Ultra-kuulumiset

Mulla Tampereella on kaikki muut tehty alateitse paitsi rakenne :O

Ja yhteensä 3 vauvaa, 7 ultraa.

Mulle tehtiin esikoisesta kaikki ultrat vatsan päältä, myös ar 7+2 viikolla. Nyt tehtiin alakautta ar-ultra. Riippuu varmaan kohdun asennosta ja laitteistakin.

Mulle tehtiin viimeksi ar alakautta. Meillä kun on tuo esikko vasta 7kk niin tuskin ymmärtää koko juttua :)

Mahan päältä mullekin nt-ultra tehty. ihan vasta kaverilla oli lapsi mukana nt-ultrassa, että varmaan riippuu kätilöstä yms. Itse en ota lasta mukaan ultriin:shy:

Mulla tehtiin esikoisesta ar-ultra alakautta ja nt-ultra sekä alakautta että mahan päältä. Rakenne oli sitten jo pelkästään mahan päältä ja sen jälkeen seuranta ultrat kaikki mahan päältä (rakenne ultrassa huomattiin keuhkovaltimon koossa häikkää, jota sitten seurattiin ihan viime metreille asti).

Mä vien huomisen ultran ajaksi pojan anopille hoitoon.

Mulla viime raskaudessa kätilö sanoi nt-ultrassa, että ensin kokeillaan vatsan päältä ja jos ei saa kunnon näkymää, niin vaihetaan alakautta. Sai heti näkyviin vatsan päältä :) Riippuu kohdun asennosta, lantiosta ja siitä onko välissä lähinnä lihaksia vai vähän ylimääräistä, että missä kohtaa saadaan vatsan päältä näkymään.

Täällä päin perusteluna siihen ettei noihin seulaultriin päästetä lapsia, että sen ultraajan pitää saada keskittyä kunnolla. Etenkin siinä rakenneultrassa kun katotaan sydämenkin kammiot ja verivirrat jne, niin siinä joku pari lasta riehumassa vieressä ei ehkä paranna keskittymistä :p Ja kun lapset on lapsia, ei voi ennustaa millainen päivä heillä on ja lapsiakin on ylivilkkaista todella rauhallisiin, niin helpompaa tehdä vaan selkeä rajaus -ei lapsia.

Juu päätettiin et nyt otetaan tähän ekaan poika mukaan ja sit seuraaviin mennään kaksin :)

Siellä se pikkusydän jumpsutti <3 arvioitu la 9 tai 10.12. Ja kyllä oli tuo Helsingin Perhe-Arte oli kyl todella positiivinen kokemus, suosittelen :) Esikoinen nukku turvakaukalossa ja saatiin rauhassa ihmetellä pientä papua :D

Liitteet

• 1492689389131.jpg
    1492689389131.jpg
    65.1 KB · Katsottu: 83
Täällä kanssa ultra oli aamulla ja kaikki on kuulema niinkuin pitää, sydän sykki kovaa vauhtia :) mahtava fiilis, mutta samalla jotenkin ihan älyttömän epätodellista :D
Kallista oli, mutta oli kyllä sen arvoinen jo ihan oman mielenrauhan vuoksi, että ei ihan niin paljoa harmita tuo lompakon kaventaminen :)
Mies ei valitettavasti päässyt töiden takia mukaan, mutta tulee sitten seuraavalle kerralle :)

Viikot näytti ultran mukaan samaa mitä tähänkin asti eli 7+1 ja LA 6.12. :)

Muokattu viimeksi:
Siellä se pikkusydän jumpsutti <3 arvioitu la 9 tai 10.12. Ja kyllä oli tuo Helsingin Perhe-Arte oli kyl todella positiivinen kokemus, suosittelen :) Esikoinen nukku turvakaukalossa ja saatiin rauhassa ihmetellä pientä papua :D
Me käytiin torstaina varhaisultrassa :)
Hyvin vastasi mun arvioita viikoista, silloin oli rv 6+4 ja sydän sykki hienosti.
Käytiin Perhe-Artessa ja maksoi 85€! Palvelu oli aivan ihanaa ja kiireetöntä ja hinta ehdottomasti kohdillaan.
Harkitaan kyllä kyseisen paikan 4D-ultraa, jos sinne saakka päästään :)

Itsekkin kävin siellä tänään ja tosi tyytyväinen palveluun

Kuten arvasinkin ei ultrassa juuri mitään näkynyt. Näkyi kuitenkin viikkoihin sopivat paksu limakalvo ja siinä kupla, joka todennäköisesti on ruskuaispussi. 8.5. kontrolliaika ja silloin pitäisi näkyä jo enemmän. Viikot 4-5 arviolta.

Käytiin juuri ultrassa ja sen mukaan olisi 6+6 eli La olisi 12.12 eikä 9.12. Mun kuukautiset onkin niin epäsäännölliset että lääkäri veikkasi että siirtyy myöhemmäksi. Ultraaja ei kuitenkaan halunnut muuttaa laskettua aikaa. Pieni sydän jumputti 141 bpm. :love7 aivan ihanaa ja nyt voi ehkä vähän huokaista helpotuksesta !

Mulla on kauhean myöhään varhaisultra, ylihuomenna ja silloin on jo 7+6. Jännittää ja vähän pelottaakin, mutta pitää vaan toivoa parasta.

Mulla kans tulee ultra oleen 7+3. Olisivat vielä halunneet pitkittää 8 viikolle, mutta onneksi ei venynyt.

Takaisin