Ultra- ja neuvolakuulumisia

Paljon voimia ja jaksamisia nobodylle ja muille sairaalassa oleville! Toivon että teillä kaikki menee hyvin ja vauvat pysyisivät vielä hetken "sisällä".
Ja tottakai voimia myös kaikille muillekin, koitetaan pitää huolta ittestämme ettei jouduta kans sairaalaan.

mä onnex saan liikkua tääl osastol ihan vapaast... On mullakin edelleen jotenki epätodellinen olo,  eli ei oikein vieläkään ymmärrä ett saattaa olla ett makaa tääl vauvojen syntymään asti. Huomen ois ultra ja verikokeet, kai lääkärit sit päättää ett onko ees mahdollisuutta päästä kotiin käymään...

voi nobody voimia sinnekin roppakaupalla! Onneksi pääsit kuitenkin sinne hyvään hoitoon ja tarkkailuun. Kyllä tosiaan tuntuu nyt marrasvauvoilla olevan varaslähdön tunnelmia, vielä vähän kun jaksaisivat odottaa! Mutta olette te vaan sitkeitä mammoja siellä sairaalassa, kyllä se henkistä kanttia vaatii paljon kun valmistauu vastaanottamaan lapsukaiset näin etukäteen. Hatunnoston paikka ja paljon onnea matkaan! [:)]

Nobodylla alkaa oleen siis h-hetki lähellä.... [8|] Ollaan kuitenkin luottavaisin mielin, vauvalla on jo loistavat mahdollisuudet ulkomaailmassa ja hyvää hoitoa täälä ainakin saa! Tsemppiä!!

neuvolassa käyty.
sf huitelee ihan omiaan, oli 30cm, mutta kuitenkin käyrä oikeen mallinen ettei siitä tartte välittää. pikkusella pulssi 130-140 välimaastossa ja liikkeet ++. painoo oli tullut 620g/vk.
päätettiin että meen nyt sitten sinne sokerirasitukseen, ihan vaan varmuuden vuoksi. yhhyh, nyt jo oksettaa ajatus sokerilitkusta. [&:] mutta muuten ihan hyvillä fiiliksillä.

selvis ettei jyväskylässä pääse enää synnärille kurkkimaan, höh. olisin niin halunnut päästä tutustumaan. [>:] mutta no, näkeehän sen sitten.

terkkari sanoi, että suosittelis mulle kohta saikkua äitiysloman alkuun asti, koska hoitotyössä ennenaikaisuuden riski kuulemma kasvaa, kun on niin fyysistä hommaa. parempi ottaa rennosti. jospa nyt muutaman viikon tekis töitä ja aloittais sitten "lomailun". miten sitä vaan saa aikansa kulumaan sitten [8|] ...pyörimällä netissä kai. [:D]

jaksakaahan nobody & msj. pitäkää tyypit masussa vielä mahdollisimman pitkään [:)] onneks aletaan kaikki mennä jo ns. turvallisilla viikoilla.

Ei ollu nyt mikään kiva nauvola reissu. Valkuaista pissassa ja verenpaineet noussu. Toivottavasti johtuvat nuo paineen nousut vaan siitä, että on ihan helvetilliset liitoskivut koko ajan. Nyt on vähän toista viikkoa särkeny koko ajan. Yöllä herää joka kyljen käänöllä siihen kipuun.
Nyt sitte seurataan, ettei kehittele raskausmyrkytystä.
Syödä ei saa vissiin mitään ku on paino noussu nyt ku ei oikein pysty käveleen.. Kaikki kielsi, leivät, mehut, hedelmät, myslit... Vissiin puuroa vaan saa vetää [8|]
Masentaa..[&o]

Joopajoo, ei menny ihan putkeen tää homma.. Ultrasivat tänään, hematoomaa ei enää löytynyt istukasta vaan se oli hävinny johonkin.. mutta kappas kummaa, kohdunkaula lyhentynyt 3,6cm->1cm vajaassa viikossa.. Että mitä?? Mä en tiiä enää mitä mun pitäs tostakin ajatella..

Rupee kyllä uhkaavasti näyttää siltä [&o] mä en todellakaan oo valmis synnyttää vielä, mutta minkäs teen jos toi viimenenkin sentti häviää.. Mut, eiks se oo kuitenkin aika yleistä että se voi lyhentyä paljonkin ja silti vauva syntyy täysiaikaisena?? Ei kyl ensisynnyttäjillä taida olla ihan normaalia tämä.. Mutta eipä ne nyt meinaa sitä sen tarkemmin vahtia, kun eivät vuodon takia mua kuitenkaan täältä päästä pois [&:]

Mulla on semmonen käsitys, et vaikka onkin lyhentyny paljon, on hyvinkin mahdollista että vauva syntyy siltikin ns. "oikeilla viikoilla". Toivotaan parasta sulle nobody! <3

Voimia nobody!!
Saas nähdä onko meillä kohta ensimmäinen marrasvauva maailmassa [:)] Koita pitää viä jalat ristissä [:D]

Mullakin kyllä sellanen käsitys, että vaikka kohdunsuu olis jopa vähän avautunutkin, ni siltikin on mahdollista, että vauva punkee ulos vasta täysillä viikoilla.. toivotaan siis, ettei ihan vielä saatais ensimmäistä marrasvauvaa maailmaan - kovasti tsemppiä nobodylle ja vauvalle.. kyllä teitä totisesti koetellaan kokoajan! ?

Ainakin omasta kokemuksesta voin sanoa että tuo makoiluttaminen nimenomaan voi auttaa siihen, että vaikka kohdunsuu on ihan olematon niin vauva pysyy mahassa. Ei sekään varmaan kaikilla auta, mutta itsellä se tepsi. Ihan tosissaan esikoisesta sanoivat, että se maan vetovoima riittää saamaan sen muksun ulos kun se kerran tulossa oli, ja se makoilu näin ollen vähentäis sitä painetta sinne kohtuun. Kuulosti jo silloin aika arveluttavalta [:D] Mutta niin vaan mulla oli rv 27-28 kohdunkaula 1,5 cm ja pehmeä, mutta makoilulla pysyi lähes samassa aina siihen saakka, kun rv36  sanottiin että nyt saa nousta ja vauva syntyä jos haluaa. Voitte vaan arvata, että niinhän se muksu halus heti putkahtaa pihalle ja supistelu alkoi tosissaan vielä samana iltana. Aamulla oltiin jo puolessa välissä auki. Tosin kesti sitten vielä seuraavaan iltaan, että tuli muksu ulos. Mutta silloin kyllä viimeistään tajusin, että eivät yhtään ylireagoineet kun käskivät visusti maata, vaikka hiivatin tylsäähän se oli. Voimia sinne kovasti makoiluun! Vauvalle lähtee täältä telepaattista komentoa, että pysyy vaan mahassa tallessa [:)]

Isot kiitokset tsemppaamisesta!! [:)] Onhan tää makoilu tylsää, mutta mitä sitä ei lapsen takia tekis, varsinkin jos tää makoilu auttaa edes vähän..

Voimia nobody!

Mulla on tanaan kaksoslaakari, ja kaikki oli hyvin. Pojat on samankokosia n.1.6kg, vetta hyvin. Molemmat olivat paa alaspain, ihmekkos kun on vaikeeta ollut istua....Laakari ei viela arvioinut yhtaan synnytysta, sano, etta viela ne siella voi muuttaa asentoa vaikka miten.... ma oon niin orjentoitunut keisarinleikkaukseen..ja nyt alko jannittaa jos sita pitaa punkertaa kuitenkin kaks babea maailmaan alakautta...huiii.

carina79, miten ne voi kieltää lähes kaiken syömisen, onko sellainen ees tervettä? Johan on omituista!??

Nobody ja muut sairaalassa makailijat, toivotaan parasta teille. Toivottavasti kaverit ym. jaksaa ja ehtii käydä tarpeeksi katsomassa, itte ainakin kaipaan aina sellaista hirmu paljo, ku olen ollu sairaalassa.

En tiiä. Kaikki semmonen on kiellettyä mikä nopeasti nostaa verensokeria [8|] Tonnikalaa, ananasta ja porkkanaa eilen vedelly [:D] Voip kyllä olla, että alkaa tökkiin tommoset eväät jossaki vaiheessa..

carina79: onko sulla ollu verensokerit koholla? jännä et kuin ne noin on kieltäny syömisen sulta! vaikka mulla on raskausdiabetes, niin kyllä mä silti saan ihan normaalisti syödä! ja pitääki syödä, koska muuten verensokerit heittelee miten sattuun...

Argh, mulla on paino alkanut toden teolla nousta! Seuraavaan neuvolakäyntiin on aikaa kaksi viikkoa ja nyt jo tullut viikossa kilo lisää. Tätä tahtia tulee varmaan huutia neuvolassa. Ja nyt tämä painon nousu on ihan itse tehtyä! Tänäänkin on mennyt jo yks mustikkapiirakan pala ja porkkanapiirakka. Joka päivä on tullut herkuteltua enemmän kuin laki sallii ja liikunnat jääneet vähemmälle.

Mulla on nyt joka ilta supisteluja. Tosin nämä on kyllä varmaan ihan harmittomia harkkareita, mutta ei ne kyllä ihan kivuttomiakaan ole. Heti myös huomaan, kun vauva on pääalaspäin kohdussa. Silloin kyllä närästää ja tuntuu, että tila loppuu hengittämiseltä. Kyllä tuntuu pitkälle ajalle tämä viimeinen kymmenen viikkoa!

Kaikille makoilijoille tsemppiä. Kyllä se aika onneksi koko ajan menee eteenpäin [:D]

Takaisin