Iltaa kaikille! [:)]
Pitkä ja jännittävä päivä takana. Oulussa käyty. Eli kerrompa sieltä uutisia [:)]
Ensimmäisenä kävin diabeteshoitajan vastaanotolla. Siellä käytiin kaikkia mahollisia asioita läpi koskien tätä raskausdiabetesta. Täti oli sitä mieltä, että lääkäri varmastikkin alottaa insuliini hoidon koska ollu jo kohta kuukauden vaihtelevasti yläkantissa ja taas normaali arvoissa ne verensokerit aamulla (paasto siis). Käynnin lopuksi sanoi vielä, että pitää mennä takas hänen vastaanotolle niin opetellaan insuliinin pistäminen jne. Eli hän oli ihan satavarma että insuliinihoito on mun "kohtalo" vauvan parasta aatellen.
Noh, seuraavaksi sitten lääkärin vastaanotolle. Päästiin sisään ja istuuduttiin mukavasti tuoleille miehen kans kuulemaan "tuomio". Lääkäri oli ihana. Oli perehtyny mun asioihin ennen kun pyysi meidät sisään. Totesi heti alkuun, että hän ei alota mulle mitään insuliinejä eikä muita lääkehoitoja, koska viikkoja jo niinkin paljon kuin 36+2!! Samaa rataa jatkuu ruokavalio hoito niinku tähänkin asti. Arvot kuulemma moitteettomia vaikkakin välillä korkeampia mitä raja arvo 5.3 on paastossa. Synnytystä ei missään nimessä käynnistetä vasta kuin jos menee yli lasketun ajan, esim 41+.. !! Saan synnyttää omassa sairaalassa, Ouluun ei tarvitse lähteä.. Ei siinä voinu muuta kuin hymyillä ja piättää itkua, niin hyvältä kuulosti lääkärin sanat [:)]
Sitten oli ultrauksen vuoro. Ja iloisia uutisia senkin suhteen. Poika näytti masussa edelleen olevan, pollevasti esitteli vehkeitänsä [:D] Keskivartalon mitta normaali, ihan ihan vähän keskikäyrän yläpuolella menee ja ei ole vaarallista. Paino keskikäyrän alapuolella ihan hiukkasen. Painoarvio siis nyt 2,8kg. Lääkäri sanoi, että ei syytä huoleen, liian suurta lasta ei ole näillä näkymin tulossa. Ei kuulemma kerkiä millään kasvaa liian isoksi laskettuun aikaan mennessä, vaikka paastoarvot oisivatkin himpun verran koholla. Kaikki muutkin vauvasta otetut mitat menee keskikäyrällä.
Olo on niin huojentunut, onnellinen ja kaikkia semmosta hyvää! [:)]
Ite sitten tuumin, että voi olla että meijän poju on n. 3,5 - 3,8kg kun syntyy. Jännä nähä pitääkö miten paikkansa [:)]
Nyt vain siis odotellaan ja jännitetään synnytyksen käynnistymistä ihan luomuna. Toivottavasti ei mene yli lasketun ajan. Sais vauveli syntyä siinä rv38 tienoilla [;)]
Nyt hyvällä mielellä lähen nukkumaan [:)]