Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle ei sanottu sillon mitään et onko pieni vai mitä kun kävin siä äippäpolilla. Viikot oli 34+6 ja painoarvio 2200g.

Noi painotki on varmaa kaikkien lääkärien henkilökohtasii mielipiteitä, et mikäki on kenestäki piäni ja iso ja millä raskausviikolla. Tuntuu vähä siltä:)

On ne kun mun 34 vkoinen oli muka huolestuttavan pieni 2060 g ja sd -2 oli kuitenkin alle 1900 g, tää mun konitihtori myös unohti sen että suurin yksittäinen vauvan kokoon vaikuttava tekijä on vauvan äidin koko 155 cm ja 50 kg...
Nyt kätilö 2 viikkoa muöhemmin sanoi että nätisti kasvaa omaa kokoaan kohti arvio 2400 g eli massaa on tullut 200 g / vko joka onkin aikalailla maksimivauhti.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Synnytystapa-arviossa käyty ja meitsin yksiön vuokralaisen häätöpäivä saatu. 9.2. saadaan syliin tää asukas. :) Perätilassa istuu tuolla tukevasti todennäköisesti siihen asti. Parin mittauksen jälkeen painoarvio 3kg. Epävarma (opetteleva) lääkäri näin laskeskeli... Jäi vähän muutenkin epävarma olo tuon käynnin jälkeen, sen verran kumma lekuri oli tää. Mut toivon mukaan katteli, että kaikki oleellinen on kunnossa. Hää ei osannu kyllä potilasta huomioida juurikaan, eikä ois varmaan kertonu mitään, jollen ois yrittäny kysellä siinä samalla...

Mistä tietää et on käyny keskimäärästä useemmin lääkärissä..? No kun nää moikkailee miulle :D harmi et työterveyttä ei voi hyödyntää äitiyslomalla.. Toivottavasti nyt sais sen 5 päivää saikkua nii ei tarviis mennä enää töihi. Ei vaan jaksa :(

Nonih äitiysloman alkuun asti saikkua. Ei tarvinnu ees pyytää, kun poskiontelotulehus ei näköjään lähtenyt kunnolla viikon antibiooteilla, sain sit niitä lisää ja viikon saikkua..

Montako lääkäri neuvolaa täällä oikein porukalla on? Täällä oli tasan yks ja sekin oli joskus 25 viikon kieppeillä ja aivan turha käynti :sad001 Kyllä tähän loppuun olis mieluiten toivonu sitten vaikka sen ainoon käynnin.
Mut toisaalta täällä neuvola seuranta alko tiheemmin viikon 30 jälkeen. Huomenna olis neuvola taas ja sa nähä pitääkö viellä ens viikolla mennä viimesen kerran käymään sitten.

Mullon ollu 3 ja niistä 1 oli ylimääräinen ja 1 ku jäin saikulle. Et ei täälläkää normaalisti ku se 1 käynti.
( rv:t 18+2, 29+5 -> saikulle ja 31+5 supistukseen takia ylimääränen)
Ultrassa ne kattoo aina alakertaan. (Ainaki täällä)

Muokattu viimeksi:
Täälläkin on normaalisti kaksi noilla viikoilla kuin Eriikallakin. Mulla oli lisäksi joskus 24 viikon tienoolla ylimääräinen käynti mun perussairauden vuoksi. Ja jos ei vauva oo 12.2. tullut pihalle, niin silloin on vielä yksi ylimääräinen tsekkaus.

Täällä on kaks neuvolalääkäriä, rv17 ja 25 kävin muistaakseni. Kerran kävin ylimääräsen. Nyt jos on jotain oireita, niin kuulemma laittaa suoraan äpolille..

Täälläkin kaksi lääkärineuvolaa. Toinen oli sen verran alussa, että ihan turha käynti joka tapauksessa ja toinen siis nyt 37. viikolla.

Alkuraskaudessa 1 ja loppuvaiheesaa toinen jossa tavallaan vissii synnytystapa arvio.. Mut miul se on äitipolilla joten en käy tällä toisella käynnillä ollenkaan. Yksi ylimääräinen lääkäri oli joskus 25 tai 26 viikolla muistaakseni kun oli supistuksia sillon. Neuvolassa oon juossu varmaa yhtä usein ku esikoisesta.. Vaikka sillo alussa sanoi et nyt on harvemmin. Ens viikolla taas ja sit on äitipoli seuraavalla ja sit varmaan ehkä viel 1 neuvola jos en synnärille päädy ennen sitä :)

No niin, tänää tuli käytyä toisella ja viimeisellä neuvolalääkärillä :) Rv: 37+2 tällä hetkellä siis menossa. Kaikki oli nytkin oikein hyvin...Tällä kertaa siis tehtiin myös synnytystapa arvio ja näillä näkymin olisi alateitse hyvät mahikset synnyttää. Sisätutkimus teki kyllä niin kipeetä, että huh huh! Tai ainakin se kohta kun tutkailtiin onko häntäluu sellainen että voi synnyttää alateitse. Kerroin heti alussa et mul on todettu joskus rtg ssä, että mulla on normaalia pidempi häntäluu... no tästä syystä lääkäri sitten runnoi sitä aikas kovin! Nyt ainakin häntäluu on sen mallinen et sielt pääsee ulos :laughing021Jos jotain hyvää niin, lääkäri totesi, että paikat ovat täysin pehmenneet, kohdun kaulaa on jäljellä max 1-2cm, keijukainen on myös laskeutunut todella alas sekä lääkärin tunnustelemana, jopa kiinnittynytkin jo! Joten nyt vaan odotellaan :) Neuvolatäti ehdotti ravaamaan kerrostalon portaita ni voisi alkaa pian tapahtumaan jotain :love017 No jos nyt kuitenkin vielä vaan tekisin niitä perus kävelylenkkejä ja jos ei mitään ole tapahtunut viikon päästä ni sit vois miettiä noita rappusia :p Muut arvot olivat ihan ok, hemoglobiini 134, painoa tullut taas 800g viikossa, paineet ylläri pylläri korkeat kun jännitän niiden ottoa ja sf-mitta oli 34cm! Seuraava neuvola puolentoista viikon päästä, jolloin olisi 39+0 viikot :)

Takaisin