Sassykissa, no hyvä, jos säästyt raskausmyrkytykseltä. Itsenni nyt kanssa aikaistettiin lääkäriä kahdesta syystä. TOinen on juuri nää supistukset (kolme viikkoa sitten pehmennyt kohdunsuu ja lyhentynyt tuo kaula) ja toinen on se, että mun mahassa edelleen napsuu kummasti. Ääni on sama kuin katkaisisi puun oksan. Nämä paukahdukset voivat siis olla vauvan nivelien lonksuntaa tai sitten sikiökalvojen ääntä. Ja kun tulee tuolta yläosasta saattaa sikiökalvoon tulla repeämä ja alkaa tihkuttamaan lapsivettä. Tätä nyt seuraillaan.
Rechaka, onko sulla turvotusta? Sun syömiset kuulostaa kyllä ihan maltilliselta jopa todella pieneltä verrattuna omaan syömiseen. Onko sulla todettu olevan lapsivettä paljon, jos se vaikka nostaa tuota sf-mittaa? Mä kyllä olen sitä mieltä, että tuo painon kertyminen on suurimmaksi osaksi yksilöllistä. Mulla nyt kaksi raskautta ja paino menee prikulleen samaa rataa molemmilla kerroilla. Ensimmäisestä raskaudesta en syönyt yhtään mitään herkkuja, söin täysjyvää, paljon proteiinia ja kaikin puolin terveellisesti. Painoa tuli yhteensä 10kg. Tässä toisessa taas herkut ovat maistuneet joka päivä, liikuntaa tullut selkeesti vähemmän ja ruokavalio muutenkin on ollut enemmän mitä sattuu. Silti painoa on tullut täsmälleen samanlailla kuin ensimmäisestä. Kilomääräisesti samoilla viikoilla saman verran.
Nyt sitten neuvolakuulumisia:
Oma paino nyt 69,7kg (250g/viikko)
kokonaispaino siis 7kg
verenpaine 106/70
SF-mitta 27 eli alakäyrän päälle tipahdettiin, mutta vauva kölli taas poikittan, kun viimeksi oli raivotarjonnassa mitta oli siis keskikäyrän yläpuolella.
Sydänäänet 140
Hb 121, nousussa :)
Tosiaan edelleen supistelee päivittäin ja kohdussa napsuu. Muuten olo ihan ok. Niin ja meillä kun on tuo appiukon tilanne mikä on, multa kiellettiin pitkät ajomatkat sitten raskausviikosta 36 eteenpäin noiden supistelujen takia. samalla raskausviikolla sitten viimeistään yritetään kääntää vauveli oikein päin, jos ei ole itse tajunnut raivotarjontaan mennä.
Mä en kyllä suostu, eikä mulle varmaan tulla suosittelemaankaan perätilasynnytystä, jos on perätilassa. Mä en vain millään haluaisi sektiota. Nyt vain sormet ja varpaat pystyy, jotaa vauva tajuaisi kääntyä oikein.