Ultra- ja neuvolakuulumisia

Mulla tänään taas neuvola.. tuntuu et jatkuvasti käyn siellä tän raskausdiabeteksen takia. Arvot pysyny kuitenki tosi hyvinä, mut silti pitää vaan käydä useemmin ku muut "normaalit" oottavat äidit...

Kela asiat ois sit tänää aiheena neukussa...

Mua kauhistuttaa kans ku sairasloma loppuu kohta, et miten selviydyn töissä... Nyt ollu niin ihana olo ku ei oo tarvinnu nostella ja vääntää ja kääntää huonokuntosia vanhuksia. Virtaa ollu paljon enempi ja mieliki on paljon virkeämpi. Supistuksia ei oo tullu ollenkaan ku saanu olla ihan rennosti ja tehä sen verran hommia kotona ku vaan tuntunu hyvältä.

meillä oli tänään rakenneultra! kaikki oli hyvin ja saatiin paljon kuvia taas. pitäs vissiin anopille laittaa postia niin sais sekin nähdä miltä poju näyttää. äiti oli mukana ultrassa kun mies ei päässyt ja olipa se hieno kokemus sille. ei se tiennyt et noi laitteet on noin kehittyneitä nykyään. oli tosi kiva kun se pääsi mukaan!

tulitikku, sun äiti pääsi kyllä oikein erikoisasemaan. :)

Mietin, että onko tolla istukan kohdalla mitään merkitystä? Nyt ultrassa vauveli istuskeli perätilassa ja istukka oli sen massun kohdalla. Mietin, että toivottavasti ei ole liian mukava paikka siinä istuskella ja kääntyy sitten loppuajasta toisin päin! Aamulla tosin kirppu on kyllä eri kohdassa, poikittain tossa navan alla. Peppu näkyy korkeammalla ja pään kohdaltakin masu hieman kovempi.

säde, mun mielestä istukan paikalla ei muuten ole merkitystä kunhan se ei ole kondunsuun edessä. silloin ei alakautta voi synnyttää.
mun äiti oli kyl niin innoissaan ja otettu kun se pääsi mukaan. tuli itellekin tosi hyvä mieli kun näki kuinka otettu se oli [:D]

Moikka!

Myös mun tietojen mukaan istukan paikalla ei muuta väliä ole, kunhan ei tosiaan ole kohdunsuun edessä. Ainoa mikä on niin vaimentaa hiukan potkuja. Itellä istukka edessä eikä siitä kukaan ole mitään maininnut muuta kun että hyvin on asettunut!

Meillä oli maanantaina rakenneultra, aikasemminhan oli se ylimääräinen tutkimus. Oli niin ihanaa kuitenkin taas nähdä pikkunen sielä pyörimässä [:)] Oon ajatellut että ne iskut mitä tunnen on potkuja, mutta siitä ruudulta näki kuinka pikkunen löi nyrkillä ja se tuntui [:D] Nähtiin jopa 4D kuvaa ja saatiin useempikin kasvokuva murusta mukaan!! [:)] On se vaan jotenkin niin uskomatonta tää koko asia! Ja saatiin nyt toinenkin mielipide, että tyttöhän sieltä tulee, joten eiköhän näihin uskota [:D] Huonekkin on jo maalattu vaaleenpunasella [:D] Niin, kaikki oli muutenkin hyvin ultrassa ja näytti olevan kaikki juuri niinkun pitääkin. Pikkasen tyttö on pienempi ku viikot, mutta ihan normaalisti kasvanut [:)] Jännä vaan että kuitenkin mun mittani huitelee yläkäyrän yläpuolella [:D] Eli eipä sekään aina tarkoita että olis iso vauva tulossa!

Joskus kuuden viikon päästä olis sitten vasta neuvolalääkäri, mulla eka käynti kun se ensimmäinen osa jäi väliin..... Sitä odotan jännittyneenä.. Jotenkin on alkanu vaivaamaan kaikki MITÄ JOS-ajatukset.... Oon vähän alkanu jopa pelkäämään ennenaikaista synnytystä.. [8|]

Eilen oli lääkärissä käynti noiden reippaiden supisteluiden vuoksi. Pelkäsin pahinta, mutta onneksi kaikki oli toistaiseksi ok.  Eli vielä ei ainakaan jouduta vuodelepoon kohdunsuun vuoksi. Sitä vain jatkuvasti pelkää, kun on 4-5 kertainen riski ennenaikaiseen synnytykseen aikaisemman vuoksi. Täytyy vaan ottaa rauhallisesti, ja onneksi tilannetta seurataan lähemmin. Jokainen viikko jalkojen päällä on riemuvoitto [:)]

Tällä hetkellä odotan maanantaina rakenneultraa hyvin hartaasti, tosin mitä lähemmäksi se tulee, alkaa pieni huoli kalvamaan takaraivossa että onhan kaikki hyvin masussa.

Mutta pääasiassa positiivisin mielin ollaan siis, toivottavasti sukupuolikin paljastuu [:)]

Ihana kuulla teidän hyviä uutisia [:)] Minä kans odottelen täällä vaan innolla sitä ultra-aikaa, äh vielä 20 päijää jälellä. Teillä onnellisilla jo lähempänä [:)]

Tänään oli se pitkään ja hartaasti odotettu ultra! Meillekin siis poika tulossa.
Pikku herra on erittäin vilkas tapaus! Mutta kaikki oli oikein hyvin, normaaliin malliin kasvanut ja kehittynyt. Paino arvio oli 345g.
Isä on oikein iloinen ja ylpeä tulevasta pojasta. Koko ajan sanonut ettei sukupuolella ole väliä, mutta tunnenhan minä mieheni, poikaa odotti paljon.
Nyt pääsee onnelliset vanhemmat ostamaan poikavauvalle kaikkea söpöä!
Iso helpotus tietää että vauvalla on kaikki hyvin ja normaalisti kehittynyt.

Täällä taas neuvolassa käyty ja kaikki hyvin.
Hemoglobiini pysyny samoissa.. rautanauloja popsitaan siis edelleen, mut on kuulemma hyvä ettei ainakaan oo tippunu enää.
Pikkukaverin syke pompotteli siinä 140:ssä ja nyt ekan kerran mitattiin kohdunpohjan korkeuskin kunnolla.. ja hetihän se sitte yläkäyrille pompahti, että hyvin täällä kasvetaan! :) ..tosin tossa äitiyskortissahan lukee, et se pitäis mitata polvet koukussa ja mulla ei kyllä ollu - en sitte tiedä mihin suuntaan se vaikuttaa.

Sain myöskin kuulla, et koska mun painoindeksi on 26 (jos paino olis lähtökuopissa ollu 2kg vähemmän, ni olis 25) niin joudun muutaman viikon päästä sokerirasitukseen [:'(] Kahden kilon takia! ..ei helvata.

satu`: Täälläpäin laitetaan kaikki odottavat äidit rasitukseen! Mä itte joudui jo alkumetreillä käymään siinä, koska suvussa niin paljon diabeetikoita ja itellä painoa sen verran liikaa... :P

Oliks se oikeesti niin kauhea kun sitä väitetään?
Tylsää tulee varmasti ainakin olemaan! Terkka-täti sano, ettei meillä ainakaan sieltä terveyskeskukselta saa sitte poistua minnekään koko aikana. :/

Meilläpäin kans joutuu/pääsee kaikki siihen sokerirasitukseen.
Työkaveri sano että se on ihan hirveetä se litku mitä pitää juoda.
Ja pitää se parituntia istua siä labrassa, ei saa lähtee mihinkään sinä aikana... ei varmaan kovin mukavaa ole.
Sitä odotellessa siis....
Mulla se olis RV 26 tienoilla.

Siistäh?! Painohan nousee normaalisti raskauden aikana jopa sen 12-15 kg siis ilman et pitäis ees huolestua. Näin nopeasti laskettuna mun painoindeksi ois sillon jotain 27-28. Tarkottaako se nyt et se on jotenki huolestuttavaa?!?!
Mun lähtöpainoindeksi oli 23. Nyt indeksi on mullakin 26...
WOOOOT.
En tajua.

rechaka Mulla siis oli jo ennen raskautta painoindeksi ton 26.. tokihan se raskauden edetessä nousee varmaan suurimmalla osalla yli sen 25:den, mut täälläpäin ainakin tuijotettiin vaan tota lähtöindeksiä. Sulla siis tuskin huolta :)

Tässä raskaudessa on vielä sokerirasitukselta vältytty, edellisessä ei. Ei se minusta kamalaa ollut, tosin se litku nyt ei makunystyröitä kirvoittanut laulamaan (lähinnä jotain colajuomaan/omenalimsaan verrattavaa oli silloin tarjolla) ja odottelukin oli aika tympeää. Mutta ei se mitenkään kamalaa ollut kuitenkaan, ei kannata stressata [:)]

Minusta se sokerirasitus ei ollut yhtään mikään :D Juoma meni heittämällä kurkusta alas, pari kertakäyttömotillista colalle maistuvaa litkua. ei yhtään pahaa. oon varmaan jotenki outo tai jotain ku se ei maistunu pahalle ??? :P
lukemista tosiaan kannattaa varata, aika menee hitaasti.. muuten se on ihan ok.

mä lähinnä ressaan sitä odottamista.. istuminen pitkään tekee muutenkin kipeää selälle, eikä koko aikaa jaksa varmasti kävelläkään. saatika katsella ja kuunnella niitä kiukkusia mummoja labrajonossa.. ei terve [:D]

onneks mein äiti on töissä päivystyksessä.. tarvii varmaan kattoa sellanen päivä et se on aamuvuorossa, ni pääsis välillä sen kans juoruamaan sinne :D

satu, mä ainakin ymmärsin ettei silloin saisi liikkua. mulle ainakin sanottiin et pitää mennä istumaan tai makaamaan siihen labran odotustilaan, siellä on sänky sitä varten. tosin voin olla väärässäkin. mulla se on vasta edessä mut näin mua infottiin.

No voi jee.. sehän tekis siitä sitte vieläkin kivempaa :D
Siinä Martina Aitolehden (vaimikäsenytoli) vauvakuumetta ohjelmassahan se sai oikein oman huoneen missä pötkötteli sen odottelu ajan.. vähän epäilen että täällä sellasia hienouksia, ainakaan tälläsille taviksille, on :p

satu`: mullekki sanottiin rasituksessa, että ei pahemmin sais liikkua.. pitää vaan istua tai makoilla.. 

Takaisin