Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No niin,15.1. tuli rv35+0 ja oli neuvola...

aamulla koiran kanssa lenkillä alko supistelee kovin,mutta sinnittelin klo.13.30 asti eli neuvolaan enkä lähteny soittelee mihinkään.

Neuvolassa kaikki hyvin..painoa tullu mulle +500g reilussa kahessa vkossa.sf-mitta oli 29cm ja sykkeet hyvät.Paineet suht ok..alapaine pikkasen korkeempi kuin aiemmin,mut laski ku mittas uusiksi.

Supistusten takia neuvo käymään kuitenkin äippäpolilla...

mun piti kätilön mukaan olla 20min käyrällä ja pitivätkin 1h 30min....

Käyrä oli hyvä ja sitte lekuriin...kaikki kuulemma hyvin ja lepoa vaan suppareihin...eivät kuulemma ole vaikuttaneet kohdunkaulan tilanteeseen...

Painoarvio oli 4.1. n.2kg ja nyt 15.1. 2.3kg....seuraava aika äippäpolille 22.1.

Miten teillä on noin monta äippäpoli käyntiä ja painoarvioita? Mulla ei oo ollu kun yks kauan sitten ja sekin muiden vaivojen takia.

Mulla on ainaki radin takia niin paljon käyntejä. Ei kai niitä normaalisti olis ku 2 niitä ultria. Ei silti, 30 euroa mä joka käynnistä olen maksanu.

Mulla on ollut äippäpolikäyntejä aiemman ennenaikaisen synnytyksen sekä radin takia. Niin ja sit se neuvolalääkärin sijainen lähetti äippäpolille kun hänen sormet ei yltänyt tunnustelemaan kunnolla onko kohdunkaulan sisäsuu auki vai kiinni! :D

Kyllä hieman harmittaa kun ei mitään painoarviota vauvasta saa... Meinaa alkaa jännittää jos poitsu onkin tosi iso :-o

Mä sain ekan painoarvon ku kinusin neukkatätiltä viä yhtä ultraa viikoille 36. Sit todettiinki et on isotyttö tulos ni joudun menee taas ultraan viikolla 38. Mut ei meilläkä neuvolatäti kerro kyllä mitää ylimäärästä, sen takii sinne ultraan halusinki.

Itse olen tarkemmassa seurannassa RADIn ja sektion takia, äitiyspoli on TAYSissa lähete poli,jonne terkka lähettää ja jonne kutsutaan,mikäli poikkeavuuksia on rakkaudessa. Nyt mennyt 330€ näihin käynteihin....

Joo eipä.tuo munkaan terkka turhia puhele. Pitää ens viikol kysyy kun käyn... En tiiä onko luottaako vaan siihen et kun sf on kohtuu pieni ja esikoinen ollu 3,5kg, niin ei tääkään vauva olis iso. Lääkäriltä kun kysyin niin sanoi vaan ettei käsikopelolla kannata painoarvioita antaa ja meidän neuvolassa kun ei ultraa löydy.

No huh huh... melko paljo on saanu rahaa laittaa... :eek: pystyykö noita hakee Kela korvauksena vai meneekö ihan omasta pussista?

Neuvolakäynti takana. 35+6 ja hb pompannu 138:aan reilusta sadasta, missä on ollu syksystä lähtien. Ei oo hevoskuuri rautaa mennyt hukkaan. :) Sf 34 ja pt-tarjonnassa vaavi taitaa edelleen pötkötellä. Ensi viikolla äitiyspolille sitten hakemaan selvyyttä synnytysasiaan...

Jos olisi ollut sokerirasitus 22 viikolla rakenne-ultran jälkeen, olisin saanut vakuutukseen,mutta kun ylipainon takia kävin testissä jo vkolla 12, en vakuutusta saanut. Mutta 330€_ nyt ilmenneiden ongelmien takia ei tunnu niin pahalta.

Eilen äpolil käyty rvk 35+0 aiempien keskenmenojen ja tuskallisen lantion löystymisen vuoksi. Tytyn painoarvio oli 2,9 kg, eli jos laskettuun (19.2) asti menis hän olis n. 3,9kg. Sisäkohdunsuu oli jo sormelle auki.

Alustavan tavoitteen mukaan käynnistys on rvk 39 12.2, mutta mikäli elämä kipujen kanssa alkaa syödä voimat loppuun ni mahdollisesti jo rvk 38.

Tällä hetkellä taistelen sisäisesti sen kans, et olenko valmis vastaanottamaan sossusta apua kodin ylläpitoon ja esikoisen tarhaan kuskaukseen. Mies on arjet toisella paikkakunnalla töissä, joten arjen kannattelu on täysin mun harteilla ja tukiverkko on 850km pääs.

Kivut on sitä luokkaa, että en pysty kävelemään 300m matkaa tarhalle ja takaisin. Kun oon moista hampaat irves yrittänyt, oon koko loppu päivän maannut tuskissani kotona. Käytännössä tuntuu siltä, että lantio räjähtää joka liikahduksesta ja särkylääkkeet ei auta mtn. Autolla ajokin on riskaabelia kun kytkimen polkaisua on alkanut pelkäämään, ku jokainen polkaisu tietää kipua. Nukkuminenkin on mitä on, ku jokaiseen kyljen kääntöön tarvii valmistautua henkisesti kivun kohtaamiseksi.

Käytännössä mun siis pitää nyt vaan kärsii rauhas seuraavat kolme vk, et vauva on riittävän valmis ja selvitä jotenkin. Tuska alkoi 19.12 ja pitkä matka on vielä edes

Jos jtn positiivista tarvii asiasta hakee, niin tän jälkeen supistusten sietämisen raja on varmasti korkealla ku tän kaa joutuu viikko tolkul elämään. Ja onneksi esikoinen on sen verran iso, et osaa jo itse käydä vessassa, pukeutua, ymmärtää puhetta ja tykkää auttaa pikku asioissa, kun häneltä niitä pyytää. (pudonneiden tavaroiden lattialta noukkimiset, esineiden hakemiset muista huoneista ja pyykkien ojentaminen koneesta ripustettaviks).

Harmittaa kun enää ei pysty touhuilemaan hänen kanssaan kuten ennen, saatika leikkimään lattialla.

Höpöti höpö, tottakai otat avun vastaan kun sitä kerran tarjotaan. Miettisin kyllä varmaan itse samaa. Pitäähän siinä päästää ventovieras kotiin/elämään, mutta se on heidän työtään. Mulle ei aikoinaan edes tarjottu apua kun olin yksinhuoltaja, lapset 7, 1v10kk ja vastasyntynyt...

Juu tottakai kannattaa ottaa apua vastaan. Kiität itseäsi myöhemmin siitä :)

Meillä tänään ultrassa painoarvio A:lla 2,9kg ja B:llä 2,3kg ja rv 35+4. Käyrillä käytiin ja hyvät olivat. Nyt sitten kokoeron vuoksi uudet käyrät vielä tiistaina ja perjantaina uus ultra+lääkärin arvio. Käski valmistautua jo käynnistykseenkin perjantaina!!!

Harkitse nyt Sanna tarkkaan annatko käynnistää tammikuun puolella ;-) ei vaan, ihanaahan se on saada vauvat kainaloon jo vaikka vähän aiemmin :-)

No ovat silloin jo melkein täysiaikaisia ja kaksoset kuulemma kehittyvät nopeammin muutenkin. Kuuntelen, mitä lääkäri sanoo. Sanoi tänään että jos kohdunkaulan tilanne on tarpeeksi kypsä niin lähdetään tuomaan poikia maailmaan. Kyllä he varmasti tietävät, mitä tekevät.Lähinnä siksi käynnistelevät kun painoero alkaa olla aika iso ja B:n napavaltimon virtausvastus on koholla.

Takaisin