Ultra-kuulumiset

Voi hitsi. Mulle soitettiin sairaalasta että ottavat mut ar-ultraan ja aika olis perjantaina.. mulla olis omien laskujen mukaan sillon vasta rv4+1 niin voiko silloin ees näkyä mitään ultrassa?

Ei ainakaan sykettä pitäisi vielä löytyä... :confused: onpa oudon aikaisin. Mä meen varhaisultraan siksi kun edellinen oli ehkä tuulimuna ja sen vuoksi meen vasta kun sykekin pitäisi jo löytyä rv6+jotain...
 
Ei ainakaan sykettä pitäisi vielä löytyä... :confused: onpa oudon aikaisin. Mä meen varhaisultraan siksi kun edellinen oli ehkä tuulimuna ja sen vuoksi meen vasta kun sykekin pitäisi jo löytyä rv6+jotain...

Mulla johtunee siitä että edelliset kuukautiset oli maaliskuun alussa eli oletus kai on että vois olla pidemmällä raskaus, mutta itse en siihen usko kun tiiän suunnilleen ovulaation jne. Kaipa ne sit antaa uuden ajan jos vielä eivät pysty määrittämään mitään. Jännittää. Syke näkyi esikoisesta joskus rv 5+6 kun silloin kävin yksityisellä.
 
Mulla johtunee siitä että edelliset kuukautiset oli maaliskuun alussa eli oletus kai on että vois olla pidemmällä raskaus, mutta itse en siihen usko kun tiiän suunnilleen ovulaation jne. Kaipa ne sit antaa uuden ajan jos vielä eivät pysty määrittämään mitään. Jännittää. Syke näkyi esikoisesta joskus rv 5+6 kun silloin kävin yksityisellä.

Aa okei, no sitten ymmärrän. :) kyllä ne uuden ajan sitten antaa jos ei vielä löydy sykettä.
 
Olen menossa ensimmäiselle neuvola käynnillä 2 vkon päästä ja silloin olen rv. 8. Joko ne siellä ekalla käynnillä ultran kansa katsovat vai vieläkö joudutaan pidempään odottamaan.
 
Ultralista:

7.4. / pookkana
11.4. / MomToBe2
11.4. / June83
12.4. / Korento86
13.4. / Meritähti
13.4. / Selzzi
13.4. / Kuutio
18.4. / Helmi81
18.4. / Leppälintu
18.4. / Moona
18.4. / hoppip
18.4. / Maikkis_
20.4. / TK
20.4. / ellikki85
20.4. / Tirlis
24.4. / rubiini
24.4 / Cottondreams
25.4. / Eevinen
27.4 / Pulla2017
29.4. / kriba

2.5. / iskallt
2.5 / Rita29
 
Ultralista:

7.4. / pookkana
11.4. / MomToBe2
11.4. / June83
12.4. / Korento86
13.4. / Meritähti
13.4. / Selzzi
13.4. / Kuutio
18.4. / Helmi81
18.4. / Leppälintu
18.4. / Moona
18.4. / hoppip
18.4. / Maikkis_
20.4. / TK
20.4. / ellikki85
20.4. / Tirlis
21.4./ Sydänkäpynen
24.4. / rubiini
24.4 / Cottondreams
25.4. / Eevinen
27.4 / Pulla2017
29.4. / kriba

2.5. / iskallt
2.5 / Rita29
 
Olen menossa ensimmäiselle neuvola käynnillä 2 vkon päästä ja silloin olen rv. 8. Joko ne siellä ekalla käynnillä ultran kansa katsovat vai vieläkö joudutaan pidempään odottamaan.

Riippuu varmaan paikkakunnasta mutta ainakaan meidän kylällä ei neuvolassa ultrata vaan sitä varten mennään muualle.
 
Luin täältä, että jotkut odottavat ovat käyneet yksityisellä ultrassa alkuraskauden aikana. Ite mietin samaa, koska en malta odottaa että saadaan tieto kaiken ovat siellä missä pitää.. ihme alavatsatuntemuksia ja samalla puolen järkyttävää alaselkäkipua. Luultavasti kivut ovat normaalia, mutta kuitenkin mietityttää.
 
Kerrotaanpa vielä täälläkin, vaikka jo kahdessa ketjussa olen maininnut, että eilen käytiin alkuraskauden ultrassa. :hilarious:

Mies oli mukana. Käytiin yksityisellä, vaikka meillä on neuvolassakin mahdollisuus ultraan. Halusin kuitenkin päästä käymään lomaviikolla, ettei tarvitse heti mennä töihin, jos jotain ikävää selviää. Minulla oli siis vuoden vaihteessa keskenmeno ja epäilykset siitä heräsivät juuri työpäivän aamuna neuvolan ultrassa.

Tällä kertaa löytyi syke heti ja saatiin se kuulumaankin. :Heartred Alkio oli viikon pienempi, mitä menkoista laskettuna eli 7+0. Minulla ehti kuitenkin olla vain yhdet menkat keskenmenon jälkeen ja epäilinkin ovulaation olleen myöhemmin, vaikkakaan ei ehkä ihan viikkoa myöhässä. La:ksi saatiin 4.12., mutta kotona huomasin, että lääkärillä oli ollut ultraan asennettuna edellinen päivä eli oikeasti se taitaisi olla 5.12. Muutenkin tuntui, ettei saanut mittaa kovin tarkalleen otettua, kun vasemmalla kädellä koitti pisteitä asetella. No, jotain sinne päin kuitenkin. :grin Tärkeintä, että syke löytyi ja pieni oli oikeassa paikassa. Ensi viikolla sitten neuvolaan kuulemaan, pidetäänkö menkoista laskettu aika la:na nt-ultraan saakka vai tuo lääkärin arvio.
 
Mä kävin melkein 2 viikko sitten (minne aika on kadonnut? :eek: ) varhaisultrassa just tuolla perheartessa :) Vastasi mun ovistikutuksen viikkoja 6+0 ja sydän oli juuri alkanut sykkiä. Se perhearte on kyllä tosi hyvä. Kätilö tekee ultran ja sen takia varmaan niin edullinen. Mulle kyllä riittää ihan mainiosti kätilön ammattitaito. Kunhan näkee että sikiö on kohdussa, vastaa viikkoja ja sydän sykkii niin riittää mulle :) Vähän jännittää että seuraavasta ultrassa löytävät toisenkin sikiön tai jotain :grin Aattelin nyt sinne kunnan kustantamaan 12 viikon ultraan odotella koska näitä oireita on nyt tullut niin ''kivasti''. Tuo luottoa raskauteen, kun selvästi tuntuu raskaus kehossa :) (vaikkakin mielummin ehkä kävisin viikottain ultrassa ja en kärsisi tästä pahoivoinnista jos saisi päättää :yuck: )
 
Voiko muuten sinne ultraan ottaa lapsen mukaan? Kävin miettimään kun ollaan huomenna menossa miehen kaa tai siis koko perheen voimin.
 
Mä en ottanut esikoista mukaan kun saatiin hoitoon. Mun mielestä on kivempi käydä tollaisssa, missä tutkimus tehdään alakautta, ilman esikoista :shy: Varmaan sieltä yksityiseltä voi kysellä, että mikä heidän käytäntö on :)
 
Tampereella ei saa ottaa lasta ultraan mukaan. Ja Tampereen neuvolassa aikoinaan kun pyysin lähetettä ar-ultraan, kerroin th:lle että mulla on paniikkihäiriö niin haluaisin varmistuksen raskaudesta. Eka se oli et ei sillä saa aikaa, mut pyysin yrittää sitä lähetettä. Se laittoi lähetteen ja parin päivän päästä tuli kotiin aika. Siellä kätilö sanoi että tottakai tuollaisen syyn takia ultrataan. Itsehän se kuitenkin maksetaan :)

Tampereen yksityisistä ei oo tietoa ollenkaan, mutta pikainen googlaus näytti esim Aavalla ar-ultran maksavan 114e :)
 
Voiko muuten sinne ultraan ottaa lapsen mukaan? Kävin miettimään kun ollaan huomenna menossa miehen kaa tai siis koko perheen voimin.

Oletko menossa yksityiselle vai julkiselle? Julkisen puolen paikoissa taitaa olla kielto että ei lapsia mukaan, mutta yksityiseltä kannattaa kysyä.
 
Voiko muuten sinne ultraan ottaa lapsen mukaan? Kävin miettimään kun ollaan huomenna menossa miehen kaa tai siis koko perheen voimin.

Meillä esikoisen piti olla päiväkodissa, mut ylläripylläri oli kipeenä silloin.
Otettiin mukaan ultraan ja sovittiin, että jos huoneeseen ei saa tulla lapsia ennen kuin kaikki on ok, ni mies odottelis lapsen kaa käytävässä.

Perhe-artessa toivotti koko perheen tervetulleeksi ultraukseen :) lapsi ei ees kiinnittäny huomioo ultraukseen kun oli hyvät lelut esillä :p

Mut oon ymmärtäny et julkisella puolella nt-ultra ja rakenne on semmosia mihin ei lapsia viedä. Niissä kuitenkin selvitetään rakennepoikkeavuuksia eikä vaan ihastella vauvaa. Vanhemmat voi reagoida voimakkaasti jos tulevalla vauvalla ei kaikki olekaan ok, jolloin on hyvä saada hetki sulatella asiaa ennen kuin perheen muut lapset saavat tietää. Pienemmät reagoivat vaan vanhempien suruun/pelkoon vaikkei ymmärtäis tilannetta
 
Niin ja ainakin nt - ultra tehdään alateitse niin ehkä se ei oo lapsille sopivaa katsottavaa :)
 
Eikö ar ultra tehdä alakautta mut eikös nt ultra tehdä jo vatsanpeitteiden päältä? Vai oonko ihan väärässä ymmärryksessä.
 
Takaisin
Top