ultra

Enkelilapsi, aivan ihana kuva, ihan kuin toinen imisi peukkua siellä! :Heartred Jos ei ois jalat ristissä nii varmaan näkis jo jotain viiteitä sukupuolestakin kun nuin tarkka kuva :)

Ja onnea muillekin huojentavia uutisia saaneille! :happy:

Mulla on tullu 400g tämän raskauden aikana, mut maha on aikamoinen. Hirvee turvotus päällä, mut on tässä jo semmosta erilaista pyöreyttäkin kyllä :rolleyes:

11+2

Tänään oltiin nt-ultrassa, kaikki hienosti! Oon vähän hämilläni vieläkin... Siellä se riehui, mutta kävi kuin kävikin unille lopulta❤ La muuttui eteenpäin, kun toinen olikin vähän pikkuisempi. Eli 12.8.❤WP_20160128_17_15_31_Pro_LI (3).jpg

Ihania uutisi Sakke ja tervetuloa mukaan kirjoittelemaan :) Onnea myös muille hyvistä kuulumisista, tää ultraketju on mun lempiketju :)

Tää on munkin lempiketju! Nää kuvat ja ihanat uutiset on aivan parasta :) vaikkakin näistä kuvista tulee sellainen olo, ettei JAKSA ENÄÄ YHTÄÄN ODOTTAA NT-ULTRAAN pääsyä joka on maanantaina!!!!! :D

Laitan tänne julkisellekin vielä...
Tässä meijän pikkunen pötkö eilisissä kuvauksissa, 12+2 ^_^ (koko vastaa 12+4-6)
Kaikki hyvin ja sillä oli sielä kauhea touhuaminen päällänsä :) On kyl niin hassua etten itse vielä tunne liikkeitä vaikka toinen sätkii sielä kun mikäkin ^_^

Liitteet

• 1454050709724.jpg
    1454050709724.jpg
    57.4 KB · Katsottu: 88
Noniin, soittivat mulle noista np-seuloista ja veriseulasta oli ilmeisesti huomattu riskit downiin. Olin jotenki ihan shokissa ku soittivat nii en muista tarkkaan mikä se riskiluku nyt oli... oisko ollu1:47 vai 1:470... maanantaina pitää soittaa uudestaan ja kertoa mitä aiotaan tehdä, ryhdytäänkö lapsivesipunktioon jossa on 0,5-1‰ km riski, vai johonki verikoe juttuun... nää asiat jäi nyt jotenki tosi epäselviksi... onko kellään näistä tietoa?
Niin ja mainittakoon vielä et np-ultrassa näky selvästi nenäluu jo, josta se täti sano että yleesä down lapsilla se kehittyy vasta myöhemmin...

Anskimanski soita ja kysy tuosta suhdeluvusta, siinä on tosi suuri ero jos on 47 tai 470! Itse pitäisin ainakin tuota 470 niin pienenä, että en harkitsisi lapsivesipunktiota. Muistatko paljonko niskaturvotus oli? Voimia, ei oo kivaa elää epätietoisuudessa :(

Yleensä kai mitään ei ehdoteta jos riskiluku ei ole alle 250 (näin olen ymmärtänyt), joten veikkaisin, että tulos on ollut tuo 47. Mutta kannattaa ehdottomasti selvittää se! Näkyisikö se tuolla kanta.fi osoitteessa?

Anskimanski, toivottavasti kaikki on hyvin vauvalla kaikesta huolimatta :)

Tänään tipahti postiluukusta kutsu nt-ultraan torstaille 11.2. Onneksi sain aamuajan niin ei kummoisemmin tartte alkaa työvuoroja sumplailemaan :) Menispä vaan nopsaa tuo aika ja koittaisi ultra :) Tänään muuten myös soitettiin mulle neuvolasta labratuloksista. Kaikki oli muuten ollut hyvin (virtsa + verikokeet) mutta virtsassa oli kohonnut bakteerifloora pitoisuus ja lähete uuteen testiin. Kysyin että mitäs sitten jos luku on edelleen koholla? Niin neuvolatäti sanoi vaan että ei asialle tehdä mitään. Erikoista mun mielestä..

Ei tuolta kanta.fistä kyl näy mitään! Siellä on mun eka neuvolakäynnistä joku potilaskertomus tai mikä lie mutta sen jälkeen siel ei näy ku vaa et on tullu käytyä jossain. Mitään tekstiä ei oo muista kerroista...

Oon täällä jo jonkin aikaa lueskellut teidän juttujanne hiljaisuudessa, mutta tänään oli ultra joten uskallan jo vähän iloita tästä pienestä! Viikoista ei ollut mitään käsitystä epäsäännöllisten kuukautisten takia.. Tänään selvisi 11+0 LA 19.8. Ensin vähän nukuttiin mutta kun heräteltiin niin johan alkoi vilske. 2/15 syntyneestä tulee isoveli ❤️

Liitteet

• image.jpeg
    image.jpeg
    735.1 KB · Katsottu: 54
Ei tuo 1/470 ole mikään riski, joten kallistun myös 1/47... Se on silti vain kahden prosentin mahdollisuus, joten ei paniikkia :) toki tutkia kannattaa - se NIPT taisi olla riskittömämpi vaihtoehto. En tiedä näistä kyllä sen enempää.

Tänään oli vihdoinkin eka ultra, siellä se pikkunen jumppasi ja kaikki näytti olevan kunnossa, viikotkin täsmäsivät alkuperäiseen arvioon, parin päivän heitolla. Nyt sitä pikkuhiljaa alkaa ymmärtämään että jotain siellä mahassa tosiaan kasvaa. ja ehkä nyt alkaa uskaltamaan kertoa asiasta ihmisille kun on varmistunut että "joku" siellä on.

Ei tuolta kanta.fistä kyl näy mitään! Siellä on mun eka neuvolakäynnistä joku potilaskertomus tai mikä lie mutta sen jälkeen siel ei näy ku vaa et on tullu käytyä jossain. Mitään tekstiä ei oo muista kerroista...
Mulla näkyi kaikki mahdolliset labratulokset siellä, muistaakseni tutkimukset-otsikon alla. Jopa yhteydenottoni puhelimitse on selostettu seikkaperäisesti...

Anskimanski: NIPT otetaan kuin normaali verikoe kädestä ja lähetetään ulkomaille josta tulos tulee noin reilu viikosss. Siitä selviää yleisimmät kromosomipoikkeavuudet 21 eli down ja trisomiat 13 ja 18 sekä bonuksena sukupuoli!! Multa otettu nipt kahdessa raskaudessa. Jos tulos ok niin sillä selvä mut jos tulos poikkeava, niin se varmistetaan vielä punktiolla. Kannatta googlettaa tuosta niptistä, suosittelen sitä kyllä ennen punktiota. Olen ollut istukkabiopsiassakin, eikä sekään paha ollut, mutta km riski pelotti!

Anskimanski toivottavasti pienellä on kaikki hyvin! Varmasti huolettaa tommonen, mutta onneks tuo NIPT kuulosti tosi pätevälle jutulle. En oo siitä kuullutkaan. Toivottavasti ei sen kummenpia jatkotutkimuksia tarvita :)

Takaisin