Neuvola takana täälläkin (rv34+1). Pissa puhdas, sf 32, vauvan syke hyvä, liikku paljon, rt, mun paino noussut nyt 900g reilussa viikossa. Siinä tais olla hyvät uutiset... Verenpaine koholla 1. 149/93, 2. 128/93. Turvotusta (etenkin kasvoissa), niska jäykkä, koko vatsan ja rintakehän peittävää verenpurkaumaa (pikkuruisia punaisia pilkkuja), ääretön väsymys, hiukan sumeaa näköä ajoittain, kuumeen tunnetta vaikkei olekaan kuumetta, todella pitkittynyt flunssa ja yskä. Neuvolatädin mielestä jokin on nyt pielessä mun kropassa mutta ei tiedetä mikä. Lähinnä huolena joko pre-eklampsia tai aivokalvontulehdus! Pisti mut samantien verikokeisiin, kilpirauhasarvoja, jotain toksemiaan liittyvää, crp, en muista oliko muutakin. Tuloksia saan maanantaina ja tiistaina. Ma aamuna on kontrolliultra äippäpolilla niin sit katotaan kohdunsuun tilanne, muuten olis laittanut mulle ajan lääkärille erikseen. Ja ehdoton määräys että etenkin jos niska jäykistyy lisää tai tulee näköhäiriöitä niin sit HETI äippäpolille. Miehelle hän sano, että jos mä pohdin ääneen pitäisköhän mennä näytille niin vastaus on KYLLÄ.
Tällä kertaa vaikka oli paljonkin pieniä erillisiä huolen aiheita ei terkkari ollut paniikissa vaan hyvinkin rauhallinen mutta huolissaan. Mä olen niin väsynyt et meinasin nukahtaa kun kuunneltiin vauvan sykettä...