ultra

Meillä on kainuussa ilmainen ar-ultra lääkärin toimesta. Ja nt-ultra on sit kätilön tekemä. Viimeksi se tehtiin minulta myös vatsan päältä ja sai seurata isosta tv-ruudusta toimenpidettä niin kuin Ilpiselläkin.

Hienoja ja helpottavia uutisia täällä! Onkos täällä joku, joka on menossa ultraan vasta silloin rv12 paikkeilla (eli tuota ar-ultraa ei kunta/kaupunki edes tarjoa??) eikä ole siis käynyt yksityisellä?? Eli suomeksi: Ketkä on jo rv10 ylittäneitä, mutta kokonaan vielä ilman ultraa?

Mulla mieli rauhoittui ar-ultran jälkeen, mutta siitä noin viikko, niin taas on jotenkin alkanut hermostuttaa. Ärsyttävää! Toi doppleri on kyllä hyvä! Olisi niiiin helpottavaa saada tarkistaa joka päivä, että eloa on. Mutta toisaalta sitten vasta paniikki tulisi, jos sykettä ei yhtäkkiä löytyisikään!

Mulla eka varsinainen ultra nyt tällä viikolla, ja oon noin rv 12. Ei käynyt mielessäkään mennä maksulliseen ultraan silloin aluksi. Mutta minuthan tosiaan ultrattiin jo eka neuvolassa, neuvolantäti sitä ehdotti joten tietysti oli maksuton. :) Tuosta huolimatta en usko että olisin itse varannut alkuraskauden ultraa.

Katjuliini, mahtavaa! :) Nyt nukut oikein kunnon unet. <3 <3

Teillä oli puhetta tosta varhaisultrasta ni mulle tarjottiin aikaa heti kun soitin plussanneeni, kun oon ollut lapsettomuushoidoissa. Siitä velotettiin vain se perus käyntimaksu, joku 30€ (pk-seudulla). Ultra oli 6+4 (omat laskut silloin 6+6 mut tarkentui). Seuraavaan ultra olis sitten vasta 12.2. eli kolmisen viikkoa piinaavaa odottelua. Harkitsin jopa väliin vielä yksityistä, kun en malttais millään odottaa. 150-200€ tuntuu kuitenkin aika suurelta summalta. Ehkä testailen tän ultran odottelun ajan tolla dopplerilla, jos saisin kuulumaan ja rauhoittuisin. Oireet niin vähäiset ett sen takia epäilyttää, onko kaikki kunnossa. Mutta eiköhän siellä sydän syki!! :)

Rv 8+6

Muokattu viimeksi:
Mä en tiedä, miten olisin itse selvinny nt-ultraan asti odottaen, onko kaikki niin kuin pitää! Ja nuo yksityisen maksut kuulostaa aika kovilta! Mun ei siis ole tarvinnut tutkia, koska täällä oli ilmainen lääkärin suorittama ar-ultra terveysasemalla :)

Itse en kyllä huolestuisi oireiden vähentymisestä, meille ainakin kerrottiin neuvolassa että ne voi heitellä paljonkin ja ei niiden väheneminen yleensä mitään tarkoita. :)

Täällä myöskin eka ultra vasta reilun viikon päästä, pitkä on ollut odotus sinne asti.. Viikkoja sillon laskujen mukaan 12+1. Oon välillä miettinyt yksityisellä käymistä, mutta jäänyt kuitenkin hinnan takia menemättä, olishan se kiva nähdä että siellä jotain on ja saada lopullinen varmistus että siellä joku kasvaa, mutta enää reilu viikko.. Täällä ei siis kunta tarjoa varhaisultraa vaan olis pitänyt mennä yksityiselle.

Hieman aiheen vierestä mutta kun ennen nt ultraa on se verikoe, pitääkö sitä ennen olla syömättä ja jos, niin kuinka kauan? Mulla olisi se verikoe huomenna klo 16.30 ja en oo muistanut kysyä tätä syömisasiaa :(

Hieman aiheen vierestä mutta kun ennen nt ultraa on se verikoe, pitääkö sitä ennen olla syömättä ja jos, niin kuinka kauan? Mulla olisi se verikoe huomenna klo 16.30 ja en oo muistanut kysyä tätä syömisasiaa :(

Ei tarvi olla syömättä eikä juomatta :)

Mulla on ylihuomenna np-ultra ja voi jehna kun on aika madellut tällä viikolla! Viime yönä heräsin moneen otteeseen kun olin ihan levoton ultran takia. Tällä hetkellä näen vaan itseni itku silmässä siinä ultra tuolilla, oli uutiset siellä hyviä tai huonoja :D oon niin jännittänyt ja epäillyt omaa raskautta, että saa nähdä oman reaktion kun totuudet lyödään silmien eteen.

Minä kävin ekassa ultrassa (nt-ultra) vasta nyt, kun piti olla viikolla 11+0. Ultrassa paljastui, että ollaankin viikkoa pidemmällä jo, eli 12+0. Se oli aikamoinen hämmästys, kun menkat on aina ollut tosi säännölliset.
Ihanaa oli nähdä, että masussa oikeasti oli elämää ja kaveri siellä vilkutteli ja pomppi kuin trampoliinilla :blob1
Suuri helpotus oli myös, että niskaturvotusta ei ollut nimeksikään, ikäni puolesta kun kuulun jo riskiryhmään. Nyt odotellaan sit lääkärikäyntiä, joka on vasta kuukauden päästä! Tuntuu pitkältä ajalta, kun ei "tapahdu mitään".

Mullakin oli nt ultra keskiviikkona. Ihanan eläväisen oloinen kaveri siellä heilu! :) olin niin haltioissani pienestä riehujasta mahassani että en muista mitään mitä se kätilö ois meille sanonu... nenäluu kuitenki näky ja vastas oikein viikkoja mut en esimerkiksi muista yhtään mitä se sano turvotukseksi, tai luulen että se sano jotai et näyttäs kaikki olevan kunnossa, mutta tuolla neuvola kortissa on tommonen epämääräinen merkintää "11+4 nt-tutkimus nt 43mm, crl 47,2mm"... et eikai toi voi meinaa et turvotus ois ton 43milliä? Ku mieski meinas et se ois mumissu jotai 0,4millistä... :o ja otetaanko sieltä sitten yhteyttä kun veriseulan tulos on saatu katottua?

Kyllä se taitaa tuo nt tarkoittaa sitä niskaturvotusta, mutta en usko että olisi 43 vaan 0,43 :) pituus olisi sitten tuo 47,2mm..

Jonppu mietin samaa et voisko olla, mutta mistäpä minä nyt tiiän varmaksi. Tuleeko sieltä ilmoitusta sitten jos on jotai "hälyttävää" tai jos tosiaa näyttää noi verikokeen ja turvotuksen tulokset pahoilta?

Takaisin