Ultra- ja neuvolakuulumisia

Eilen oli neuvolakäynti,verenpaineet yms erinomaisen hyvät:) Kirpulla oli vieläkin korkea syke ja neukkatäti joutu rauhottelemaan mua..Maanantaina ois niskaturvotus ultra,ja jännittää nyt jo ihan älyttömästi! Myös neuvolanvaihto edessä kun on muutto toisellepaikkakunnalle..Maha on jo aika kiva pallo:D

Viime perjantaina kävin ensimmäisessä ultrassa. Kaikki hyvin, niskaturvotus 1,4 ja ei riskejä siltä osin.

Nyt odottelen kutsua lapsivesipunktioon. Suvussa perinnöllinen sairaus, jonka vuoksi ihan mielelläni käyn tutkimuksessa.
Menisipä aika nopeampaa, ei millään jaksaisi odottaa pikkuisen tulemista maailmaan :)

Ekassa ultrassa oltiin tänään, ja niin siinä kävi kuin olin uumoillut: laskettu aika tuli aikaisemmaksi, ja aika paljonkin: vanha oli 29.11 ja uusi onkin 28.10!!!!
Oon ollu aina tosi huono laskemaan kuukautisia, ja viimeinen (eli siis rauskauden aikainen) vuoto tuli kyllä siihen aikaan kuin kuukautiset piti olla, niin en sit osannu silloin vielä luulla mitään, koska vuoto oli viimeisen vuoden ajan ollu yhtä outoa kuin tämä viimeinenkin oli.
Meillä on nyt viikot 15+5. Toisaalta se selittää paljon ja on aika ihanaa, kun odotus onkin nyt lyhyempi, toisaalta vähän huolettaa se, että kun en vielä talvella tiennyt olevani raskaana niin olen polttanu tupakkaa ja juonu olutta ja viiniä, en kauheen paljoo mutta kuitenkin. Eikä saatu sitä niskaturvotusta enää mitattua kun oli niin pitkällä, mutta kuulemma kaikki oli normaalisti ja hyvin. Siellä kaveri kovasti peukkua näytteli [:)]
Mut voi poistaa sieltä listalta mutta tulen varmasti pyöriin täällä marraskuisissa vielä kun olen jo ehtiny tottua teihin [:D]

Ja hei tänään oli lämmintä, kyllä se kevät ja kesä sieltä vielä tulee!

Moikka!

Olen paljon seuraillut kirjoituksianne, mutta järkyttävä pahoinvointi ja väsymys on vähentänyt omaa osallistumista. Olen nyt rv. 12+4 ja laskettu aika on 20.11 (jos Knööri jaksat korjata sen kuka kukin on sivulle, niin kiitos kovasti etukäteen).

Mun pahoinvointi oli 24/7 viikolle 11 asti ja pöntön halaaminen tuli tutuksi. Nyt oksentelen lähinnä välillä aamuisin, on aivan ihanaa, että olo alkaa pikkuhiljaa helpottaa.

Maanantaina oli sitten kovasti jännitetty ja odotettu nt-ultra (rv12+2). Niskaturvotus 1,3mm ja riski veriseulojen kanssa tosi pieni, mikä oli tälläiselle huolehtijalle tosi helpottava uutinen. Pää-perämitta oli 68 mm ja päälakimitta 20mm. Kätilön mukaan laskettu aika lasketaan päälakimitasta ja se vastasi viikkoja. Nyt olen googlaillut tuota pää-perämittaa, ja meidän tyyppi vaikuttaa näille viikolle varsin isolta!! Minkä kokoisia teidän pikkuiset on olleet?

Aurinkoisin terveisin,
Leena

Meijän vesseli oli viikolla 12+4 samaa kokoa eli n. 68mm. Nyt ku viikkoja on 15+2 niin tuntuu että vauveli on varmasti kasvanu paljon ku masuki kasvanu hurjasti :) Töissä ei pysy enää "salassa" keneltäkään vaikka onki löysät työvaatteet (hoitoala). Mut ei se mua haittaa vaikka ne huomaaki ;)

Ite en halunnu osallistua noihin niskaturvotus kokeisiin ym...

Seuraava ultra VASTA kesäkuun 22.päivä. (Rakenne ultra) Sit voitas saada tietää kumpi on tulossa :) Haluan ehottomasti saada tietää sukupuolen!

Seuraava neuvola aika on parin viikon päästä...

Heippa!

Hannaton,tervetuloa!Ja ketunleipä,teillähän sitten hypähdettiin kunnolla![:D] Kaikki oli pienellä kuitenkin hyvin,nyt vaan nautit![:)]

Ihania ultrakuulumisia muillakin![:)]

Ja täällä myös!Tänään,viikkoja 12+0 oli nt-ultra ja kaikki oli oikein mallikkaasti! Käyrien keskellä kuljetaan sopuisasti joka suhteessa ja kaikki näytti hyvältä!Äidinkin arvot...[;)] Nyt voi jo huokaista helpotuksesta ja nauttia! On se vaan uskomatonta,kun näkee pikkuisen liikkeen...Meillä ainakin pyöriskeltiin varsin mallikkaasti![:)]

Mutta nautitaanhan,aurinkokin paistaa![:)]

Ketunleipä, no teillä pomppas oikein kunnolla :) En usko, että se ihan alkuajan juominen ja polttaminen nyt niin vaarallista voi olla, kun kuitenkin elät nyt terveellisesti. Varmasti kroppa olisi laittanut viinat pihalle, jos ois kokenut, niiden olevan tosi vaarallisia vauvalle :)

Ihana kuulla teidän hyviä uutisia, meillä vielä odotellaan sinne toukokuun loppuun ja kasvatellaan masua.

Moi pitkästä aikaa. Aika on vierähtänyt tosi nopeasti. Ihana lukea teidän muidenkin kuulumisia pönttöhalailuineen päivineen. Tuntuu ihanalta, että muillakin on samoja "ongelmia" ja uskomatonta, mutta totta niin se helpottaa jonkin verran omaa oloa! :)
Keskiviikkona meillä oli varhaisultra, viikkoja tänään siis on 13+4. Niskapoimu arvot oli ok:t ja se jotenkin rauhoitti omaa oloa! Pituutta oli 76mm! Kaikenkaikkiaan tuo varhaisultra äitipolilla oli uskomaton, siellä se pieni liikkui, potki ja nyrkkeili :D tunne oli jotain ennalta uskomatonta ja IHANAA! Huh, huh, olin ihan fiiliksissä loppupäivän! Muilla kaiketi samoja kokemuksia? ;)
Maha on kasvanut, mutta näyttää omasta mielestä vielä lähinnä syömisellä hankitulta, vaikka pienikokoinen olenkin. Kait se tästä pian muokkaantuu?
Aurinkoisia terkkuja kaikille marrasmuruile! ;)

Hei vaan! En olekkaan muutamaan viikkoon käynyt täällä kirjoittelemassa.
Tänään oli eka ultra ja niskaturvotusta oli 1,5 eli normaalia määräää. Pää-perä mitta oli vähän päälle 5 cm ja arvioi kirpun kokonaispituudeksi 7-8cm. Viikkoja 12+4 [:)]

Olipas se ihana käynti!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Moikka! Meillä tänään eka ultra rv 12+5. Pienen ihmisen mitat 64,7mm ja LA aikaistui päivällä eli 24.11. Kaikki oli muutenki oikein hyvin. Siellä toinen istui peukku suussa! <3 Vihdoin voi hengähtää helpotuksesta ja alkaa nauttimaan odotuksesta kunnolla. Mulla oli ihan järkyttävä pahoinvointi viime viikkoon saakka. Oksensin 7vk, joskus päivittäin... Mut sekin onneksi on menossa ohi! [:)]

Nyt on 3. neuvolakäynti takana. Kaikki oli onneksi hyvin, vaikka olin epäillyt raskausdiabetesta. Sokeriarvot oli normaalit. HG oli 152, aika korkee... pikku kakkosen syke kuului hyvin ja rupes potkimaan kun neuvolatäti vaan kuunteli ja kuunteli. [:D] Alko vissiin häirittee pikkusta. Nyt taas sitten odotetaan kuukausi seuraavaan kertaan. Neuvolassa käskivät varaamaan ajan rakenneultraan. Voi että kun aika menee nopeesti kohta on raskaus jo puolessa välissä. [:D]

luomuleena, onpas ihanaa kun sulla on jo noin monta neuvolakertaa ollut ja jo neljän viikon päästä seuraava. mulla toka käynti vasta parin viikon päästä ja sitä seuraava siitä sit kuuden viikon päästä. toi toka käyntikin on ylimääräinen, jonka sain noitten keskenmenojen takia.

Tulitikku: Näköjään on neuvoloissa aika erilainen käytäntö. Meillä tosiaan menee niin että neljän viikon välein on neuvola. Mikä on mulle tosi hyvä juttu, kun oon tällanen heikkohermoinen. Ja jossain vaiheessa (en muista milloin) niin sittenhän siellä ravataan kahden viikon välein ja lopuksi yhden viikon välein. Taitaa esikoiselle tulla liian tututksi paikka [:D]

Mitähän viimeks oon selittäny,np-ultra siis vasta nyt maanantaina:D
Jännittää iha kauheesti ja koko ajan kauhee pelko siitä jos kirppu ei ookkaan jaksanu kasvaa..
Uuteen neuvolaakin jo varattu aika joka ois 7pv:) Aika tiuhaan tahtiin on neuvolassa ja muissa käyntiä

Heipsan kaikille!

Olen viimeinkin voinut hyvin nyt jo kaksi päivää putkeen!! NAUTINNOLLISTA!!!!

Tänään kävin jälleen neuvolassa (parin viikon välein, ku on noi arvot ollu vähän heikoilla). Hemo oli onneksi viel ihan hyvä, 130, mutta verenpaineet oli ihan yli matalat 97/67, elikkäs ei ihme, että meikä ei jaksa yhtikäs mitään ja koko ajan pyörryttää. Painoakin oli lähteny vielä 1,2kg viimeisestä punnituksesta, mutta eikö se tästä ala takaisin nousta, ku alkaa saada syötyä :)

Vauvan ääniä kuunneltiin ja kovasti se siellä juoksenteli, lopulta kun saimme kohdilleen niin 150+
Kyselin neuvolatätiltä, että voiko mitenkään olla mahdollista, kun eilen illalla ukkokullan kanssa maattiin sängyssä ja sanoin, että ihan takuulla se vauva nyt möykkää tuolla mahassa, ku selkeesti tunsi. Neuvolatäti sitten sanoi, että juu, ei epäile yhtään, kun ei mius ole juurikaan rasvaa ja vauva on noin liikkuvainen. Joten olen siis saanut ensimmäiset kokemuksen vauvan kääntyilystä jo näin varhain. [:)]

Nyt on toka varsinainen neuvolakäynti takana. Kaikki oli hyvin. Sokeri arvotki pysyny mahtavasti kurissa. Vauva kovasti liikuskeli masussa ja syke oli keskimäärin n. 137. Mies oli mukana ja kuuli ensimmäistä kertaa pikkusen sydänäänet. <3 hymy oli herkässä [:)] Painoa oli tullut lähtöpainosta 2kg lisää! Välissä se kerkes kilon tippua mut tullu nyt takas ja kilon verran päällekki. Mut sehän on ihan normaalia..

Tarunen: Hurjan aikasten oot tuntenu ekat liikkeet! Ihana! Mä tunsin joskus 15+4 paikkeilla ekan kerran. Se oli kyllä niin hentonen hipaisu, tai pikemminki kuin ilmakupla ois puhennu tai jotain sinne päin [:)] Mut kovempia potkuja ootellessa [:D]

Aivan ihana aamu <3 Kävimme ultrassa miehen kanssa ja vauveli touhotti yli kovaa. Siellä se kääntyili ja vääntyili, potki ja heilutteli käsiään [:)] Oli tosi pirteä ja elinvoimainen vauva. Pää-perämitta oli 7cm, elikkäs semmonen 10cm kokoinen ois nyt koko vauva. Kaikki oli ok ja oikein hyvin se siellä voi.

Oli aivan ihana kokemus, itkua meinas tulla, kun se siellä niin kovaa tykkäs kiekata. Hoitajakin kysyi joko on liikkumista tuntunu, ku on näin energinen vauva ja kyllähän täällä tuntuu melkein joka ilta, jos Touhotes vaan päättää pistää omat bileet masussa pystyyn [:)]

Tässä on teille kuva meidän kullanmurusta <3

Minä poistun tästä joukosta kun eilinen ultra muutti lasketunajan 2.12..Harmittaa vähän toi mut onneks kirpulla kaikki hyvin ja nt oli vaan 0.9:) Potki jaloilla kauheesti ja nyrkkeili,meni taas kovaa vauhtia karkuun:)

Heissan kaikille!

Olen kolmisen kk lueskellut teidän tarinoita, iloinnut ja surrut. En ole oikein meinannut uskoa todeksi meidän onneamme, ja vähän pelotti kertoa hyvät uutiset ennen kuin kriittisin aika olisi takana.Olemme mieheni kanssa yrittäneet viime vuonna lasta, mutta päätimme jättä koko touhun kun ei onnistunut ja paineet sekä stressi kävivät mulle sietämättömiksi, kaikille tutuille kun oli tulossa perheenlisäystä ja ja...oli aika toivoton fiilis koko touhun takia, kun menkat ei oo ikinä olleet säännöllisiä ja oviksen aikana ei koskaan tärpännyt. Noh, nyt sitten täytenä yllätyksenä tärppäsi! LA on 29.11, mutta ainahan on riski, että menee ens kuulle.

Kävimme miehen kanssa ekassa ultrassa pari viikkoa sitten, ja siellä se pienoikainen nukkui...piti yskäistä kunnolla, että saatiin liikettä, ja siellä oli kunnon nyrkkeilijä! Olin niin sekaisin onnesta, etten meinannut lopettaa nauramista, se oli niin huvittava ja kaunis näky yhtäaikaa, että vaikea sanoin kuvata sen päivän fiilistä. Niskaturvotus oli 1,6 ja veritulosten perusteella kaikki hyvin. Oma olo on ollut suhteellisen hyvä koko raskauden aikana, mitä nyt jossain vaiheessa siinä 7-8 viikolla oli koko ajan etova olo, ja kerran oksensin. Muuten ruoka on maistunut, ja painoa on nyt viime neuvolasta alkanut tulla 114g/viikko. Vauvan syke mitattiin ja se oli 155+. Vaikkakin olen selvästi alipainoinen, tuntuu hyvältä tietää, että painonnousu on kuitenkin lähtenyt käyntiin normaalisti. Muut arvot ovat kanssa ihan kohdillaan. Masu on alkanut kasvaa pikkuhiljaa, ja housuja en mielelläni enää pidä ollenkaan, kun kiristävä alavatsaa sen verran, että mieluummin mekkoja:)

Ah, toivon kaikille ihanaa kesän alkua ja toivotaan, että ilmat paranee ja kesä sujuu ihanan leppoisasti:)

Destiny Onneksi olkoon teille!!! Ihanaa ku vauva ilmoittaa tulostaan pitkän odotuksen jälkeen. Tiedän tunteen [:)]

Takaisin