Olipas ihana neuvolakäynti, tai avartava. Oma täti lomalla ja sijaisena sellainen nuorehko (25v) neito. Täällä päin ei taideta kouluttaa valmistuneita terkkareita lainkaan, sillä tällä likalla oli ainakin mulle uutta tietoa raskaudesta. Ensinnäkin tutki vauvan tosi tarkasti, heilutteli jotta sai sykkeet nousemaan ja sitten odotti jotta syke laskee takaisin 130:n tuntumaan, joka on kuulemma mein vauvan perus-syke. Kokeili kuinka alhaalla heepo on, Ei ole kuulemma laskeutunut, mutta että uudelleensynnyttäjillä lantio on sen verran löyntynyt, että useasti vauva laskeutuu vasta synnytyksen käynnistyessä. Mulle ihan utta tietoa.
Sanoi, jotta mulla on siro maha (??) ja että vauvakin vaikuttaa käteen sirolta. SF-mitta palautunut keskikäyrälle (32) ja viikkoja kasassa siis 36+2. Hieman vauvan siroutta ihmettelin, koska se on ultrissa ollut sen 200-500g isompi kuin kuuluisi olla. Rautaa kantsii syödä joka toinen päivä, koska nyt vasta saatu hemppa hyvälle tasolle (120), mutta se ei saa silti nousta yli 135:n ennen synnytystä. Samalla reissulla vein streptokokki-näytteen labraan.