Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
jos ei tää akka puolentoista viikon sisää synnytä niin 19.1 synnytetään :D vatta täynnä vauvaa :D lääkäri ihmetteli isoa kokoa ja painoa mulla koko raskauden ajan vaa se nelisen kiloo tullu ja kukapas muukaan sen verran painoarviossa painaapi ku vaavi :D

Tunnin päästä sitä ollaan ä-polilla kuulemassa mitä tehdään vai tehdäänkö mitään. Mun villi veikkaus on kyllä se, että kotiin sieltä vielä tullaan, annetaan pojan kasvaa ja juoksutetaan mua (ja miestä) siellä kerta viikkoon laskettuun aikaan asti. Kyllä ne meinaa pelotella siellä osaa jos ei muuta... Oli yöunet vähän nihkeet kieltämättä eikä edes Uunoa näkyny :grin:p

Eilen oli kontrolliultra kun vaikutti viimeks (supistelujen takia tehdyssä) ultrassa kookkaalta. Edelleen kuulemma yli 4 kilonen tulossa jos pääsee LAan asti. :rolleyes: Nyt vko 34+3 ja painoarvio 2665. Ärsytti kun lääkäri ei selkeästi sanonut mikä kohdunsuun tilanne oli, tai multa meni jotenkin ihan ohi. Napanuoran virtaukset hyvät ja raivotarjonnassa on pysynyt. Nyt poikaepäily vihdoin varmistui, paljon oli heiluvia osia jalkovälissä :grin

Mahan koosta; oon niin lyhyt ja pieni että tää maha on jo pitkään ollu jo tosi iso. Aika paljon tulee vierailtakin ihmisiltä kommentteja :wideyed:
Supistelut on eniten vaikeuttanut mun liikkumista mutta ei tän eturepun kanssa kai muutenkaan liikkuminen kovin helppoa olis :eek:
Ymmärrän kaljamahaisia miehiä ketkä ei vaan pysty esim. tiskaamaan koska eihän sinne altaaseen meinaa enää yltää :grin

Täälläkin neuvola takana, kaikki kuulemma loistavasti, sf menee "ihanan" tasaisesti :) Mulla oli polttoja uuden vuoden aikaa, joten niitä kuulemma pitää seurailla ja laskea jos tulee vielä.. 3vkon päästä taas neuvola ja lääkärille aika. Meinas että pitää persusreiästä ottaa kans kuulemma joku näyte jos oon kantaja, mutta enhän mää ennään muista minkä kantaja :violent001 Ainakin se liitty siihen että lapsukainen on RhD positiivinen..

Niin taisi olla, ei vaan puhunut välilihasta mitään, ehkä kuitenkin sitä tarkoitti. Toivottavasti :notworthy

Neuvola takana täälläkin (rv34+1). Pissa puhdas, sf 32, vauvan syke hyvä, liikku paljon, rt, mun paino noussut nyt 900g reilussa viikossa. Siinä tais olla hyvät uutiset... Verenpaine koholla 1. 149/93, 2. 128/93. Turvotusta (etenkin kasvoissa), niska jäykkä, koko vatsan ja rintakehän peittävää verenpurkaumaa (pikkuruisia punaisia pilkkuja), ääretön väsymys, hiukan sumeaa näköä ajoittain, kuumeen tunnetta vaikkei olekaan kuumetta, todella pitkittynyt flunssa ja yskä. Neuvolatädin mielestä jokin on nyt pielessä mun kropassa mutta ei tiedetä mikä. Lähinnä huolena joko pre-eklampsia tai aivokalvontulehdus! Pisti mut samantien verikokeisiin, kilpirauhasarvoja, jotain toksemiaan liittyvää, crp, en muista oliko muutakin. Tuloksia saan maanantaina ja tiistaina. Ma aamuna on kontrolliultra äippäpolilla niin sit katotaan kohdunsuun tilanne, muuten olis laittanut mulle ajan lääkärille erikseen. Ja ehdoton määräys että etenkin jos niska jäykistyy lisää tai tulee näköhäiriöitä niin sit HETI äippäpolille. Miehelle hän sano, että jos mä pohdin ääneen pitäisköhän mennä näytille niin vastaus on KYLLÄ.
Tällä kertaa vaikka oli paljonkin pieniä erillisiä huolen aiheita ei terkkari ollut paniikissa vaan hyvinkin rauhallinen mutta huolissaan. Mä olen niin väsynyt et meinasin nukahtaa kun kuunneltiin vauvan sykettä...

Äitipolilla käyty! Oli siis seurantakäynti istukan sijainnin ja aikaisemman keskosen takia. Rv tasan 33 ja vauvan painoarvio oli 2,3 kg. Kohdunkaulaa 3cm ja kiinni, istukka noussut kohdunsuun päältä eli kaikki oli mainiosti meillä molemmilla! Nyt normi nvl seuranta loppuraskauden, kerrankin näin :)

Nyt on äitipolireissu takana. Rv 36+3 menossa. Verenpaineet oli 119/87, pissa puhdas. Lapsiveden määrä normaali ja poika pysyny RT:ssä, vielä pää pyöri sen verran, että ei oo kiinnittyny. Kohdunsuu katottiin viimein. On pehmentynyt ja pituutta vielä 2 cm jäljellä. Korvat höröllä kuuntelin niitä muita mittoja... pään lakimitta oli 8,6 cm (viimeks oli muka 9,2 cm!?) ja reisi 6,9 cm. Painoa 3152 grammaa. Liikkeistä ++. Esitin uudelleen huoleni vauvan mahtumisesta ja pääsin samantien magneettikuvaukseen. Voin kertoo, että oli pelottava se putki mihin ne mut työnsi. Ihan ku telkkarissa :grin Jos lantion mitoista ei löydy mitään outoa ja alatiesynnytys niiden mukaan onnistuu on seuraava aika 26.1. ja käski ottaa sairaalakassin mukaan eli silloin käynnistetään (ellei nyt ihme tapahdu ja poju päätä tulla jo aiemmin) sopii mulle mainiosti se päivä kun isäntäki jää just silloin lomalle :)

Neuvolassa käytiin tänään, harvinaista kyllä mieskin pääsi mukaan kun on vielä joululomalla. :) Rv 33+5 ja vaavin painoarvio 2400g :O Sf 34cm, rr 116/60, hb 113 ja oma paino vaan nousee.. :D Kaikki hyvin ja lääkärinla 2vkn päästä.

Hui janna kuulostaa kyl ikävältä tuo sun tilanne. Todella herkästin vaan äpolille, jos yhtään mietityttää. Mieluummin tosissaan "turha" käynti kun et esim joku tulehdus pääsee oikeen pahaks tai raskausmyrkytys...

Hienoa mashnu et vihdoin kuvas lantion ja sait tarkan päivänkin millon viimeistään hommaa käynnistellään :-) hyvin sattu sinne sun miehen lomalle :-D

Hehhe.. Painoarviossa käytty.. Huomenna siis 35+0 ja arvio pojalla oli 3080g en tiiä itkiskö vai nauraisko, tällä kasvu vauhdilla kuulema reilu 4 kilonen tulossa jos menee laskettuun.

2.2 olis sitten seuraava kerta, katotaan synnytys tapaa ja mahdollisesti voidaan vaikka kuvauttaa lantio jos näyttää et on iso tulossa.. Mahdollisesta käynnistyksestäkin oli puhe. Mitään ei sanonu et ei sais esim. Herkkuja syödä.. Tosin oon nyt kovasti yrittäny niitä kartellakkin nyt ku vuosi vaihtui.

Miun puolesta tää vois kyllä tulla itestään jo sit 37 viikon jälkeen hos meinaa noin iso olla. Pitää neuvolas kyllä siitä strepto B näytteestä sanoo, et ottais ajoissa sen jos vaikka tuleeki käynnistys.

Slittikin jo neuvolasta suurimman osan verikokeen tuloksista. Kakki tähän mennessä ok, :) crp alle 10, se aivokalvontulehdukseen viittaava pitäis olla alle 350 ja oli 309, leukosyytit ok, hb huimat 131. Vaan kilpirauhastulokset puuttuu ja niistä hän ei ollut niin huolissaan vaikka oliskin koholla.
Tuntuu kuin olisin nukkunut koko päivän. Saa nähdä miten pysyn hereillä illan. Mies on aivan uskomaton! :) Neuvolan jälkeen hän siivos, imuroi, moppas lattiat, siivos jääkaapinkin! Otti kunnon lääkkeet selkään aamulla...

Takaisin