Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä kans menee välittömästi itkuksi ku aatteleeki asiaa... Eilis ilta ja viime yö meni itkiessä. Kovasti on Esikoinen2015 ja hänen perhe mielessä! ❤
Mies ja äiti jo sano et mun ei pitäis käydä lukee täällä näitä juttuja ettei satu mitää... Mä ku aina alan miettii asioita ni ressaan sit kropallani ja menetän yöunet... :o

Mulla sama Pikku_Myy :/ Kovasti oli mielessä ja aloin itekki stressata,mut onneks heillä on hyvät tukijoukot :)

Kauheesti voimia koko perheelle surullisesta tapahtumasta :Heartred, Ei sitä pieni ihmis mieli voi käsittää että jotain noin kamalaa voi tapahtua..

teillä menee hyvin loppuun asti, älkää stressatko ♡
Tänään pakattiin Danielin tarvikkeet pois, ja vietiin säilytykseen, sen verra käytiin kämpillä pyörähtää. Ei sinne pysty menemään vielä, alkaa matkalla jo ahistamaan niin paljon :/ sit vietii hautausmaalle kynttilä ja tein sen virheen että kävin kaupasta hakemassa siteitä, siinä oli sit kassalla mun yläaste aikanen luokkakaveri joka sit hymyssäsuin kysy että oot vielä yhessä koossa samalla ku anto vaihtorahan takas, noh minun reaktiohan siihen oli vain pakene! siinä sit paketit tippu käsistä ja niitä yrittää vauhilla onkia lattialta ja yrittää piättää itkua ja juoksun kans takas autoon.. kaveri joka on tienny kokoajan tilanteen oli menny hetkee myöhemmin kauppaan ni tää kassalla oleva oli iha valkosena ja kauhuissaan ollu että apua mitä hän on tehny :/ muutama muuki on tänää laittanu viestiä ni päätettiin sit miehen kans että ehkä se sit on parempi julkasta asia sosiaalisessa mediassa jotta ei tule enään näitä tilanteita vastaan, vaikka aluksi ajattelin että en mitään halua laittaa sinne.. Serkku ja yks toinen perhetuttu on kokenu saman ja heiltä on saanu ehdottomasti ehkä parhainta tukea ja molemmat lupasivat että voidaan tavata ja jutella asiasta. molemmilla ollut myös esikoiset kyseessä. käytii tänään myös miehen vanhemmilla ja kahdella siskolla sekä meidän kaverilla.. ollu helpottava päivä kun saanut käydä asiaa läpi ja sit myös puhua ihan muista asioista :) loput lahjatki sain, pääsee kasvohoitoon, käsihoitoon ja parturiin ♡

Hirveen hyvä teille, että joku voi, ikävä kyllä, ymmärtää miltä teistä tuntuu ja osaa puhua samasta asiasta. Ja helpointa se varmaan onkin saada asiat alta pois ja käsittelyyn.
Nautihan hoidoista, tekee varmasti hyvää :)

Olipas taas yks turhista käynneistä. Samoin tuo neuvolatäti on kans yhtä turhan kans. Mihinkään ei saa kunnon vastausta. Ääh.. Toivottavasti sais ajan ultraan jos vähän saisin arviota vauvasta, painosta, pituudesta jne.

Th-käynti käyty. Nyt 34+6. Paino 82,6 kg, alkaa olla mammalla massua! Paineet 125/82. Hb 117 (viimeksi 122). Sf-mitta 29,5 (viimeksi 28) eli palattiin ala- ja keskikäyrän välimaastoon. RT. Syke 150-160. Vaavi pakeni jälleen kovasti mittausta, ei meinannu millään saada sykettä. Voi pöhelö :)

Summa summarum: Kaikki oikein mainiosti! :)

Eilen tuli käyty neuvolassa :) ( Rv: 34+0) Kaikki oli oikein hyvin! Painoa on tullut viimeisen kuukauden aikana 600g per viikko... Koko ajalta painoa kerääntynyt noin 12kg. Sf mitta oli nyt 32, joten pikkunen on toden teolla ottanut kasvua kiinni :) Nyt mentiin kauniisti keski käyrillä. Vaavin syke oli 152 ja kiihtyi kovsti kun neuvolatäti päätti mahan päältä tunnustella miten päin tyttö mahassa majailee. Tämä oli selkeästi liikaa hänelle :p Vastaukseksi saatiin, että pää alaspäin hän siellä jo on odottamassa h-hetkeä :Heartred Seurava käynti onkin sitten neuvola lääkäri parin viikon päästä :)

Äsken oli neuvola (rv 33+1). Painoa tullut "kevyet" 1200g viikossa. Toki turvotusta on sen verran ettei enää ole nilkkojakaan. Sf mitta oli 41cm, joten jotain on tapahtunut pojillakin. Sykkeet 145 ja 150. Asennoista ei osaa vielä sanoa mitään kun joka kulmaan tuntuu jotain möykkyä. Ultra on perjantaina niin siellä se sit selviää :)
Hb oli laskenut edelleen vaikka olen rautakuurilla ollutkin. Nyt oli 110g/l. Eli tuplataan rauta-annos ja katotaan parin viikon päästä uusiks :)

Neuvolassa käyty vielä viimosen kerran tälle vuotta. Ei ollu vauveli vielä laskeutunu vaikka kaikki liikkeet tuntuu mun mielestä todella alhaalla, päinvastoin. Täti meinas, että on yllättävän korkealla vielä kun siinä tunnusteli. Samalla ilmoitti mulle, että mulla on supistus päällä?? En kyllä ite huomannu mitään... :eek: Hemppa oli 122 edelleen ja sopii kuulemma sellasella arvolla mennä synnyttämään sit :) Verenpaine oli 112/78, eli hyvissä lukemissa aina vaan. Ja se paino.... Nii... vähän yli 3 viikossa tullu yhteensä 1,8 kiloa eli ei nyt mitään ihan hirmuisia joulukiloja kuitenkaan :grin Sf-mitta huitelee siellä taivaissa. Nyt oli 38 cm. Täti epäili tunnustelemalla, että poitsulla vois olla painoa jo yli 3 kiloa :confused: Saas kattoo mitä ne ultrassa ens viikon perjantaina toteaa painoks. Olen kyllä tooooooooooodella täynnä vauvaa enkä pistäis pahakseni vaikka käynnistettäis 2 viikon päästä, heti kun 37 viikkoa on täys.

Tänään oli neuvolalääkäri. Onneksi sattui hyvä tyyppi tällä kertaa. Eli rv35+3. Painoa oli sitten tullut joulukuussa lähes 1kg/vk :grin No ihan hyvin siihen nähden, että koko raskausaikana on painoa tullut 6kg, ja ne 4kg joulukuun aikana. Olokin on kyllä tukalampi kuin aikaisemmin. Proteiinit oli stiksatessa +1, mutta lääkäri sanoi että ne voi liittyä valkovuotoon. RR107/72, sf-mitta 28cm. Vauvan sykkeet oli 140 ja liikkeitä on ollut aika runsaasti.
Heräsin yöllä klo 03 kauheaan myllertämiseen ja siirryin sohvalle kattoo dokumenttejä netistä, oisinkohan nukahtanut uudelleen 06 aikoihin. No selvis sit syy. Pikku apina oli kääntynyt yöllä raivotarjontaan ekan kerran koko raskauden aikana.
Lääkäri kokeili kohdunsuuta, joka pehmeä, mutta kiinni ja kaulaa 3cm jäljellä. Sanoi että pää tuntuu alhaalla ja ultralla vielä varmisti sen. Päähän siellä oli. Ei ollut vielä kiinnittynyt ja nyt sit jännätään kääntyykö vielä ennen ÄPKL:n ultraa 7.1.
Hui, tässähän täytyy alkaa ajattelemaan alatiesynnytystä ihan oikeasti pikkuhiljaa. Olin ihan varma että pysyy perätilassa loppuun saakka.

Muokattu viimeksi:
Siis sitä minä oon täällä koittanu toitottaa miten hurjalta se tuntuu kun vauva näillä viikoilla kääntyy :eek: Mun on pidätettävä hengitystä sillon ja se vihloo ja jää jomottamaan jälkeenpäin. Siks toivon ettei sillä ois enää tilaa tehdä nuita uukkareita. Neuvolakortissa lukee joka kerran eri merkintä siinä tarjonnan kohdalla. On pt, rt ja poi... Ja mama valittaa :(

Mulla täti epäili, että poitsu olis taas kääntyny perätilaan. Rt:ssä se on kyllä ollu ultratessa viimeks 2 viikkoa sitten. Sillon kun se nuin päin käänty niin kyllä siinä itku pääsi niin enköhän mä olis huomannu jos se taas olis kääntyny.

Takaisin