Mulla vasta 17.2. nt ultra.. En millään jaksaisi odottaa! Varasin jo kertaalleen yksityiseltä varhaisultran, mutta peruin sen kuitenkin... Harmittaa ettei neuvolassa enää kuunnella edes sydänääniä, kuten edellisen kanssa vielä 2010
Mutta kiva katsoa teidän muiden ihania kuvia täällä, täytyy vaan psyykata itseä että vastaava omassakin massussa köllöttelee :)
Tsemppiä kaikille ekaa ultraa vasta odotteleville! Itsellä ultra vasta 1.2. ja tuntuu että oon jo odotellut sitä pienen ikuisuuden. Haluaisin jo saada varmistuksen, että mahassa on elämää, kun itse raskausoireet on niin vähäiset. Tosin ne ei ole vähentyneetkään, joten kaiken pitäisi olla hyvin. Mutta silti odottelen malttamattomana.
Tsemppiä, kyllä se ultrapäivä sieltä tulee :) Ihan kamalaa oli kyllä just toi odotus, ku ei sitä vauvaa vielä tunne eikä voi kun luottaa. Mä olin päässyt sentään käymään rv 6 ja rv 9 ultrassa, mut silti se kolme viikkoa oli kamalaa. Nyt on jotenkin helpottanut, kun nt-ultrassa kaikki hyvin. Vaikka tuntuu, että rakenneultraan on ikuisuus!
Mahtavia uutisia täällä, ihanaa että nt-ultriakin ehtinyt jo olla ja hyvin on menny :) Harvemmin sieltä varmaan huonoja uutisia tulee, onhan sekin mahollista... Ainakin jos ei oo vielä aijemmin ultrassa käyny nii voihan siellä paljastua jotain ikävääkin, tutulla olikin tuulimuna... Mutta kaikki olkoon onnellisesti raskaana kunnes toisin todistetaan! :) Joskus huomaa että ihmiset odottaa ru:aa ihan vaan sen sukupuolen takia, mulle kyllä tärkeintä on et kaveri on terve, vaikka voihan vielä syntymänkin jälkeen ilmetä jotain mitä ei ultralla voitu nähä.
Mielenkiintosta lukee erilaisia käytäntöjä! Mulle kyllä ar-ultrat tehty alakautta sekä neuvolassa että sitten naistenpolilla. Saa nähä miten se nt... Mulla se vasta 8.2. mut onneks kotona doppleri nii saa sillä rauhoteltuu itteesä :)
Tänään oli nt-ultra ja kaikki ok. Vatsan päältä tehtiin ja hyvin sai kaikki elimet ja virtaukset näkyviin Nyt voi vähän huokaista helpotuksesta. Tänään rv 12+1
Mulle tehtiin eka ultra ekassa neuvolassa (olinkohan jotain viikolla 8) mahan päältä ja ihan hyvin näkyi jo sillon Jotenkin en osannu edes oottaa, että voitais tehdä myös alakautta. No perjantaina se seuraava, sitten selviää mistä se katotaan :)
Meillä ainakin päätettiin kumpaan ultraan menee. Seulonnat + alakautta ultraus (eli nähdään tarkemmin onko kaikki hyvin) vai pelkkä vatsan päältä ultraus :) kaks viikkoa vielä! Tänään 10+1
Kyllä multa on mahan päältä saatu tarkat mitat ja rakenteet katottua vauvasta. Esikoisen raskaudessa ei kertaakaan ultrattu alakautta, eikä todennäköisesti ultrata tästäkään, ku mahan päältä saatiin niin hyvin kuviin vauva :)
Ilmeisesti eri paikoissa eri tavalla. Näin meillä oli vaihtoehtoina. Seulonnat +alatieultrauksessa katsotaan tarkemmin jos poikkeavuuksia ja vatsan päältä ultrauksessa vain sikiöiden määrä ja onko elossa jne. Toki jos siellä jotain poikkeavaa näkyisi niin siitä kerrottaisi mutta tässä toisessa niitä katsotaan tarkemmin.
Moony, mennään varmaan samaan paikkaan ultrattavaksi. Ja tosiaan täällä lääkäri tekee tuon seulontaultran ja alakautta. Jos on vaikeuksia alakautta saada mitattua niskan turvotus, niin sitten kokeillaan vatsan päältä. Näin esikoisesta. Suomi on pieni maa, mutta silti tuntuu, että varsinkin eri paikkakuntien äitiysneuvolan toiminnoissa on huomattavia eroja.