Sassykissa
Vauhtiin päässyt keskustelija
Kylläpä vetää mieltä matalaksi. Oli äitipolikäynti tänään. Sokereitten kanssa on ollut saikkaamista mutta niitten kanssa pärjää. Ultrassa sitten uutiset olivat huonompia, lapsi ei ole reilu viikkoon kasvanut yhtään, painoarvio nyt 1700g kun silloin reilu vko sitten oli 2kg (+-10%virhemarginaalilla tarkoittaa että painoa ei siis ole tullut), ja napavirtauksessahan on todettu jo joitain viikkoja sitten ongelmia. Lääkäri sanoi että yleensä 5-7 viikon kuluttua virtausongelmien alettua rupeaa näkymään lapsessa vaikutukset, nyt vielä oli hyvävointinen kuitenkin mutta ei paljon tarvitse haaveilla että loppuun asti mennään (en kyllä sitä ajatellutkaan), vaan nyt aletaan vajaan viikon välein tiiraamaan tilannetta äitipolilla ja kotona seurailla tilannetta. Verenpaineet on edelleen noususuuntaiset ja lääkitystä tehostettiin, ja proteiinitkin oli 1 plussalla pissassa joten nyt stiksailua kotona ja varpaillaan oloa.
Ärsyttää ihan kosmisesti tuo OYS:n prenataaliosaston hoito. Siellä vaan olkia kohauteltiin tuolle mun kohollaan olevalle tulehdusarvolle että ei tiietä mistä johtuu. Ei se kyllä ole siis noussutkaan eli tulehduksesta ei ole kyse. Nyt sitten lääkäri vähän avasi tuota hoitojaksoa että virtsankeräilyssähän oli ollut poikkeamaa (mulle ei tätä kerrottu) ja että tuo crp:n 'krooninen' kohollaan olo viittaa juurikin raskausmyrkytykseen. Eipä muuten o eka kerta ku ihan herran haltuun on tuolla prenalla...[8|]
Ärsyttää ihan kosmisesti tuo OYS:n prenataaliosaston hoito. Siellä vaan olkia kohauteltiin tuolle mun kohollaan olevalle tulehdusarvolle että ei tiietä mistä johtuu. Ei se kyllä ole siis noussutkaan eli tulehduksesta ei ole kyse. Nyt sitten lääkäri vähän avasi tuota hoitojaksoa että virtsankeräilyssähän oli ollut poikkeamaa (mulle ei tätä kerrottu) ja että tuo crp:n 'krooninen' kohollaan olo viittaa juurikin raskausmyrkytykseen. Eipä muuten o eka kerta ku ihan herran haltuun on tuolla prenalla...[8|]