä supistusmäärillä, tiukkaa kristystä ollut yli kymmenen viikkoa. Bebe pää alaspäin mutta ei kiinnittynyt. Miten teillä muilla on mennyt viimeinen neuvolalääkärin tsekki?
 
Täällä päin (K-S) ainut lääkärineuvola on n. rv 26 että sen jälkeen on vaan perusneuvola käynnit ellei ole mitään erityistä tarvetta lääkärille :) Mulla neuvolassa käytti ollut ok, niin jännityksellä täällä odotellaan milloin pikkuinen päättää syntyä!

Nyt rv 37+1
 
Mua hämmentää niin paljon, että miten eri kunnissa järjestetään neuvolat ja valmennukset ynnä muut niin eri tavoin! Olen ihan tyytyväinen Helsinkiin tällä kokemuksella mutta mieleen nousee silti epäilys mahdollisesta eriarvoisuudesta sote-palveluiden saatavuudessa.
 
Joo onhan se mielenkiintoista kun toisaalla seuranta on paljon tiiviimpää, mutta henk.koht. en ole näistä harvoista käynneistä harmissani :) Näin kakkosen kohdalla taitaa olla vielä yksi neuvola vähemmän mitä ensisynnyttäjällä, mut eipä noita 15min. aikoja ole enempää tarvinnut :D

Saattaa myös käytäntöihin vaikuttaa sekin ettei täällä alueella ole yliopistollista sairaalaa niin resurssitkin on pienemmät..
 
Niin no eipä siinä kauaa kestä kun mittaa paineet, kuuntelee sykkeen ja ottaa sf-mitan :D Nopeasti onko mitään erityistä kysyttävää tai huolia ja adios :p Mulle tämä sopii vallan mainiosti kun esikoinenkin yleensä mukana..
 
juu, ei siellä neuvolassa turhan pitkään mene. Viimeeksi puolituntia ja se oli rauhallisesti. Lääkärin kanssa, kun oli rv 28, oli 5 minuuttia terkkarilla ja lääkärin kanssa toinen mokoma. Ja tosiaan K-Sn alueeseen kun kuuluu niin oli se ainoa lääkärikäynti ellei tarvetta tule ylimääräiselle.
 
Takaisin
Top