Ultra- ja neuvolakuulumisia

terveisiä neuvolasta!

kaikki oli hyvin.
pojan syke 155 ja liikkeet ++ (hirvee jumppa sillä oli menossa just kun kuunneltiin sydänääniä)
mulla verenpaine samoissa kuin tähänkin asti ja painoa tullut +4kg.
hemppaa ei mitattu taaskaan, se on tehty vaan ekalla kerralla mut kait se on ihan ok kun pystyssä pysyy ja väsykin aika normin tuntuista.
virtsassa oli taas proteiinia se +1 mut se johtuu tod näk siitä streptosta. ei siis laitettu lähetettä labraan.
täti naureskeli mun mahalle kun se on niin pieni [:)] (toisilla kuulema jo tässä vaiheessa niiiiiin isot) kuitenkin sf-mitta oli 20cm eli keskikäyrän yläpuolella! kohtu siis näyttää kuitenkin kasvavan ihan hyvin. eiköhän se mahakin sit sieltä pullahda jossain vaiheessa!
nyt pitäs sit vaan täyttää ne äitiyspakkaus- ja rahalaput laittaa ne postiin! en malttais odottaa sitä pakkausta [:D]

Piti liittyä keskusteluun itsekin...

Neuvola olis ens tiistaina ja jännittää kovasti. Mulla on menossa rv 20+1 menossa ja vieläkään en ole kunnollisia liikkeitä tuntenut :/ Toivottavasti siellä on kaikki kunnossa! Edellisneuvolaan mennessä miulle oli tullut painoa vain vaivaiset 600 grammaa yhteensä, joten toivotaan, että nyt olisi noussut paino ettei tarvitsisi huolestua! Yleensä minulla on neuvolatätinä sellainen nainen, jota ei tunnu kiinnostavan oikeasti pätkääkään miun vointi tai kuulumiset, joten onneksi hänellä on sijainen nyt niin pääsee kyseleen ja kertoon ihan kunnolla siellä mikä painaa mieltä!

Rakenneultraan olisi aika 20. pvä, toivottavasti siellä näkisi virkeän ja tomeran vauvelin! Odottavan aika on vain niin hillittömän pitkä!!

Tuosta äitiyspakkauksesta tuli mieleen, että milloin sitä voi aikasintaan hakea? Olisi jo mukava päästä hypistelemään sen sisältöä![:D]

Oi ihanaa, te puhutte jo äitiyspakkauksesta. Minä kans ootan innolla, et saisin sen jo. Pitänee odottaa sinne heinäkuun loppuuun, niin saan varmaan sillo neuvolassa ne paperit, että saan kans tilata sen. Tekee tosiaan jo niin kovasti mieli päästä katseleen mitä kaikkea ihanaa se sisältää.

Suhveli, minäki odottelen sinne 20.7 rakenneultraan [:)]

Ah ihanaa, aika kuluu ja kiva lukea kaikkien kuulumisia:)

Me käytiin kans rakenneultrassa viime viikolla ja kaikki on hienosti, poika tulossa, vaikken muuta epäilytkään:)
Kaveri on potkinut oikein kunnolla jo viikon verran ja liikumisetkin näkyy jo! Hassua, ku yks puoli mahasta kohoaa yhtäkkiä tai jos se potkasee:D Istukka onkin takana eikä edessä, senpä takia tunnen nämä niin selvästi. Saatiin muutamia kuvia, muttei mitään kovin hyviä kun kaveri kääntyi kokoajan poispäin meistä...noh, ei sillä niin väliä. Tiedetään, että hyvin se siellä kelluu:)

Destiny, onnea pojasta [:)]

itse olen kans välillä naureskellu ku varsinki saunan jälkeen vauva liikkuu mahassa, niin että oikein muutki näkee ku koko maha kohoilee [:D] huvittavan näköistä ku välillä vauva on kokonaan toisella puolelle ja välillä toisella [:)]

suhveli, mulle ainakin varattiin toi neuvola aika sillai et silloin olis raskautta takana se 154 päivää jolloin on oikeutettu hakemaan sitä pakkausta ja rahaa. sain ne kaikki laput ja todistukset raskauden kestosta neuvolasta.

tänään neuvolassa käyty, saatiin kela-laput. pitäs tänään töitten jälkeen ne täyttää :) pian saakin pakkauksen, jeeeee!

pikkusella ja mulla kaikki hyvin, alotin syömään rautaa ihan omalla määräyksellä n. kk sitten, ja hemppa olikin nyt sitten 123 [:)]
sydänääniä kuunnellessa Rimpula potki koko ajan siihen "anturiin" että ei meinannut tulla mitään koko touhusta [:D] KOPS KOPS KOPSKOPS KOOOPS. mutta syke hällä 143. SF-mitta hujahti yläkäyrille, 22cm. mutta kuulemma tilanne normalisoituu.

painoa tullut yhteensä 1kg, ihmettelihän neukkatäti vähän, mutta sanoi ettei kaikille heti tuu monia kiloja, joten ei siis syytä huoleen. [:)]

Heippa! Mullakin oli eilen neuvola. Sain sen todistuksen että nyt voin hakea sitten ne tuet kelasta. Haluaisin itsekin sen pakkauksen mutta taidan silti ottaa rahana. Meillä noita vauvan vaatteita kun on niin paljon jo entuudesta ja vaikka se 140€ ei niin paljon rahaa oo. Mutta nyt se tuntuu isoltakin summalta kun olen hoitovapaalla. Painoa ei ollut tullut yhtään lisää (onneksi) sillä lähtöpaino oli 4kg enemmän kuin aloin esikoista odottaa. Hemoglobiini oli yllättävästi laskenut 120., sitä siis seurataan seuraavallakin kerralla. Jos vaikka tippuminen jatkuu niin sitten kai rautatabletit kehiin. Esikoisen kanssa ei tippunut kertaakaan alle 130. Onne raskaudet näköjään vaan niin erilaisia. SF mitta oli 22cm tasanen kasvu siis. Tämäkin mitta oli nyt pienempi mitä esikoisen kanssa tässä vaiheessa. Oon kyllä itsekin huomannut että maha on huomattavasti pienempi mitä silloin viime raskaudessa. Muuten oli kaikki hyvin. Syke oli 160. Mulle on tullut kauheesti sellanen tyttö olo, että mahassa olisi tyttö. Saa nähdä sitten miten on, esikkoa odottaessa oli tosi vahva poika olo ja poika tuli. [:)] Tekis kyllä mieli mennä sellaseen 3d ultraan mutta on vaan niin hiton kallis.

voi kuulostaa tyhmältä kysymykseltä, mutta millonka sen äitiyspakkauksen sit saa? kelan paperit oon laittanu eteempäin menemään n. viikko sitte!

ALKUPERÄINEN: melela

voi kuulostaa tyhmältä kysymykseltä, mutta millonka sen äitiyspakkauksen sit saa? kelan paperit oon laittanu eteempäin menemään n. viikko sitte!

Äitiysavustuksen saaminen edellyttää, että raskaus on kestänyt väh. 154 pv ja äiti on käynyt terveystarkastuksessa lääkärissä/neuvolassa ennen 4. raskauskuukauden päättymistä!

Pari viikkoa pitäisi mennä siitä kun KELA saa paperit että lähettävät pakkauksen. Täälläkin jo odotellaan kovin paketin saapumista :)

mä oon kans siinä uskossa et sit kun saa kelalta sen päätöksen niin menee noin 2 viikkoa että sen pakkauksen saa!

Neuvolassa käyty ja kaikki vaikuttais olevan niinkuin kuuluukin [:)] Neuvolan täti oli kyllä vähän huolissaan mun jaksamisesta...

Joitain mittoja rv 23+3
verenpaine 115/77
hemoglobiini 115
pikkuisen sydämen syke 146
paino 58,9 (3,6kg noussu 7 viikossa)

Seuraavaks vois kai ruveta täyttelemään kelan papereita [:)]

Huomenna oys:iin... jänskättää liikaa! toivottavasti pikkusella on kuitenki loppujen lopuksi asiat sydämessä hyvin.

Niin täälläkin! Toivottavasti eivät löydä mitään pahaa vikaa. Hui, mä en varmaan sais jännitykseltä nukuttua, toivottavasti sä kuitenkin saat..

Nyt on täälläkin neuvolassa käyty ja tarvittavat paperit Kelaa varten saatu. Eikus vaan täyttelemään niitä ja toimittamaan Kelalle [:)]

Itse päädyin jäämään varhennetulle mammikselle jo sen 50 päivää ennen laskettua aikaa sillä olen vaihtanut duunipaikkaa ja näin ollen edellisen duunin palkka vaikuttaa suuresti mammisrahaan. Onhan se toki sieltä loppupäästä pois vajaa 3vko jos palaa heti mammiksen jälkeen töihin, mutta näin täällä [;)] Eli mammis alkaa jo 2kk kulluttua 15.9., aikas hurjaa[:D] Työnantajalle ilmoitettu eilen asiasta ja Kela saa paprut ensi viikolla. Sit vaan odottamaan päätöstä ja äitiysavustusta postista[:)]

Muuten Lilliputilla oli kaikki hyvin, kovin mekasti masussa kun sydänääniä kuunneltiin ja jumppasi aamujumppiaan[:D] Kohtu kasvanut mukavasti ja muutenkin kaikki arvot kohdillaan, ei liikaa painoa tullut ja rautakuurin ansiosta hemoglobiinikin taas suhteellisen hyvä [;)] Voi siis huojentuneena jatkaa masun kasvattelua[;)]

Aurinkoisia kesäpäiviä kaikille

Meillä oli taas tiistaina ultra...kaikki hyvin nappuloilla[:)].
Mä laitoin kans tos viikol kelan paperit menee, ite päätin ett alotan mammiksen vast sillon 30 päivää ennen, kun muthan ne kummiskin passittaa sairauslomalle jo aiemmin.
Näillä helteillä on kyl ollu niin tuskaa olla töissä hiki valuu ja jalat turpoo (tukisukatkaan ei tunnu auttavan), mut onneks alkaa loma perjantaina!

Ihanaa kesää kaikille!

Takaisin