Ultra- ja neuvolakuulumiset

Mulla oli kans neuvola tänään, rv 38+1, kaikki oli hyvin ja vauva kiinnittynyt jo hyvin lähtöasemiin :) huimausta ja heikotusta on ollut, mutta kaikki arvot ok, turvotusta on hiukan.

Onko teillä kellään tarkistettu vielä synnärille mennessä vauvan asento ja painoarvio ultralla? Jos ei siis ole ollut niin kiirus jo saliin :rolleyes:
 
Rv39+5 neuvola, kaikki ok. Mun kiva neuvolatäti on vaihtunut :wideyed: Mutta kiva tää uusikin oli, vaikka piti jutella sille sitten ne samat asiat uudelleen (yksin odottamiset, uniongelmat jne.). Ja tää uus sano, että onpas mulla ollut kauan sama. Vissiin se sit ei oo tavallista, että sama täti hoitaa koko ajan?

Painonnousu on kuulemma hyvä, n. 460g/vko. Noi mun neuvolatädit on tosi positiivisia tän mun lihoomisen kanssa :D

Rv40+6 on seuraava, yliaikaiskontrolli. En kyllä olis niinku menossa sinne, toivottavasti tytär nyt ymmärtää!
 
Mulla on kierroksessa seittemäs neuvolatäti... Ja hän hoitaa vaan äitiysneuvolaa, eli taas vaihtuu! Kuulemma yritetään seuraavaks saada sit lastenneuvola sille, kellä oon kerran ehtiny käydä.
 
Mulla siis vaikuttaa se, että asuin Joensuussa tässä välissä. Siellä kerkesin 2kk aikana tavata peräti kolmea terveydenhoitajaa!
 
Mä tapasin viime viikolla viikko 38 nla ekaa kertaa mun oikean nla tädin ja tapaan sen yliaikaiskontrollissa jos menee yli. Muuten joka kerta eri täti :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla ollut sama "täti" koko ajan :) Tää "täti" vaan taitaa olla muakin nuorempi:p

Niin, ei vissiin kellään ole tietoa siitä tsekataanko synnärille mennessä vielä vauvan painoarvio? Musta vähän tuntuu, että mun mahassa kasvaa jättiläinen :woot:
 
En osaa sanoa Naksu. Mulla on pe vielä ylimääräinen äitipolikäynti, jossa toivon saavani painoarvion. Sillon on siis viikot 39+6.

Mä en kyllä synnyttämään mennessä ehkä haluis tietää, jos vauva olis tosi iso!
 
Mulla on tehty "virallinen" painoarvio samassa kuin synnytystapa-arvio vain esikoisen kohdalla. Nyt vaan sanottiin, että vauva on hyvän kokoinen, ei mikään jätti ja on kääntynyt rt.
 
No joo, en mäkään ehkä tosiaan haluais siinä vaiheessa enää tietää Pihlajanmarja! :grin Tai en tiiä mikä olis parasta! Olisko sitä valmis yhtäkkiä sektioon, tai saisko sitä ees siinä vaiheessa jos painoarvio olis vaikka se 4500g :wideyed: Paras ehkä olla tietämättä liikaa etukäteen...
 
Mä kun menin synnyttää ja olin eka puoli tuntii käyrillä. Ni siinä hoitaja kokeili vaan päällisin puolin ja sano et yli 4 kilonen tulee:/ että näin.
 
Onneksi sulla Pivi meni yläkanttiin tuo kätilön arvaus! Millaiset fiilikset sulla tuli tuosta arviosta, oisko ollu parempi jos kätilö ei olis sanonut mitään? Mä en tosiaan tiiä haluisinko tietää vai en jos arvio olis kovin iso :confused: Ja kun se voikin olla sitten noin päin niin kuin sullakin meni :)
 
Ne on pelkkiä arvioita niinku ne iteki painottaa, mutta sitte päätöksiä tehdään kuiteki sen arvion perusteella. Mähän ramppasin kerran kuussa, 5 kertaa ultrassa ja puolella kilolla heitti se heidän arvio yläkanttiin sit kuiteki. Kumma ettei niin hyviä vehkeitä oo osattu kehittää millä sais luotettavia tuloksia niin ei tarttis arvailla. Tai sitte joillain on niin outo maha että sen läpi ei millään saada katottua kunnolla. :shifty::grin
 
Niin on kumma Mashnu! Helpottais kovasti kun tietäis minkä kokoista mötikkää sieltä pitää alkaa synnyttämään, vai olisko parasta päätyä suoraan sektioon :shy:
 
Nii no mä olin 36 viikosta alkaen psyykannu itteni siihen 4 kiloseen. Ja kumminki luotin lääkäreihin sen verra et ei ne laittas alateitse synnyttää jos se ei mahtus. Ja btw, senki ne näki päällepäin et semmosen pystysin pungertaa ulos! Koska mulle ei tehty mitään synnytystapa arviointia...
 
Mua on alkanut nyt jännittää minkä kokonen muhku tuolta on tulossa kun 1,5 viikkoa yli lasketun :nailbiting:
 
Tänään oli neuvolakäynti 38+3, ja vauva kiinnittynyt. Vatsa on jo tosi alhaalla ja painaa aika muikeesti tuolla alakerrassa. Pistivät kuitenkin lähetteen painoarvioon kun meen ihan omissa käyrissäni vatsan koon kanssa.. :D Toivottavasti ei nyt mikään kauhea jässikkä ois tulossa.
 
Takaisin
Top