Kerrotaanpa vielä täälläkin, vaikka jo kahdessa ketjussa olen maininnut, että eilen käytiin alkuraskauden ultrassa.
Mies oli mukana. Käytiin yksityisellä, vaikka meillä on neuvolassakin mahdollisuus ultraan. Halusin kuitenkin päästä käymään lomaviikolla, ettei tarvitse heti mennä töihin, jos jotain ikävää selviää. Minulla oli siis vuoden vaihteessa keskenmeno ja epäilykset siitä heräsivät juuri työpäivän aamuna neuvolan ultrassa.
Tällä kertaa löytyi syke heti ja saatiin se kuulumaankin.
Alkio oli viikon pienempi, mitä menkoista laskettuna eli 7+0. Minulla ehti kuitenkin olla vain yhdet menkat keskenmenon jälkeen ja epäilinkin ovulaation olleen myöhemmin, vaikkakaan ei ehkä ihan viikkoa myöhässä. La:ksi saatiin 4.12., mutta kotona huomasin, että lääkärillä oli ollut ultraan asennettuna edellinen päivä eli oikeasti se taitaisi olla 5.12. Muutenkin tuntui, ettei saanut mittaa kovin tarkalleen otettua, kun vasemmalla kädellä koitti pisteitä asetella. No, jotain sinne päin kuitenkin.
Tärkeintä, että syke löytyi ja pieni oli oikeassa paikassa. Ensi viikolla sitten neuvolaan kuulemaan, pidetäänkö menkoista laskettu aika la:na nt-ultraan saakka vai tuo lääkärin arvio.