Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Asiasta potkukelkkaan. Te joilla on kissoja ni onko teilt otettu näytteet siitä toksoplasmoosista(vaimikänyolikaan?)

Täh? Ei oo ikää otettu vaikka kissa oli esikoisen ootus aikaa ja ny.. Ei oo ees kysytty kissa asiaa.. :O

Otettiin heti alkuraskaudesta kun ite pyysin. Puhdas kun oli, niin on mies hoitanu kissan astian tyhjennyksen :)

Ei oo otettu eikä mulle edes moista ole ehdotettu. Mun neuvolatäti on kyllä tietoinen siitä, että meillä on 4 kissaa. Mun kaveri joutu itse pyytämään sitä testiä erikseen kun niiden kissa harrasti tuhrimista. Ei sitä kai automaattisesti tehdä edes.

Ei kans oo otettu. Kaveri oli vaan kauhuissaan ku ei oo otettu?! Mutta kyllä munki neukkatäti on tietonen että meillä on kissoja.

Mä en yhtään ihmettelis vaikka mä olisinki tokson kantaja. 25 vuotta ollu kissojen kanssa tekemisissä.

Mut jos tokso on tarttunu ennen raskautta, nii eihän siitä oo mitään vaaraa oo. Ja eikös lähinnä pentujen ottamista raskausaikana käsketä varoo, kun nehän sitä suurimmaks osaks kantaa?

Otettiin tokso pyynnöstä ihan ensimmäisistä labroista. Vastaus oli negatiivinen, vaikka olenkin ollut kissojen kanssa tekemisissä 30v

Meil 3 kissaa eikä ole testattu vaikka esikoisenki aikaan neuvolassa mainitsin että on kissoja, mut miun käsityksen mukaan tokso tarttuu vain jos kissalla tuore tartunta, meillä kyl ulkona juoksevat, mut epäilen et sitä mulla olis. Meillä mies hoitaa muutenki hiekkalaatikoiden siivoukset nii ei ole ollu mun homma. Ja on ollu kissoja ihan pienestä tytöstä asti miullaki.

Mulla ei oo mitään otettu enkä oo sitä stressannu. Me on asuttu yhessä niin kauan, että meillä on kyllä jo samat taudit eikä tää käy ulkona hankkimassa uusia. Naapurin kissan hoidossa oon ollut tarkempi ja käyttänyt hanskojakin, vaikka sitäkin oon hoitanut vuosikaudet.

Joo se täytyy vissiin pyytää erikseen jos sen haluu.. meilläki 2 kissaa ja pyysin sillon heti että haluun sen tokso testin ihan varmuuden vuoks.. mullaki ollu kissoja koko ikäni mut oli ihan puhdas näyte ja vaikka toinen kin on ulko kissa.. se vissiin tartuu ihmisestä kissaan kissan kakan kautta ja harvemmin nyt ihmiset sörkkii ja leikkii kissan kakan kaa..

Neuvolassa käyty ja kaikki vallan mainiosti :) joulu ei oo vaikuttanu painoon :D nousee kuulemma hyvässä tahdissa, sf-mitta 32,5 sano et nousi vähä reippaasti mut meinas et ku on eri mittaajaa (nyt oli sijainen) hemppa hyvä ja neiti potki dopleria sykkeitä kuunnellessa joten liikkeet ja sykkeet hyvät :) rt:ssa ollaan laskeuduttu muttei vielä kiinnittyny :)

34+2 tänään. Oon aavistellu et vois olla laskeutunu mut en oo ollu ihan varma. Siihen malliin on kyl alapäässä/alavatsassa ollu tuntemuksia...

terveisiä neuvolalääkäristä! Viikot siis nyt 35+0. Pissa oli puhdas, verenpaineet ok. Vauva ei todellakaan ole kiinnittynyt, saatikka edes laskeutunut. Mitään painoarviota ei sanonut, enkä tajunnut kysyä. Sf oli 33, eli ihan käyrillä mennään. Sydänäänet pienellä oli ok. Kohdunsuu lyhentynyt 3 sentistä 1 senttiin, ja vähän oli pehmentynyt. Jee! Eka raskaus jossa näillä viikoilla jo jotain edistystä tapahtunut :) Neuvola sitten parinviikon päästä vasta.

Vapaa alkoi nyt. Jatkuvat supistukset oli lääkärille riittävä syy sanoa mene kotiin ja lopeta työt että nyt on aika levätä huomenna aamulla synnytystapa arvio ja sitten pyörähdys työpaikalla hoitamaan pari juoksevaa asiaa ja kertomaan pomolle etten palaa lomalta enää töihin.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin