Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja ettei se ala pieneneen/pysähdy, eli indikoi kasvun pysähtymistä/lapsiveden vähenemistä?

Oisko se siks jättäny mittaamatta kun mulla oli paino noussu niin hurjasti (700g/vko)? Aatteli että kasvaa se... ;)

Nii aattelin vaan ku mulla terkkari ei oo ollu vauvan kasvusta huolissaan, mut yksi ultraaja oli, ja sit taas toinen ei :) nii kai siittä silti jos jotain hälyyttävää mut tuskin joka kerta nii tarpeellinen.

Mulla kun ke mittas, sanoi, että on selvästi pannu päänsä lantioon (=laskeutunut) kun mitta on tippunut mutta vettä tuntuu olevan ihan hyvin. Ja aikasemminkin sanonut hyvin kasvavan/olevan eri asennossa ja siksi ei käyrällä.
Näistä analyyseistä olen päättellyt sillä sf-mitan otolla olevan tarkotuksensa :)

Varmaan kivoja käyntejä... Ei sen terkan nyt sun paras kaveris tarvii olla mut luulus sen tajuavan kuitenkin sulle jotain kertoilla. Mun terkka on ihan ok, puhuu paljon enemmän kun mies ei oo mukana mutta on mun makuun ehkä vähän arka. Reagoi kaikkiin pieniinkin juttuihin musta melko vahvasti. Ja kun mulla vielä ollut niin superhelppo raskaus (ainakin omasta mielestä). Ehkä se luulee et mä pimitän siltä jotain oireita? ;)

No juu se on vähä semmonen että pitää kysyä "mikäs ku kuulin tämmösestä et mitä se meinaa" ja vastaukset niihin kysymyksiinki on nii epämääräsiä... Mut onneks oon löytäny teiät<3 saan täältä paljo enempi irti !

En tiennyt mihin tän kirjoittaisin mutta täällä kun on ollut puhetta painoarvioista niin valitsin tän otsikon. :D
Turkulaisessa oli juttu TYKS:ssä viime vuoden aikana syntyneistä vauvoista. Viime vuonna syntyi 8 kpl alle 500g painavaa vauvaa ja 10 kpl yli 5kg painavaa. Painavin vauva painoi 6200g! Toivottavasti syntyi sektiolla...

Mä kun olin esikoisen aikaan teholla niin siellä oli yks melkein 6kilonen.. Ja alakautta oli tullu.. :D Se äitikin siellä sanoi et joo ei tosiaan ois synnyttäny jos olisi tienny.

Apua... 6,2 kg... Sehän on kuin kunnon kokoiset kaksoset samassa paketissa. Auts.

Ihmettelen vaan miten ovat päästäneet vauvan kasvamaan niin isoksi. Siinä oli kommentti erikseen että äidillä oli raskausdiabetes, joten luulis olleen tarkkailussa. Miettikää mikä määrä vauvan vaatteita jäis käyttämättä kun sais varmaan suoraan ottaa jotku 68cm käyttöön!

Täälläkin neuvola ohi, 40+1, flunssassa joten tod näk muutamaan päivään ei oo tapahtumassa mitn :/ perjantaille neuvola jolloin kätilö kattoo kohdunsuun tilanteen ja lähetteen polille kun vauva joko pitkä tai sitten isokokoinen niin haluavat käynnistää ettei kasva liian isoksi.

TAYS käynti takana... rönttö kasvanut 10g..

virtaukset edelleen huonot, jopa huonommat kuin viimeksi.

torstaiksi käyrälle, jos huono, ultrataan. jos huonontunut tila sektioon,muussa tapauksessa

maanantaille vielä ultra, jos virtaukset ihan persiillään, sektio heti.

Lapsi voi toistaiseksi oikein mainiosti, mutta kasvu lähes pysähtynyt ja nyt aivojen virtaus noussut=
istukka vetelee viimesiään.

Vauva voi virtauksiin nähden äärimmäisen hyvin..vielä.

Streptokokki testi otettiin, kohdunkaula pehmennyt, mutta pitkänä ja kiinni sisältä.
muuten kaikki omat arvot ok.

Jos pienikin muutos/epäily olon /röntön vointiin, samantien polille.

Antibioottia ei saanu poskionteloihin, vaan joku väsynyt kortisoni sumute-> käyn varmaan huomena yksityisellä.

Nyt on kyllä takki ihan tyhjä..

Metalshade, toivottavasti leikkaisivat sit jo torstaina ettei tarvii huolissaan odotella kotona ja miettiä koko ajan mitä mikäkin olo vois tarkoittaa. Nyt pakkaat sairaalakassin valmiiks ja katot että kotona on kaikki kunnossa vauvan tuloon. :) Eikös sulla kuitenkin ole viikkoja ihan hyvin kasassa?

Takaisin