Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Muista ANOA loman siirtoa,
Ainakin meillä pitää ymmärtää itse pyytää siirtoa, ei siirry automaattisesti. Ja meillä ei myöskään siirry automaattisesti saikun jatkeeksi mutta sun tapauksessa lieneen kuitenkin työnantajalle fiksua antaa pitää ne ä-loman perään. Voi olla että muualla toisin..

Minä soitan aamulla ja kyselen miten tehdään. Ei varmaan esimieskään suoralta kädeltä osaa vastata.

Varasin juuri ultra-ajan yksityiseltä lääkäriasemalta.. vauvaa ei ole ultrattu sitten rakennetutkimuksen, ja haluan tarkistuttaa tilanteen ja vauvan asennon vielä lähempänä synnytystä. Lääkäriaika on nyt 4 vkoa ennen laskettua aikaa.. Meneehän tässä parisataa mutta ehkä se on sen arvoista, kurkitaan välillä mahaankin miten siellä menee.

No on kallista! Täällä onneksi ultraavat julkisella jos mama on huolissaan. Sitä vauvan asentoa minäkin sitten kysyin eilen kun ultralla tarkisteltiin tirpan vointia. Lääkäri sanoi, että mahtuu vielä kääntymään perätilaan takaisin, mutta vaatii melkoista ponnistelua. Ja viikolla 35 on viimenen ultra jossa sen lopullisen tilanteen näkee. Mulle lääkäri vielä sanoi, että nyt kun vauva on pää alaspäin, se voi alkaa kohta kiinnittymään sinne lantioon. Ja nyt löydän sen pään itsekin, tunnen sen tuossa lonkkaluiden korkeudella melko keskellä vatsaa. Selkä ja peppu näkyy selvästi minun ihon jos tirppa on vasemmalla tai oikealla puolella. Välillä se pakenee takaseinää/minun selkää vasten eikä sitä silloin meinaa löytää! Semmonen hassu pikkupunkero minun sisuksissa möyrii.

Täällä päin ei pääse oon jo yrittäny :/ Jos ei oo kipui tai vuotoi,mut sillonki ne eka laittaa käyrälle :/

En tiedä normukäytäntöä minäkään, että mitä se täällä on. Jos ne katsoo, että on se niin vanhakii, parempi ultrata :confused: Toivottavasti ei!

Ultrassa käyty. Pojille oli kertyny aika paljon painoeroa: A oli 2064g ja B 1632g. Kun on yli 20%, seurataan tilannetta. A:n painoarvioon kuitenkin vaikuttaa laajentunut munuaisallas, joka luonnollisesti lisää vyötärönympärystä.
Nyt olivat molemmat poikittain, päät oikealla ja jalat vasemmalla puolella.
Käyrillä vielä käytiin ja varmuuden vuoks otettiin virtsaviljely, josta tulokset mahd.maanantaina.
Pääasia, etteivät supistukset oo tehny mitään: kohdunkaulan kanava 5cm js visusti kiinni :) Ja toki se, ettei pojilla ole hätää :)

Täällä pääsis kyllä kuulemma heti ultraan jos on joku huoli. Mutta kun kaikki tuntuu olevan hyvin ni en viitsi keksiä mitään kränää.. Neukkutäti lupas kyllä laittaa 36 viikolle lähetteen ultraan kun hää ei kumminkaa paljaalla silmällä niin hyvin näe vauvaa:)

Mulla on rv 37 vasta synnytystapa arvio nii ei saa sitä ennen tietää minkäkokonen poitsu tuolla majailee :/ mut en usko et nyt mikään ihan jätti on tulossa, kun ei ollu esikoinenkaan iso ja ei oo sillee isoja vauvoja ees lähisuvussa syntyny. Mies oli vähän alle 4 kilonen syntyessään,
Niin toivottavasti tääki jää alle sen, ite oon ollu 2,5 kilonen mini vaikka täysiaikiasena synnyin joten noiden välitä ois ihan hyvä, esikoinen jäi sopivasti tuohon välille :) pelottaa et ei mahtuis syntymään jos menee isoksi, kun oon aika pienikokoinen itse..

Ultra jälleen takana. Vaikka vauva onkin jo 2,7kg, niin kaikki ookoo. Helpottavaa kuulla, että synnytys käynnistetään viimestään laskettuna päivänä eli 2.2. insuliinihoidon takia. Jos jäbä jatkaa tuota mallia kasvuaan, niin hyvällä onnella synnytys käynnistetään jo, kun tulee 38 viikkoa täyteen. Neljä aiempaa kaikki menyt ainakin viikolla yli LA:n, niin olis se ihana päästä tällä kertaa vähemmällä odotuksella...

Lääkäri myös tarkasti kohdunkaulan tilanteen, tökkäsi sormellaan vauvan päähän ja sanoi, että siellä pää hyvin tuntuu :eek:. Vauhtiville on siis hyvin asemissa. Rakas mies siihen tokaisi, että jaahas, sit ei nää seksiä. Ihmettelinkin viime kerran sänkypuuhissa, että joteskin oudolle tuntuu. On se kiva, että aina näissä raskauksissa oppii jotain uutta. Seuraava ultra ja käyräily heti uudenvuoden jälkeen.

Tää kyllä kuuluis ehkä hölmöihin kysymyksiin.. Siis eikö sais seksiä harrastaa jos vauvan pää on alhaalla (tuntuu pää sisätutkimuksessa)? Vai oliko tää nyt vaan MinniV:n miehen mieltymys?

No hyvä, meinasin jo säikähtää :D

ei oo kieltoo, kauan meni ilman mitää haluja... nyt tekis mieli ja USEIN!! mutta tottakai joku vastustaa.. itku tulee kivusta jo ajatuksesta..

Mä en vaan oo ymmärtänyt miten tuo menee käytännössä. Siis jos kohdunkaula on 5 cm pitkä, tai vaikka olis hiukan lyhentynytkin, niin eikö siinä sit oo se 5 cm seinää välissä?!? Eli miten vauvan pää vois tuntea mitään tökkimisiä (sormea tai muuta...) jos siinä on niin paksu seinä välissä?

Eikö se kohdunkaula oo semmonen putki mallinen, ja sen sivuilta pystyy kohtua kokeilemaan. Korjatkaa jos oon väärässä..

Takaisin