Ultra- ja neuvolakuulumisia

Tänään oli neuvola. Kaikki oli hyvin. SF mitta oli 18cm. ja syke päälle 150. Hemoglobiinia multa ei otettukkaan kun viimeks sekin oli yli 150. Niin tuskin tässä kuukaudessa on kauheesti tippunut. Painoa ei ollut tullut onneksi vielä yhtään lisää[:)] Vaikka pelkäsinkin että on tullut liikaa.. Torstaina on sitten rakenneultra. Ihanaa ja samalla vähän jo jännittää. Nyt ollaan sitten jo yli puolenvälin. Mahtavaa!! Sitten kun rakenneultra on ohi alan kiivammin etsimään noita vaunuja. Kauhee kuume ostaa kaikkia vauva juttuja vaikka niitä on omasta takaa jo ennestään. Pitääne hillitä itseään. [;)]

Heips!
Täällä viikot 16plus5 menossa. Toinen neuvola on takana ja sydän sytkytteli ihanasti. Masussa tuntuu asukki olevan myös melkoisen paineenkin perusteella kotona. Oikealle puolelle mahaa oikeen kunnolla on viimeaikoina juilinut ja välillä jopa sattunut. Lääkärissä se tutkittiin ja mitään poikkeavaa ei löytynyt. Ainoastaan VTI mitä en ees tietänyt potevani, no siihen on nyt antib. menossa. Yks aamu kun heräsin oli masuni toispuoleinen, eli kaveri todellakin asusti oikealla puolella kohtua :) Hauskan näköistä oli selällään köllötellessä katsoa kun oikeapuoli mahasta oli paljon korkeemmalla kuin vasen!! =D onko muilla ollut vastaavaa havaittavissa?
9.7. on sitten rakénne ultra Kuopiossa =))) Kylläpä odotan että kumpi sieltä löytyy! Sitten pääsen fiilistelmään vauvanvaatteiden ostossa yms yms... tähän mennessä oon vaan uskaltanut valkoisia vaatteita ostaa.

Täällä kovasti odotellaan perjantaista rakenneultraa. Kaikki on veikkaillut että poika sieltä tulee..saa nyt nähdä. Mies on kovasti toivonut tyttöä, mutta nyt on jo itsekkin tyytynyt siihen että poika se varmaankin on ja se on hyvä juttu :)
Katotaan tuleeko perjantaina sitten tyttö-ylläri. Toivottavasti kaikki vaan on hyvin..

Vähän vielä epätietoinen olo kun jotain liikuskeluita on ehkä tuntunut mutta en tiedä onko ne vaan mielikuvituksen tuotosta tai ilmavaivoja :)

Painoa on tullut lisää 7kiloa, josta olen aika kauhuissaan [&:] Nyt viikkoja 19+6. Musta taitaa siis tulla aivan jumbo :)

Tänään oli taasen neuvola. Viimein kääntyny hemot ja verenpaineet parenpaan suuntaan, enkä ole enää kuivakaan [:D] Elikkäs täällä alkaa olla siltä osin kaikki hyvin. Lähtö paino mulla oli 66.6kg ja nyt mentiin 61.1kg, elikkäs vielä saa nousta jonkin verran, että päästään noista pahoinvoinnin aiheuttamista vajauksista ylöspäin. Eipähän ole ainakaan yhtään ylimääräistä. Kyllä se siit varmaan nousuun alkaa nyt pian kääntyä...

Vauva möykkäs taas oikein kovasti, eikä meinannu pysyä paikallaan tippaakaan [:D] Syke oli 140-150 ja neuvolatäti taas naureskeli, että kyllä se sitten on vilkas. Rakenneultraa odottelen ihan innoissani.

Meillä oli eilen rakenneultra ja kaikki näyttäis olevan kunnossa[:)]. Kaksi poikaa sieltä ois tulossa[:D], mulle on ollut alusta asti sama kumpia tulee, mutta miehen suku on niin haltioissaan ku poikia tulee, ku niil on akkavalta[;)]...
Mulla  noita ultria riittää, eli taas neljän viikon kuluttua uudestaan ja neuvola siin välissä. Saa nyt vaan nähdä kuin kauan mä töissä saan/joudun olemaan, lääkäri sano ett luultavimmin viikolla 28 viimeistään oottaa kotiin jäänti...

Täällä dreamer vaavi tykkää kans varsinkin aamusin köllötellä masun oikealla puolella.. nyt muutamina aamuina on masu ollu ihan vinksin vonksin ja navan oikeelta puolelta paljon ylempänä ku vasemmalta.. aika omituisen ihanaa ?

Kiva, että Tarunenkin pääsee pikku hiljaa (koputetaan puuta) nauttimaan raskaudesta, eikä tarvi pönttöä koko aikaa halailla - toivotaan et hyvä olo säilyy loppuun asti :)

Onnea pojista msj:lle! :) ?

Onnea kaikille tuleviin rakenneultriin! ..täällä kuumeisesti odotetaan heinäkuuta :D

Neuvola reissu takanapäin. Painoa mulla oli 200g vähempi ku viime kerralla eli turhaan oon panikoinu kilojen puolesta [:)]

SF mitta oli 19 cm. Eli ok.
Hb 123, joten väsymys ei kyllä johu ainakaan siitä että ois liian matala hb. Taitaa raskas työ olla siihen syynä. Äitipolilla tiistaina pitää ottaa asia puheeksi. Voi olla et jään vähäksi aikaa pois töistä, jotta saan levätä. Ihan ku ois alkuraskauden väsymys tullu takasi. Sit kotona vaan oon kiukkunen ja itkunen, mies parka :/

Vauva ollu vilkkaana muutaman päivän ja pitäny jytkettä. Terkkariaki neuvolassa nauratti ku masussa oli kunnon tsembalot päällä :) Syke oli 135 luokkaa... Eikö se enteile poikaa ku on matalampi syke ;) ?

melela, mulla tullu kans järkyttävä väsymys takas. meni tos välissä kuukauden verran ett tuntu ett on taas pirteä ja jaksaa kaiken. Mut nyt aamulla herääminen on tuskaa ja päivä menee haukotellessa. Mut onneks on kesä, en jaksais jos ois pimeä syksy menoillaan...

Tänään meen moikkaamaan entisiä työkavereita joilla ei ole mitään havaintoa mun raskaudesta, kivaa mennä yllättämään ihmiset[:D]

mulla on kans tullut väsymys takaisin :(
luulin jo et hemppa olis alhaalla mut jos tota väsymystä on liikkeellä niin kait se sit kuuluu tähän :)

mulla ainaki vaikuttaa todella raskas työ tähän uupumukseen. oon ihan poikki...

kotona muutto edessä, pakatakki pitäs jaksaa... ja siivota, vaikka neuvolassa kehotettiin olla siivoamatta... mut kuka sitte huolehtii pölypallot pois nurkista jos en minä????

eikä ne tavarat niihin pahvilaatikoihin itestään lentele....!!

Melela miksi sua kehotettiin oleen siivoomatta? [:)] Toki hyvä syy laittaa mies hommiin [:D]

msj onnea pojista!

Väsymystä tuntuu olevan liikkeellä... Ite olin niiiiiiin pirteä alkuviikon mutta nyt on taas lysähtänyt ihan täysin... Onneksi on vapaata koko viikonloppu!

Kaikista peloista huolimatta möykky möykkynen elää ja voi hyvin. Tänään oli neuvola, kaikki arvot kunnossa, ainut mikä itseä huolettaa on mun paino. RV 18 ja nyt kiloja tullut lisää jo 4.4 neuvolan vaa-an mukaan.

No, kai se sit on sitä syöpöttelyä, vaikka en kyllä mielestäni ole sellasta harrastanut . DUnno dunno o.O
Mut oli NIIN ihana kuulla vauvan sydänäänet. Liikeet hyvät ja syke 150. "Napakasti täällä sydän paukuttaa", sanoi neuvolan täti.

Oma hemoglobiini noussut 115:een , joten hyvä edes että nousu vähän.

iines* : sen takia, koska mulla tulee noita supistuksia liian tiheesti vaikkei sais.. töissä tulee välillä liian raskaita nostoja ihan tarpeeksi nii sit ei sais kotona enää "rehkiä".

mullekkin tullut takas tää väsymys. neuvolaan aikaa kuitenkin vielä 3viikkoo, joten hempasta en oikein sitten tiedä.. :/
oon myös flunssaillut nyt paljon, joten jospa se johtuis siitä. [8|]

Mul ei oo ollu kans väsymyksestä pitkään aikaan mitään tietoa, mut nyt sit taas väsyttää niin vietävästi kokoajan.. ja tää väsymys alko melkein samantien ku aloin rautaa syömään :D Ettei pitäis kyllä hempasta ainakaan johtua.. kai tää on joku tämmönen "keskiraskauden väsymysjakso" :D

Mä oon myös aivan sairaan väsynyt koko ajan. Kiva kuulla, että muutkin on olleet väsyneitä, joten eiköhän tämä oo sitten ihan normaalia. Tietty kivempi olis ku ei kukaan olis väsynyt :) Johtuu varmaan siitä, että babyt ovat aloittaneet nopean kasvun!

Kiva kuulla, etten ole ainut joka kärsii väsymyksestä. Vaikka eihän tämä kivaa kenellekään ole tietysti.. Tuntuu vain, että joka paikassa toitotetaan toisen kolmanneksen energiapurkauksesta, jolloin puuhastelu on enimmillään ja energiaa riittäisi vaikka pienelle kylälle. Tästä en ole kyllä havainnut merkkiäkään, päin vastoin!

Kovasti tässä silti ensi viikon neuvolaa (ja sydänääniä) odotellaan ja sitä reilun kahden viikon päässä olevaa rakenneultraa erityisesti :)

Eilen oli sitten rakenneultra. Oli se niin kivaa nähdä pikkuinen. Kaikki oli hyvin ja LA pysyi samana. Saatiin pari hyvää kuvaakin. Sukupuolta ei sit haluttu tietääkään odotetaan sitten h-hetkeen.

Voi vitsi kun olis itelläänkin malttia odottaa h-hetkeen asti :D
..olishan siinä oma jännityksensä.. mutkunmutkun, mä en pystyis! :D

Hienoa kuitenkin, että luomuleenan masuasukilla kaikki hyvin :)

Niin juu, mitä väsymykseen tulee, niin hormonit, hormonit...näin ne mulle ainakin väittää. Että vaikka ei olisi enää alkuraskauskaan, saattaa hormonien muutos silti viedä puhdin. Mullakin veriarvot hyvät, ja silti nukun kuin tukki aamuisin ja päivälläkin tekee mieli vain köllöttää , maata, nukkua ja laiskotella.

Tuttua! :)

Takaisin