Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Soitanpa tänään neuvolaan ja kysyn tuosta streptoasiasta. Voi olla, että sitä ei otettu, koska en käynyt neuvolalääkärillä, vaan äitityspoliklinikalla, enkä siis mene siihen viimeiseen neuvolalääkärintarkastukseen ollenkaan, koska tuo ylimääräinen poliklinikkareissu korvasi sen.

Mun kaveri kertoi, että jostain pissan proteiineista voi päätellä, synnyttääkö parin viikon sisään. Sen käly on nyt viikolla 31 kuulemma pissatestin perusteella olivat sairaalassa neuvoneet valmistautumaan synnytykseen pian. Muitakin oireita hänellä siis on ja todella vaikea loppuraskaus muutenkin, mutta ilmeisesti tuo pissajuttu on luotettava merkki.

Janna mulla toi nenä muistuttaa vuosi vuodelta enemmän äidin sukunenää ja toi aavistuksellinen leviäminen minkä olin huomaavinani vei mua taas vähän lähemmäs sitä perunanenää!

Tiadalla on kohta kaikki muut merkit kohallaan paitsi vauva :D
Ronsu saa tällä viikolla häätö ilmotuksen!!:D rupeen loppu viikosta,jos sinne asti keretään mii kokeilee kaikki ässät uudestaan ja niin moneen kertaan et se kans tulee pihalle :D

Olin aamulla kampaajalla ja oli tuskaa tuijottaa omaa lärviä pari tuntia! Ainahan sitä kampaajan peilissä näyttää jotenkin valjulta, mutta nyt näky oli hirveä!!! ;-)

Oi mä tiedän! Musta tuntuu, ettei mulla ole enää kulmakarvoja, nenä on puoli naamaa ja jotenkin littana koko pärstä. Ja silmäpussit, nyt jo!

Joo ei oo kyl kivoja nuo parturireissut ton takia. Miks sitä näyttääki ihan kamalalta harakalta aina siinä tuolissa...

Täällä käyty kontrolli-käyrillä tänään ja hyvät oli. Streptokokki oli positiivinen eli saan ab:a suoneen synnytyksessä. Perjantaina jännityksellä lääkäriin että joko saa synnyttää :D

Täällä kans pärstä kaipais huoltoa, mut en oo jaksanu asialle mitään tehdä. Helpompi se nyt varmaan olis kuin vauvan kanssa. Kulmat on niin vaaleet et ei enää erotu naamasta ja juurikasvua on kohta 3 cm.. Lisäks naama turvoksissa ja silmät mustina, ai että tätä raskauden hehkua :rolleyes:

Niin kauan kun mies tai lapset ei mua säikähdä katsoessaan, niin jaksa/viitsi edes yrittäää näyttää ihmiseltä :grinRaskauden hehkua kun en oo koskaan huomanu itessäni, joten oletan sen olevan sitten jotain syötävää :laughing002

Ja mulle sanottiin esikoista kun pihalle yritin rappusia juoksemalla sairaalassa (4 kerroksesta 13 kerrokseen tupakalle) ettei se ainakaan auta. Hulluna sitä ennen juoksin 4 päivää ja monta kertaa päivässä.
Ajattelin et jos jollekkin vaikka iskee samankaltainen hulluus ettei se auta yhtään paremmin ainakaan :)

No kävin tossa vessassa ja pikku housuihin oli tullu verta,soitin neuvolaa ja se käski seuraulla lähteekö vuotaa enemmän ja sit jos tulee noit kipuja nii heti takas ku voi olla et synnytys ois siit kovakourasest tutkimuksest lähteny käyntiin :S Joo miekkonen lupas hoitaa :D

No nyt on kättärilläkin käyty tutustumassa, oli kyl tarpeellinen vaikken osannu sieltä mitään odottaakaan

Huh huh. Mä oon niin naatti. Tänään rv 35+1. Aamulla oli neuvolakäynti, hemppa hieman laskenut mut ihan ok kai, 112 oli arvo sormesta. Painoa on tullut melkii viis kiloo kuukauden sisään. Noottia taitaa tulla ens viikolla diabeteshoitajalta. Suurin osa kylläkin ihan täs viikon sisään kun tuntuu et on välillä vähän turvonnut olo, nilkat ainakin. Pissan proteiinit melkein yhden plussalla. Verenpaineet koholla vastaanotolla yli 150/100, mut kotona aamulla oli ihan okt. Sydänäänet löytyi B:ltä mut A:ta terkkari ei saanut kuuluviin. Joten terkka soitteli Naistenklinikalle, et meenkö näytille sykkeistä ja verenpaineesta. Ja laittoi lähetteen kun sanoivat et sinne vaan.

Naikkarilla sit käyrille, jota ei oikein saatu piirtymään, kun ei kunnolla paikannettu missä kaverit piileksi mun peitteiden alla, mut sykkeet löytyi kummaltakin. Otti verenpaineen ja se oli ihan ok kun oli makaillu siinä pedillä. Niissä neuvolamittauksissa on joku ressilisä selvästi mukana. Lääkäri viel ultralla tarkisti et miten päi kaverit on, ja et sydämet sykki, liikkeitä näkyi ja et napanuorien virtaukset kunnossa. Kaikki sit lopulta hyvin. :) Toisaalta itellä oli semmone olo koko ajan että kaikki on kunnossa, vaikka harvoin tunnen tai paikallistan A:n liikkeitä, terkkari ja mies ne enemmän huolissaan olivat.

Tiadalla siellä onkin ollu aikamoista menoa. Tsemppiä!

Oli tänään tuo äippäpolin (36+0) kontrollikäynti, pissassa oli jotkut neljällä plussalla? Ei ollu proteiinit eikä sokerit että en oo varma mitkä ? :D sanoivat että soittavat perjantaina jos on jotain bakteeria tms, paineet oli hyvät ja olin sitten myös käyrillä ja tää pikku neitihän siitä oikein innostui.. Sykkeet oli välillä yli 180 :D

Seuraavaksi lääkäri ultrasi ja teki sisätutkimuksen.
Vauva on edelleen vähän pienempi kuin pitäisi painoarvio oli siinä 2500-2600g välillä , lapsivettä oli tarpeeksi.
Ja tuo sisätutkimus jonka teki niin teki mun mielestä tosi huolimattomasti :D suurinpiirtein taas vaan tökkäs sormet sisää ja heti otti pois että jäi vähä epäselväksi tuo kohdunsuun tilanne..

Viikon päästä taas uudestaan käymässä kontrollissa kun haluavat tarkkailla vieläkin tuota kasvua ja lapsivettä :)

Miekii kävin neuvolassa.. Tänään rv36+3 kaikki kunnossa. Hemppa oli noussu aika hurjasti 132 oli joskus viime vuoden puolella ja nyt 143 :D huomaa vissii et oon syöny pinaattia.. Laitan sitä vihersmoothieen siis.

Paineet aavistuksen koholla, mut ei pahasti.. Epäili et nuo huonosti nukutut yöt tekee sen. Paino oli onneksi noussu vaan 100g parissa viikossa miul on pientä turvotusta niin se nousu saattaa olla vaan siitäki sit.. Sain ihan kehuja kun olin saanu pidettyy niin hyvin kurissa. Smoothiet ja kaurapuuro linja saa sit jatkuu.. Kun jätin leivän puputtamisen nyt vähemmälle ja herkuja myös oon vähentäny.. + liikkunu vähä enemmän nii kai noilla sit joku merkitys on ollu :)
Vahvat hyvät sykkeet vauvalla.. On jo aika hyvin pää alhaalla mut vielä ei ihan täysin kiinnittynyt.. Kuulema ihan hyvä et supistelee, työntää vauvanki sit paikoilleen. Sit puhuttiin synnytyksestä ja sanoi et kun 38 viikolla vasta se äitipoli käynti nii näinköhä niillä on se mahdollinen käynnistys sitten siinä vaihtoehtona jos näyttää et isona vauva kasvaa ja vielä mahtuu, kuulema pitää pyytää lantion kuvausta.. Kun yleensä tuolla synnytystapa arvio on kuulemma siinä 37 viikoilla. Ens viikolla vielä käyn neuvolassa nii ottaa strepto b kun sairaalan ohjeen mukaan 37 viikolla se pitäis ottaa, mut jos ennen sitä menen synnyttämään nii ottavat sen kyllä synnärillä sitten. Jotai meinas et ens viikolla varmaan vika neuvola, et kerkeen synnyttämään sit jo 3 viikon sisään :D ja kuulema näyttää maha et ois kyl jo vähän laskeutunu noitten supistusten seurauksen.. Sf oli 36cm 3cm ois kasvanu viime kerrasta.. Mut ei tää ihan niin isona kasva kun esikoisesta, tosin kerkee tää vielä sen 2cm venyy jos on venyäkseen.

Annees, hassua että sulle oli sanottu et on pieni viikkoihin nähden kun mulle sanottiin eilen (rv35+6) että on ihan normaalin kokonen ja mulle annettiin painoarvioksi 2400g. :) Itse kyllä katselin käyriä että ala- ja keskikäyrän välillehän tuo arvio sijoittuu, mutta ihan normaalin rajoissa ollaan silti.

Takaisin