Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla ois kanssa aika 16.2 toivottavasti ei tarvii mennä :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla on 13.2 rv39+6 toivottavasti viimenen neuvola..
Ja varmaan onkin kun jos en synnytä nii sit onki heti maanantaina taas äitipolille meno.. Ei ois niin väliksi vaikka jäis käymättä tuo neuvola no sinne äitipolille en aijo mennä. Sillon ois viisainta vauvan olla jo kainalossa ;)

Tänään 38+2 turvotusta oli paljon,pissa puhdas ja verenpaine oli ok..Vauvan sykkeet oli 142-160 paikkeilla ja nevolan täti saannu ees päästä kii ku on jo niin alhaalla..En saannu lähetettä käynnistykseen mut saan ens viikol soitella jos olo pahenee..

Neuvolassa käyty tänään; viikkoja 40+1. Kaikki oli kunnossa; täsmälleen sama kuin viime käynnillä, pissa puhdas, bebe nukkui kaiken tökkimisen läpi, joten sykke oli rauhallista 125:n luokkaa. Paineet oli ekalla mittauksella hurjat 150/97, mutta laski samantien tasolle 125/89, johon th totesi, että kelpaa meille. Taisin vähän jännittää, kun viime viikolla tuli lähtö polille korkeiden paineiden ja kovan päänsäryn takia. Tulin myös matkan metroasemalta neuvolaan sellaista puolijuoksua, kun bussi oli myöhässä ja meni ehtiminen vähän tiukille.

Seuraava käynti varattiin ensi tiistaille. Viikkoja on silloin 41+1. Se on sitten ilmeisesti oikeasti vika neuvola ilman vauvaa, koska sitten varataan jo yliaikaistarkastusta. Aiemmin oli puhetta, että se ajoittuisi viikoille 41+5, mutta ilmeisesti ajankohta olisikin jo 41+2 tai 41+3.

Mulla on muuten myös ollut nyt viime käynneillä noita harjoittelijoita, joista ainakin Mashnu puhui. Viime viikolla oli neuvolassa th-harjoittelija, päivystyspolilla kätilöharjoittelija ja tänään myös neuvolassa kätilöharjoittelija. Nää on kyllä kaikki olleet tosi ihania. Ihan ovat omalla alallaan. :)

Mullakin on viime aikoina ollut harjoittelijoita. Taitaa harkkajaksot ajoittua tähän tammi-maaliskuulle. :P

Mulle annettiin seuraava aika ku olisin 40+0 ja sillon saisin ainaki lähetteen käynnistykseen,mut saan soittaa aikasemminki jos olo pahenee ja nythän se on pahentunu :( Perkeleen talvi!:(

Tääl oli lans eilrn harjottelija neuvolassa, no ei haitannu mua kun opin itekin samalla enemmän kun th selitti kaikkea harjottelijalle.

Tsemppiä tiada!

Miullaki oli äitipolilla joku lääkäri harjottelija mukana siinä, mut se ei kyllä juuri mitää muuta tehny kun vaan sääti sen pöydän/sängyn missä ultrasivat :)

Mullakin on ollut neuvolassa nyt kahdella viime kerralla harjoittelijat mukana, eri tyypit tietenkin. Eka vaan istui tuppisuuna terkkarin ja lääkärin vieressä (oli lääkärinla) ja toka sentäs vähän nyökytteli kun juttelin ja se jopa kokeili mahalta kuinka päin vauva on. Oli vaan niin hennot otteet ettei taatusti saanut mitään tuntumaa, tosin en sitten tiedä pelästyikö se sitä että maha oli aivan pinkeä pallero kun terkka kertoi mulle että nyt sua muuten supistaa ja itsehän en sitä edes tajunnut... Olis kiva että ne opiskelijat sais tehdäkin siellä jotain muuta kun mitata verenpainetta, sitähän varten ne siellä on. Nää meidän yksilöt ei tehneet muuta.

Meillä taas oma terkka lähti koko huoneesta ja harjoittelija hoiti koko homman suvereenisti. Kävi tosin hakemassa terkan paikalle neuvonpitoon kun se pirun sf-mitta oli niin pieni. Mutta tämä harjoittelija oli kyllä omalla alallaan: rauhallinen, ystävällinen, kiinnostunut. Oikein hyvä kokemus.

Mun neuvolassa kätilöopiskelija mittas verenpaineen, tunnusteli vauvan, kuunteli sykkeet ja otti hb:n. Hb:n mittaaminen ei kyl menny alkuun ihan putkeen, raukka paineli mun sormea ties kuin pitkään "tais tulla tosi pieni reikä" kunnes totesin, että ai sä koitat saada siitä verta, en mä vielä tuntenu mitää. Tokalla yrittämällä tulikin toosi pikkanen pistos ja hb 97, kolmannella kerralla se uskals jopa runksauttaa sillä lansetilla kunnolla ja tuloksena hb 118. :P

Eilen äitipolilla kätilö oli sitä mieltä, että vauvalla on käsi poskella. Onko kenelläkään kokemusta, miten on vaikuttanut synnytykseen?:oops:

Oliko siis koko käsi jotenkin pään edessä/ympärillä, vai vain niin, että pitää kämmentä poskella? Luulisi nyt sen käden mahtuvan vielä sen verran liikkumaan, että saa sen siitä naamalta pois :wideyed: ? Ei kai siellä nyt niin solmuun pääse, ettei yhtään mahtuisi liikkumaan.

Vauva on mulla laskeutunut jo tosi alas.. Mäkin sitä ihmettelin, kun se kätilö sanoi, että ne sitten monesti syntyykin sillai käsi poskella, jos kerran on sen tonne luiden väliin äheltäny :joyful:

Takaisin