Ultra- ja neuvolakuulumisia

Mulla kesti pahoja oloja vaan muutaman päivän..Onneks..Mitään ei voinu syödä ja sängyssä piti vaan makoilla..Ei vieläkään kyllä oikein tee mieli mitään syödä,ja muutenki kaikkea menee vaan pienet määrät..

Saat olla onnellinen, mulla kestäny nyt viikosta 7 tähän saakka, elikkäs reipas kolme viikkoa kohta takana. Kaksi viikkoa sängyssä, ku iha kuollu olo [&o]

Mutta tänään on parempi päivä ja oi että mä nautin tästä!!! [:)]

Hei kaikki.
Oon tässä lueskellu teidän muiden odottamisesta ja ajattelin lisätä oman tarinani tänne myös.
Viimeiset 9 vuotta on ollut lapsi haaveissa ja nyt vihdoin ja viimein on pienokainen tulossa [:)]
LA 8.11. Viime viikon ma kävin ensimmäisen kerran ultrassa ja kyllähän siellä kyyneleet valuivat
valtoimenaan kun näimme mieheni kanssa kuinka pikkuinen siellä nyrkkeili ja venytteli.
Kyllä se oli elämäni hienoin hetki <3
Kaiken tämän tekee niin ihanaksi se kun olimme juuri lähteneet hedelmöitys tutkimuksiin (vihdoin ja viimein).
Ensimmäisen tutkimuksen ehti lääkäri minulle tehdä ja alle viikon sisällä olin tullut raskaaksi[:)]
Näin se luonto näköjään asiat hoitaa. 7-11 viikot meni oksentaessa ja valtavaa pahaa oloa "sairastaessa", mutta sitten loppui kuin seinään se ja ihana niin.
No tässäpä tätä tulikin jo tietoja minusta [:D]
Ihanaa odotuista kaikille

Carina 79

Tosi paljon onnea teille vauva-uutisista! Tiedän millainen tunne on kun lasta on kauan haluttu. Itsekin ehdin jo tutkituttaa itseni, että onko kaikki kunnossa ja sitten vauva päättikin tulla!

Kuulostaa hyvältä, että sulla loppui noi pahoinvoinnit tuoho, toivon, että mulla käy samoin :)

Tarunen
Kyllä luulin ettei se paha olo lopu koskaan [:'(]
Ei jääny aamuun se olo. Aamu, ilta ja yö pahoinvointia se oli. Mukava herätä keskellä yötä siihen, että pitää mennä yrjölle.
Töissä käyminen oli yhtä tuskaa. Kaikki vielä jauho sitä "Kyllä se siitä.. "ja että "Kyllä sen kestää nuin ihanan asian takia..."
Plää plää. Tuli jotenki sellainen olo, että olenkohan huono ihminen ku en nauti tästä oksentamisesta ku muista ihmisistä sai sellaisen olon et niin pitäs tehä..?!
No mut se onneksi loppu [:D]

Itselläni on valitettavasti ikäviä ultrakuulumisia kerrottavana...meidän pikkuinen ei ollut jaksanut tälläkään kertaa 12 viikkoa pidemmälle! Tämä on lohdutonta ja sanat eivät riitä kertomaan tuntemuksia! Huomenna on edessä kaavinta, halusin kaikki mahdollisimman nopeasti ohi, kun viime kerta oli NIIN tuskallinen. Oma keho ei ole huomannut vielä pikkuisen menetystä ja siksi tuntuukin kaikki niin vaikealta hyväksyä!! Toivotan teille muille rutkasti onnea ja voimia odotuksiinne. Itse poistun marrasmuruista ja toivon onnen vielä joskus saapuvan meidänkin luoksemmekin <3.

Prinsessa [:(] Olen todella surullinen sun puolesta! Osanotto ja paljon jaksamisia sinne! Toivottavasti pääsette pian yrittämään uudestaan ja saisitte vauvan.

Carina79 Itsekin tunnen välillä, että kaikki vaan sanoo, että pitää ajatella positiivisesti ja että syöhän nyt, kyllä se siitä. Mutta siinä on positiiviset ajatukset kaukana, ku mies sanoi autossa sanon "jääkaappi" ja mulla tuli oksennus jo siitä. Toisella kertaa tuli oksennus, ku näin lehdessä Atrian mainoksen, niin ja kerran riitti kun ajattelin että josko söis jotain [:D] Ei siinä sillo paljo positiivisia ajatuksia tahdo löytyä. Paitsi ajateltuna, että kyllä mä tän kärsin, jos vaan sitte saadaan se vauva terveenä taloon, mie voin sit sairastella kaikki sen puolesta jo tässä vaiheessa [:D] Mutta tänään onneksi ollu parempi olo! Aivan ihanaa, ku joku ruoka on vähä laskenu ja fiilis on ollu ihan hyvä! Tällaisia päiviä kun vain sais lisää. Huominen tosin vähän pelottaa, ku pitäis ajaa autolla taas sata kilsaa ja siin tulee kyllä aina oksennus, jotta pitää muistaa pureskella ruoka hyvin ja juoda vain maitua, niin on helppo sitte kökötä [:D] Mutta ihanaa, ku sulla on olo parantunu [:)]

Prinsessa:Valtava suru tuli sun puolesta...[:(] Jaksamista ja halauksia sinne!Toivon kovasti,että teillekin se oma pienokainen vielä annetaan...

Carina79:Onnea valtavasti!Täällä myös yritystä ja hoitoja takana,ja nyt onnellisesti raskaana!Nautitaan siis![:)]

NP-ultra onnellisesti takana ja turvotuksia vaan 1,6mm, ei siis aihetta huoleen. Kovasti siellä pikkuinen zumbas mahassa :)

mä sain eilen verikokeiden tulokset ja kaikki oli hyvin! ei jatkotoimenpiteitä!

neuvola käynneistä. meillä tosiaan seuraava käynti on vasta viikolla 22! ja eka oli viikolla 8 tai 9. aika pitkä väli on mun mielestä! mä sain kyllä ajan viikolle 16, ne antaa niitä harkinnan varaisesti. vaadin pääseväni sinne niitten keskenmenojen takia. kiva kun helsingissä säästetään....

Toissapäivänä oli toinen neuvolakäynti meillä.. jonka yhteydessä oli sitten neuvolalääkäri kanssa.
Neuvolatäti unohti opiskelijansa kanssa mitata hemoglobiinin (muistin vasta kotona, että täti sano ottavansa sen, muttei kuitenkaan ottanu).. lääkäritäti oli tunnin myöhässä ja kun oma vuoro tuli, niin kaikki tutkimukset tehtiinkin sitten kauheella kiireella ja tohinalla enkä saanut sitten oikein mistään tolkkua. Tää lääkäri oli myös ärsyttävän kovakouranen.. sydänääniä kuunneltaessa tuntu että yrittää tunkea sen doplerin mun mahasta läpi (eikä saanut -ylläriylläri- ääniä kuulumaan pikaisen "oisko tossa, tässä, tuossa" kokeilun jälkeen). Sisätutkimuksessa paino rystysillä suoraan mun nivusiin samalla kun sörkki sisältä.. kun sitten sanoin että sattuu, ni tokas vaan et "no tää nyt on vähän tämmönen inhottava tutkimus".. [:@] tuskin siihen tutkimukseen kuulu mun nivusia pahoinpidellä!

Käynnistä ei siis juurikaan jäänyt mitään käteen.. ilmeisesti kaikki kuitenkin pienellä hyvin, joka siis tietty on tärkeintä. <3
Lievästi vaan pisti ärsyttämään tämän kertanen käynti.. ja toivon ettei tää sama inhottava lääkäri oo meillä enää ikuna! [:'(]

Onpas harmillista Satu` että oli noin kurja käynti. Kiva kuitenkin kuulla että pikkusella kaikki hyvin. [:D]

Meillä oli eka ultra viime torstaina, se oli aivan mahtavaa, meinas itku tulla kun näki että siellä oikeesti jotain on. Kaikki siis vaikutti olevan hyvin.[:)]
Mulla olis kans tulossa tuo sama neuvolakäynti nyt tiitstaina. Neuvolan täti kyllä jo varotteli että ei tiedä millanen lääkäri sieltä tulee, ne kuulemma vaihtelee aina ja jotkut ei oo ikinä ennen tehny äitiysneuvolaa. Tulevat sitten sinne ja ihmettelevät mitä pitäis tehdä. Ostopalvelulääkäreitä.
Sitä odotellessa :)

Tulitikku ihme säästämistä tosiaan! Mä olen viikkoon 22 mennessä ehtinyt käymään kolme kertaa neuvolassa ja kerran lääkärillä! Toisaalta jotkut (ei esikoista odottavat) on sitä mieltä, että miksi neuvolassa pitää yhtenään rampata. [;)]

Mua vähän jänskättää toi lääkäri, kun oon useammankin kerran kuullut että sisätutkimus ei oo ollu miellyttävä! Voiskohan toivoo naislääkäriä.. ei varmaan tk:ssa.. jos ei oo. Ärsyttää tollanen kovakouraisuus. Kumma kun gynegologit osaa tehä homman ihan nätisti eikä mihinkään satu! Kait ne sit aattelee, et ihan sama.. synnytys sattuu kuitenki.

Ei se sisätutkimus mikään erityisen kiva juttu ole, mutta onneksi se on nopeasti ohi [:)] Aika inhottavaa kyl tollanen jos lääkäri ei tiedä mitä pitäisi tehdä...

Hei vaan !

Vihdoinkin minäkin sain itseni rekisteröityä tänne :)
Useamman viikon olen jo ahkerasti keskusteluja lueskellut.

Ensimmäistä pikkuista täällä odotellaan ja toivoisin jo masun kasvavan.

Nyt on sitten itsestänikin jotakin ilmoitettu.

Tervetuloa joukkohon hannaton ja onnea pienestä ihmeestä! :)

Tää mun "kourija" oli siis kyllä ihan nainen.. onneks. Jotenkin sitä vaan ei syty oikein tolle mies gynekologi ajatukselle..
sitä kun on tottunu että ne miehet puuhailee siellä jalkovälissä ihan jotain muuta kun mitä gynet [:D] [:D] hyi - oon likanen

Heippa hei pitkästä aikaa!
Tänään pääsimme vihdoin ja viimein kurkkaamaan pienen asukkaan yksiöön. Kovin oli aluksi uneliaan näköistä touhua, mutta loppua kohden pieni virkistyi ja lopussa jopa jorasi ja vilkutteli. Liekö vaikuttanut se, että kävin välillä tyhjentämässä rakkoa, kun oli kertynyt niin nopsaa lisää nestettä ja haittasi mittausta. Kyllä nyt on hyvä olo, kun oikeasti tietää, että vauva siellä on ja voi hyvin.
Kaikki oli siis kunnossa. Pienellä mittaa nyt 45mm ja niskaturvotusta 0.99mm. Sikiö vastasi viikoja 11+2, tänään mulla 11+4. Laskettu aika ei muuttunut neuvolassa määritellystä, joten 25.11. on ja pysyy. Hyvä päivä.
Toivottavasti tuo kuvan lisäyskin onnistuu. :)

Meillä oli viimein eilen se odotettu eka ultra
Kaikki oli oikein mallillaan ja verikokeiden tulokset ihanteelliset.. Niskaturvotuskin oli vaan 0,3mm.. Vähän jo ehti viimeviikolla kipuilut ja pieni veren tihuttelu säikäyttää mutta siihen malliin pikkutoukka siellä venytteli ja touhusi että ei ole hätää onneksi..
La siirtyi muutamalla päivällä on nyt sitten 21.11..
Nyt kun vielä nämä kaameat oksentelut loppuisi niin olisi vaan aikas ihanaa..
Pahoittelut ja voimia niille jotka ovat pikkuisensa menettäneet

Takaisin