ultra

Tosin en usko että monikaan täällä lukee sitä ultralähetettä, jossa mainitaan että rakossa tulisi olla virtsaa :D Pääasia varmasti että kaikki tarpeellinen näkyy ultrissa :)

Nt-ultrassa käyty. Kaikki hyvin, vastasi viikkoja. Tasan 8vk:n päästä rakenneultra.

12+6

Ps meillä pitää olla ultrissa rakko tyhjänä, lävistyskorut pois. Näissä on kuntakohtaisia eroja.

Mä lueskelen aina kaikki liput ja laput suurennuslasin kanssa ja ultralapussa vähän kyllä ihmetytti ohjeiden uupuminen, ei puhuttu pissaamisesta eikä napakoruista. No, varauduin sitten poistamalla etukäteen molemmat, sekä pissan että napakorut... :)

Mulla ei ole muistaakseni ohjeissa mitään mainintaa virtsa-asiasta. Muistan vaan, että loppuraskaudessa ultratessa mua pyydettiin käymään pissalla, kun päästä ei saatu kunnon mittoja täyden rakon takia. Tuosta napakorusta on kyllä sanottu, että pois pitää ottaa.

Hitsi, että jänskättää torstai! Mä en ymmärrä mistä olen kehittänyt tällä kertaa jännittämisen ja epäluuloisuuden! Vaikka KAIKKI näytti erittäin hyvältä ar-ultrassa (joka sekin tehtiin vasta rv9+), niin silti... Ja painotettiin, että noiden viikkojen jälkeen alkaa keskenmenon riski olla jo aika pieni. Aina vaan pelottaa, jos kohdussa ei ollakaan elossa... Mä tunnen yhden tapauksen, jonka raskaus jouduttiin keskeyttämään rakenneultran jälkeen. Eli siellä vasta selvisi jotain vakavaa, muistaakseni sisäelimet oli lähteny kasvamaan väärille paikoille. Eli siis lapsi ei olisi selvinnyt hengissä. Puistattaa ajatella tuollaista ja voin vain kuvitella miten kamalaa olisi synnyttää noin pieni ja samaan aikaan tietää, että tämä on nyt tässä.

Ei ole todellakaan ole tarkoitus lietsoa mitään pelkoa. Enemmänkin niin, että ei pidä mitään itsestään selvyytenä ja osataan olla kiitollisia jokaisesta lapsesta, joka suodaan sitten loppukesästä ja ehkä joillekin joskus tulevaisuudessa... Onneksi tuollaiset tapaukset ovat HARVINAISIA, eikä pitäisi itseään liikaa kiusata pelottavilla ajatuksilla. Plääh! Raskaus on kidutusta koville jännittäjille!

Tänään eka ultra! Aamulla laitoin miehelle viestiä että tuntuu siltä että ei siellä ketään ole kun oireet olleet todellakin hirveän vähäiset. Jännitin niin että menin jo 45min ennen istumaan sinne :D mutta voi sitä onnen määrää kun siellä pieni unilla oleva näkyi olevan <3 miehelle otin saman aikaisesti videokuvaa ettei jää mitään paitsi vaikka ulkomailla onkin.

Vastasi viikkoja 9+3 niinkuin pitikin :-)

Ultrassa käyty. Kaikki hyvin. :) Vastasi aika lähelle viikkojaan eli mitään ei muuteta.
Riskiluvut oli kanssa tosi pienet eli siinäkin suhteessa kaikki hyvin. Eli vaikka alkuraskaudessa oli tuhruttelua ja oireet ovat olleet erittäin vähäiset, niin kaikki oli silti hyvin!!!

Nyt uskaltaa ehkä nauttiakin raskaudesta! Jännitys aiheutti kunnon päänsäryn, mutta nyt onneksi jo kotosalla helpotti sekin.

Niin ja tyhjällä rakolla täällä piti käydä (Terveystalossa) ja ensin katsottiin mahan päältä ja kun sattui olemaan sopivassa asennossa niin siitä mitattiin niskaturvotus ja sitten alakautta katseli muita asioita ja kaikki tarvittava oli hienosti paikoillaan myöskin. :)

Itse kävin ar ultrassa vuotojen takia viikolla 9. Silloin kaikki näytti olevan hyvin. Nyt kumminkin on pieni huoli pinnassa. Pahoinvointia on yhä, mutta masu ei ole näyttänyt mitään kasvun merkkejä, nyt siis rv11+0. Täällä norjassa joudun odottamaan seuraavaa ultraa aina rv18 asti! Lähimmälle yksityiselle lääkäriasemallekin on yli 700km. Mietinkin dopplerin ostoa, millä viikoilla pitäis sydänäänien kuulua?

Itse kävin ar ultrassa vuotojen takia viikolla 9. Silloin kaikki näytti olevan hyvin. Nyt kumminkin on pieni huoli pinnassa. Pahoinvointia on yhä, mutta masu ei ole näyttänyt mitään kasvun merkkejä, nyt siis rv11+0. Täällä norjassa joudun odottamaan seuraavaa ultraa aina rv18 asti! Lähimmälle yksityiselle lääkäriasemallekin on yli 700km. Mietinkin dopplerin ostoa, millä viikoilla pitäis sydänäänien kuulua?

Ei sen mahan kuulukkaan vielä kasvaa :) Mulla esikoisesta alkoi maha kasvamaan vasta joskus rv 16 aikaan, ole huoleti vain sen suhteen! :)

Tääh, ompa hassua että jossain pitää olla rakko täys ultrassa, mullekin aina sanottu että tyhjä ettei häiritse ultrausta :O

Mutta onnea ihanista ultrauutisista! Mahtavaa että asiat on mallillaan :)

Mariianen, kiitos viestistä. Katselin vaan tuolla muiden masukuva-ketjussa että monella oli näillä viikoilla jo masua. Varmaan tosi yksilöllistä siis :) Eka raskaus, niin ihan ummikkona ja stressaantuneena koko ajan. Toivottavasti pian pystyis nauttimaan kunnolla. :)

Meilläkin oi tänään eka ultra, vastasi viikkoja 9+2, np-ultrassa sitten tarkennetaan vielä. Kierto on ollut melkolailla sekaisin jo pitkään, niin sen mukaan ei kuulemma nyt lasketa. Mutta meinasi kyllä itku tulla, kun näki toisen siellä heiluvan melkoisesti ja sydänkin löi villisti :) Meillä siis esikoinen jota on kovasti toivottu ja odotettu.

Sjjs: Jotkut on kuullet dopplerilla sydänäänet jo rv 7, itse kuulin vasta rv 13+1 ekaa kertaa. Suosittelen kyllä hankintaa, on ollut ihanaa joka ilta kuunnella pikkuista ja mennä sit kaikessa rauhassa nukkumaan.

Tänään kilahti rakenneultraan aika postiluukusta! Kuinka ihanaa! 9.3. pääsee näkemään Maailman Kalleimman seuraavaksi. Mulla tänään 14+0 <3

Sjjs, mää asun myös Norjassa :) Mun kaveri on myös nyt raskaana ja koska täyttää 38 tänä vuonna, joka on joku maaginenraja niin hänelle tarjottiin nt-ultra joka tehtiin oikein sairaalan superultralla. Oli kestänyt tunnin ja viikolla 13+3 saivat tietää että poika on tulossa, koska pippeli näkyi jo :) Tähän kuuluu myös veriseula eli lähes sama setti kun Suomessa. Musta tuntuu tosi epäreilulta! Musta naisen kuuluis itse saada päättää haluaako nt-ultran vai ei. Norja lienee yksi Euroopan konservatiivisimmista maista asian suhteen! Harkitsin jo Suomeen yksityiselle menemistä, mutta nt-ultra verikokoineen olis maksanut yli 400e!! Voit laittaa mulle yksäriä, jos haluut. Mulla on kokemista jo yhden lapsen verran tästä Norjan systeemistä :)

Onnea kaikille ihanista uutisista!
Popli: Voi mikä ihanuus siellä masussa polskii❤
Yxvaan: Vitsi mikä jymy-yllätys!!! Onnea kovasti!
Mariianen, en nyt sanois ihan noinkaan. Tiedän, että joillain pysyy maha tosi kauan piilossa, varsinkin jos on pitkä tai kohtu on takana. Mulla oli kyllä juurikin tuossa rv16 jo aikamoinen pallo, eli ei toivoakaan, että voisi piilotella..:woot:

Takaisin