Ultra- ja neuvolakuulumiset

Neuvolassa käyty, rv 39+3. Kaikki hyvin. Paino +22kg alusta. Vauva ei vieläkään täysin laskeutunut, ja mahtuu jopa sääriään suoristelemaan. Sf tippunut 36cm, eli puoli senttiä. Valitin mun kipeetä mahaa, lantioo, huonoa mieltä ja mieliala muutoksia. Ihanasti sanoi että ne on ihan oikeita tunteita, eikä niitä pidä väheksyä, tai patoa sisälleen. Mullakun tapana vähätellä itseäni. Ja kipuilut kuulostaa kuulemma siltä että vauva tekis tuloaan..niin vähän veikkasinkin, pakkohan sen on joskus tulla :D Ens viikolla ois ollut vika neuvola, mut peruttiin se yhteisymmärryksessä. Kun ei oo mitään mistä kumpikaan ois huolissaan. Eli kaikki pissat paineet turvotukset vauva ollu aina ok. Loppu seuranta sit joskus 41+ kättärillä, ellei synny ennen sitä.
 
Neuvolatäti kävi kylässä. Kaipa se ihan täyspäisinä meitä piti :smug: Huomenna mä meen sit ite käymään neuvolassa niin saavat ottaa sektiotikit pois. Jospa sen jälkeen kärsis nukkua muuteki ku selällään...:confused:
 
Tänään ylimääräisessä ultrassa oli niin ihana lääkäri ja hoitaja, oikeita tehopakkauksia! Kaikki tyypillä kunnossa, painoarvio 3,2kg (rv 38+3) eli ihan normaali niinkuin kaikki muutkin arvot. Tämä lääkäri sai Sf-mitaksikin 31 eli 2,5cm enemmän ku neuvolassa viikko sitten. Tyyppi vaan nukku, reagoi kuitenkin heilutteluun. Lääkäri nauroi että ei ne sit ulos tullessaan ihan noin rauhallisia ole vaikka tässä vaiheessa raskautta ja päivääkin usein nukkuvat. Halusi palauttaa maan pinnalle :D
 
Tänään taas käyty tuolla kontrollikäynnillä äippäpolilla, kasvu tasaista edelleen alakäyrillä mennään, käyrillä piti olla yli tunti kun vauva oli niin uninen eikä liikkunut juuri yhtään.. Sykkeet oli kuitenkin hyvät ja vaikka yritettiin vauvaa herätellä ei auttanut. Mutta lääkäri sitten ultrasi ja vauvalla näytti olevan kaikki hyvin :) lapsivettä oli tosi niukasti , ja käynnistyksestäkin puhuttiin.. Mutta onneksi vielä oli sen verran ettei tarvinnut heti alkaa, ensi perjantaina taas käymään ja jos lapsiveden määrä on vähentynyt entisestään luultavasti käynnistys edessä.. Viikot nyt 38+3 sais kyllä mielummin käynnistyä itsestään .
 
Vauva on mulla laskeutunut jo tosi alas.. Mäkin sitä ihmettelin, kun se kätilö sanoi, että ne sitten monesti syntyykin sillai käsi poskella, jos kerran on sen tonne luiden väliin äheltäny :joyful:

Meidän poika tuli 1,5 viikkoa sitten maailmaan taisteluvalmiina nyrkki ojossa jossain leuan tietämillä. Käsi ei tosiaan siitä mihkään liikkunu, vaan tuli ulos siinä asennossa ja aiheutti minulle pienen repeämän. Mahdollista siis on :)
 
Osaatko sanoa miten vaikutti ponnistusvaiheen kestoon/hankaluuteen?
Esikoinen tuli hankalassa asennossa ja aktiivinen ponnistusaika 1h30min, oli toiveissa päästä helpommalla tällä kertaa :nailbiting:
 
Mulla oli tänään taas neuvola, rv 38+6. Viikko sitten kävin siellä viimeksi ja vähän turhalta tuntui tämä kerta, kun olo on edelleen ihan sama kuin viime viikolla. Ärsytti jo etukäteen koko reissu, mutta olikin kokemisen arvoinen, koska vauvalla oli hikka kun kuunneltiin sydänääniä :) Vähän oli vaikea pitää itse pokkaa kun tasaisen sykkeen ja istukan viuhtomisäänien sekaan aina välillä osui kunnon tömähdys :grin Sitten kun itseä vielä nauratti niin koko vatsa vaan tärisi.
 
Mullei oo enää ollenkaa neuvolaa :eek: (tänään 38+6) mut johtunee varmaan siitä et tää piti käynnistää keskiviikkona mut ei käynnistettykään. Tiistaina mennään uudestaan Oyssiin, katotaan mitä ne sitte sanoo. :shifty: En kyllä ota mitää kamppeita mukaan jos vaikka alkais tapahtuu jotain :)
 
Osaatko sanoa miten vaikutti ponnistusvaiheen kestoon/hankaluuteen?
Esikoinen tuli hankalassa asennossa ja aktiivinen ponnistusaika 1h30min, oli toiveissa päästä helpommalla tällä kertaa :nailbiting:

En osaa sanoa oliko sillä vaikutusta. Ponnistusvaihe kesti 39 min ja sinä aikana supistusten väli piteni. Pisimmillään oli väliä 5 minuuttia, joten se vaikutti varmasti kestoon eniten. Pitkältä se aika tuntui, varsin ilman kivunlievitystä :D
 
Ai niin... huomasin viikonloppuna nla-kortistani, että se ihana terkkari ei ollut merkinnyt korttiin mun viikottaista painonnousuani. Siis mullahan oli siinä se jumalaton kasvupyrähdys (3kg kahdessa viikossa). Huusin vaakalta, että "et kyllä laita sitä sinne" ja hän ei ollut laittanut! Siis painon oli merkannut, mutta ei sitä seuraavaa kohta. Ystävällistä palvelua äitiysneuvolalta, täytyy todeta :)
 
Rv 38+0 ja seurantaultrassa taas poikettu :)
Eipä tuol alakerras kauheesti ollu muutosta tapahtunu, joten lääkäri teki vähän ronskimmin sisätutkimuksen jos se vähän availis paikkoja. 2 cm kaulaa jäljellä edelleen ja 1cm kai auki ehkä. Tirpanat :Heartred:Heartred voi hyvin, liikehtivät ja virtaukset kunnossa. Molemmat edelleen rt. Kasvua ei B:llä mittausten mukaan ollu tapahtunu mut lääkäri sanoi et ei saanu ehkä parhaita mahdollisia mittoja otettua ja viime kerralla oli isompi harppaus painossa. Painoarvio B:lle 2765g ja A:lle 2660g. Perjantaina käyrille ja viikon päästä tiistaina neuvola ja torstaina seurantaultra. Eli ei kiirehditä käynnistykseen kun kaikki ok. Mut sit 23.2 on la ni sit pitää jo käynnistellä. Näillä siis mennään ja pitää alkaa tosissaan tekee jotain häätöhommia että tulisivat itekseen ennen laskettua aikaa :grin Tää massu on ihan järjetön mut jaksaa jaksaa painaa painaa :bag:
 
Tänään vihonviimeinen neuvolakäynti ilman vauvaa; viikkoja 41+0. Kaikki mallillaan: pissa puhdas, verenpaine ok (134/89), sf 34 cm, painoa +400g viime viikkoon, vauvan syke 145-155. Huomenna pitäis soitella Kättärille ja varata aikaa yliaikaistarkastukseen. Mun ihana neuvolan täti toivotti hyvää synnytystä ja sanoi odottavansa innolla, millainen tyyppi tuolta oikein putkahtaa. :happy:
 
Takaisin
Top