Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Strepto b-näyte tehtiin muutama viikko sitten ja passittivat tulosten ollessa positiiviset pikaisesti antibioottikuurille infektion levittyä kauttaaltaan kehoon kukkimaan :/

Mulla oli tänään lääkäri äityispoliklinikalla.
MUTTA! Nyt tätä palstaa lukiessa tuli mieleen, että oisko musta pitänyt jo ottaa joku strepto-B-näyte? Viikkoja on nyt 36+2. Ei se mitään ottanut enkä tietenkään hoksannut kysyä.

Onpa outoa, jos eivät ottaneet tota näytettä. Kuulemma jokin uusi juttu..

Mäkin pyysin sitä näytettä erikseen. Sanoi ensin ettei vielä tarvii ottaa ku vasta viikoilla 35-37. No, mä olin sillon 36+4... Sain lähetteen labran ja tulokset kuulen torstaina neuvolassa.

Meillä sanottiin, että streptokokkinäyte annetaan viikkojen 36-37 välillä, ja sain neuvolasta mukaani näytetikun. Näyte pitää siis ottaa notkeana itse ja viedä labraan..

Mun pitää ilmeisesti itse pyytää että moinen näyte otetaan ku ens viikolla kirjaudun osastolle... Mulle kukaan lääkäri tai neuvolatyyppi oo ees puhunu tollasista...

Ei multakaan tota streptokokkinäytettä otettu, vaikka oli viime viikolla neuvolalääkäri (silloin 37+0). Pitänee kysyä terkalta tosta seuraavalla neuvolakäynnillä.

Mulla otettiin ku kävin lapsivedenmenoepäilyn vuoksi pari viikkoa sitten. Ottivat sen lapsiveden testin ja sit kätilö sano et he ottaa kaikilta kenellä on epäily vesien menosta. Unohdin vaan kysyy tuloksen mut menen sinne uudelleen huomenna ni täytyy muistaa :)

Multa otettiin jo kerran muistaakseni supisteluiden vuoksi, mutta sanoivat että pitää ottaa lähempänä uudelleen. Käsitin, että ylihuomisessa neuvolanlääkärissä.

Multa lääkäri otti neuvolassa ton näytteen. Aika hankala olis kyllä ite moista ottaa. :-) tuloksesta en tiedä, mutta kaipa nuo kertoo jos tippaan joutuu :-)

Multa otettubihan alkuraskaudessa ja sanottiin vaan et koska tuolloin positiivinen niin tippaan joudun, ei siis mitään uusinta näytteitä oteta. :-o

Mullaki esikoisesta 2012 ottivat joskus 36-37 viikolla neuvolassa.. Ei aikasemmin ja se oli positiivinen niin tuli se tippa. Mut kyl sais sen ottaa tänään jo et on sit otettu jos sattuu lähtö tulemaan.. Ja kai tää kaikilta pitäis nykyään ottaa ainaki niin miule sanoivat jo sillo 2012 noin et tulee pakolliseksi ainaki täällä päin.

Tääl kans otetaan kaikilta ja nimenomaan vikalla neuvolalääkärikerralla eli siinä viikoilla 36-37.

Multa otetaan tänään ku on neuvolalääkäri se näyte samalla ku tehdään synnytystapa-arvio. Eilen oli synnytysvalmennus neuvolassa, ei oikeestaan mitään uutta tullut, mut hyvä silti etä tarjoavat semmoista tilaisuutta. Eilen jo punnittiin, oli tullu jotain 400g/viikko lisää, eli ei paljo tällä kertaa! :grin:grin SF 32 (36+1), verenpaine hyvä.

Terkkarin mielestä mulla tulee menemään yli lasketun ajan helposti, koska:

a. En tunne olevani raskaana
b. Mun nenä ei oo levinnyt :wacky::wideyed::woot::woot:

Eli naiset, nopsasti kattomaan peiliin jos nenänne on levinnyt; synnytys on silloin lähellä :happy::happy093:laughing005

Mun nenä on levinnyt! Lauantaina kun pitkästä aikaa oikein paklasin itteni iltamenoa varten katoin, että nonni, nyt on taas jotain uusia oireita mut luulin kuvittelevani :D

Mä en osaa sanoa omasta kärsästä mitää, ei vissii oo ennenkään pahemmin tullu kiinnitettyä nokkaan huomiota :grin

Neuvolassa käyty, kaikki ok. Nyt 37+1. Sf huitelee 35,5cm vauva ei oo kiinnittynyt, eikä pahemmin laskeutunutkaan. Ja pieneltä tuntui terkkarin mielestä, kuin myös musta. Painoa tullut +700g viikko, eli nyt on virallisesti 20kg menny rikki. Hb noussut, oli nyt 134. Kysyin siitä eilisestä tykytyksestä, että onko se ihan normaalia, vai nouseeko verenpaine hetkellisesti kun supistaa. Täti sanoi että epäilee sen johtuvan vaan siitä että joku valtimo puristuksissa. Semmosen olon ei sais antaa jatkua pitkään, ettei tuu vauvalle tukalat oltavat. Uimaan ei saa enää mennä, kun rv 37 tullut täyteen ja limatulppa alkanut irtoamaan.

Enää kaksi äitiysneuvolaa, ja sitten jos menee yli lasketun niin seuranta tapahtuu kättärillä. :)

Takaisin