Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vauvan suunta vaihtelee vielä, niin sillä ei oo väliä. Rakenneultrassa oon saanut mäkin edellisen painoarvion (neuvolakortissa) niin eipä oo silläkään enää väliä :D Sf-käyrä kun kasvaa, se kertoo, että vauvakin kasvaa.
Mun supparit on kivuttomia paineentunteita - tai vauva, koska usein kun nostaa mahaa vähän, voi taas kävellä. En yleensä erota kumpaa se on.
Mulla oli kipeitä supistuksia yhden jumppatunnin jälkeen ja ne kyllä erottaa! Tuntui kuin olis kipeet menkat. Niinku ihan sairaan kipeet.

Musta noi kivuttomat harjoitussupparit ei aiheuta muutoksia, eli ei kipua, ei muutoksia. Voitte olla rauhassa, Maarit ja Pivi :)

Mut hassua, jos ei oo yhtään lääkäriä vieläkään :o Tosin mullakin se oli rv25 tosi nopee sisätutkimus, asennon koittelu ja sf-mitan otto.

Tämä on vaan niin kertakaikkisen epäreilua, jäin just lomalle! Vai näinkö se stressi purkautuu?

Kivuttomatkin supistukset voi aiheuttaa muutoksia. Ei varmasti koko kohduunsuu voi aueta, mutta muutaman sentin verran hyvinkin, nimim. kokemusta on.

Meikäläisen neuvolasaldo: 3 päivän sairasloma terkkarilta, kehoitus hakeutua terveyskeskuslääkärille tsekkaamaan kohdunsuu ja keskustelemaan pidemmästä saikusta kun neuvolalääkäreille ei ole aikoja vapaana, paino oli laskenut hieman parissa viikossa, hemppa noussut ja sf-mitta kasvanut kunnolla (tosin oli uusi mittaaja).

Hei, samalla kun soitin neuvolaan niin tuli ainakin puhelimessa tutustuttua uuteen terkkariin. Se vaihtui mulla nimittäin. Mukavalta kuulosti. Varsinkin kun neuvoi sohvalle kylkimakuulle suklaata syömään! Samaa ohjetta tyrkytti kätilösisko. Mitä niille opetetaan koulussa ;) ?? Mutta joo, ei ole helppo homma heilläkään. Säikähti vähän minun oireita kuunnellessa kun tuli puheeksi, että neljättä odotan. Sanoin ettei hätää, osaan lähteä eteenpäin jos olo muuttuu vaikeammaksi.

Mulla viikot 32+5 ja ainoostaan neuvolas käyty. Eikä sisällekkää oo ronkittu:) seuraava neuvola on 29.pvä. Ja tosiaan 2* ultra.

Happy, tuollaisia ohjeita onkin helppo noudattaa! :) Mäkin makaan sohvalla kylkiasennossa, täytyy vaan kaivaa suklaat esille. :D

Huomenna kohdunkaulan ultraus.. en oikein ymmärtänyt miksi neuvolassa lääkäri määräsi siihen :o

Niin. Kun koitettiin käsin jo.. ja oli 2-3cm. Ja pitäisi varmaan itsekkin nukkua joskus :D

Lääkärissä käyty ja kaikki hyvin. Supistelut ei oo onneks tehneet mitää kohdunsuulle mutta sokerirasitukseen laittoi uutta lähetettä :/ kävin eilen viemässä labraan pissanäytteen ni siinä oli ollu sokeria :o
Ultraan laitto kans lähetettä, päästään näkemään rakas vielä ennen syntymää ❤ saadaan painoarvioo ja saa keskustella kätilön kans synnytyksestä ku se alkanu jo vähä pelottaa... :(
Meinas lääkäri et taitaa äiti olla ressaantunu ja väsyny ni jos se ultra vähä mieltä helpottais :)

Minä tulin juuri lääkäristä. Tukalista supisteluista huolimatta kohdun suu kiintee ja napakka ja kuulemma paaaljon jäljellä :) Otetaan sille! Pitää vaan levätä enemmän, enemmän ja ENEMMÄN! Kirjotti s-lomaa tuonne 27.12 saakka kunnes ä-loma alkaa, nythän oon vasta vuosilomalla... Mietin miten teen, toimitanko tuota lappua eteenpäin vai en? Toisaalta, ei tää mikään häävi loma ole tähän asti ollut. Alavatsaan on koskenut ja oon saanut olla huolesta kankeena, että miten se tirppa pärjäilee. Ja lääkäri ihmetteli kuin olen tännekin asti pärjännyt töissä! Ihana ihminen. Niin ja tirpalla oli kaikki Ok, kurkittiin ultralla toista. On se siellä nurinpäin, siis pää alhaalla, mutta ei vielä laskeutunut. Ei meillä ole mitään hätää :) Pissanäyte ja bakteerinäytevastaukset joutuu ensi maanantaille kun on nla. Oli huojentavaa nähdä, että pikkunen siellä voi hyvin. Äitin rakas ;)

Happy, en ole ihan varma yksityiskohdista, mutta jos sairastuu lomallaan, vuosiloma siirtyy jatkuvaksi/alkavaksi sairasloman päätyttyä. Siinä on ehkä joku aikaraja..? Joku muu voi tietää paremmin, mutta minä laittaisin sairaslomalapun kyllä työpaikalle.

Täytyy vaan ilmottaa heti työnantajalle jos sairastuu vuosilomalla. Ei auta enää pari pvä jäl

Joo ja pitää olla lääkärintodistus. Terkkarin tai shn saikkulappu ei käy. Mut joo näin se menee eli jos on daanu vuosilomalla saikkua, siirtää se lomapäiviä myöhäsempään ajankohtaan.

Mä sain saikkua mun joululoman päälle ja silti pidin ne,koska mulle oltiin maksettu ne jo etukäteen nii ne ois tietty velottanu multa ne rahat takas :/

Takaisin