Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Untuva, pitäisköhän sun soiyella jo kelaan tosta äp:stä? Eikö sen olis pitäny tulla jo ajat sit. Mä ainakin sain jo isänpäiväksi.

Mirkusta tulee äiti, stemppiä sulle ultraan ja toivottavasti saat viel vähän nukuttua!

Mä kirjoittelen kans aina listoja kaikista asioista niin vois varmaan pikkuhiljaa alkaa kirjoittaa listaa mitä pitää pakata synnärille mukaan. Sit jos tuleekin äkkilähtö enkä ole pakannut kaikkea annan kyllä listan mieluummin 13v tyttärelle kuin miehelle! Varmemmin tulee oikeat tavarat mukaan... :D

Mun pitäis viel löytää jostain hyvä lista kun ei ite tahdo tietää mitä mukana pitäis olla ;)

Jonkun otsikon alla täällä oli jo keskustelua siitä mitä synnärille mukaan ja joku laittokin hyvän listan. Muistaako joku minkä otsikon alla tuo keskustelu käytiin?

Kiitos Riipitii ja mmm noista linkeistä! Mietinkin että jossain olin jonkun listan nähny... muisti ei vaan pysy aina mukana :D

Mä kirjottelin tänään listaa valmiiksi... Varmaan pakkailen joskus ens kuussa sit. Asutaan vartin ajomatkan päässä OYS:ista, ettei haittaa vaikka jotain unohtaisikin tai ehtii pakata ennen lähtöäkin, jos päättää tulla etuajassa. Luotan kyllä mieheen, että se osaa tuoda tarvittavat etenkin kun lista on valmiina. Kotiintulovaatteita ei olla vaaville vielä valittu/ostettu, joten ne pitää varmaan kahdestaan kattoo valmiiksi omaan pinoon. Nehän voi isukki tuoda sit turvakaukalon kanssa, kun tulee hakemaan meidät kotiin :)

Hmm en oo kyllä vielä edes ajatellut tuota sairaalakassia... kai sitä pitäis alkaa pohtimaan mitä tällä kertaa mukaan haluaa.

Manna: itseasiassa eilen soitin (20min jonot), täti toisessa päässä totes että tässä kun puhutaan vasta muutamasta päivästä (päätös tehty 24.11., he tilanneet sen 28.11. eli tänään tasan 2vko) niin kannattaa odotella vielä. Vähän tinkaamalla sain, siihen firmaan josta he tilaavat/joka toimittaa, puhelinnumeron johon voin sitten soitella jos ens viikon loppupuolellakaan ei oo vielä tullu. Ärsyttää kyllä.. Etenkin kun koko eilisen kyttäsin puhelinta että jos saatais se jääkaapin korjaaja tänne - ei soittoa, tänään jatkuu samoissa merkeissä kyttäily (ketutuskäyrä nousee kun viikonloppukin edessä ja ruoat partsilla).

Lääkärineuvolassa käyty.. Nopeesti vilkas vauvelia mahan päältä ja oli selkä alaspäin möllöttämässä, sitten kun lopetti ja katsoi kohdunkaulan tilanteen alakautta vauveli olikin rt :D tunsin kyllä itse kun muljahti, vaihtelee jatkuvasti asentoa.. Lääkäri oli vähän ihmeissään ja ei kuulemma ole aijemmin tuolleen muut maha-asukkaat asentoa vaihtanu käynnin aikana :D ja sitten ei tiennyt pitäskö merkata rt vai jotain muuta korttiin. Laittoi näköjään rt. Sf-mitta oli 28 ja kuulemma sitä pitää seurata ja lisäksi pitää joku 4 vkon päästä käydä tarkistamassa kohdunkaulan tilanne jos supistelee vielä.

Onko muuten se synnytystapa arviointi kaikilla...?

Varsinaista synnytystapa-arviointia EI tehdä kaikille, vaan ainoastaan silloin, jos neuvolassa on herännyt epäilys siitä, ettei vauva mahtuisi tulemaan alakautta tai synnytykseen sisältyisi jokin muu riskitekijä. Myös aiemmissa raskauksissa esiintyneet ongelmat voivat johtaa synnytystapa-arviointiin. Sitä ei tehdä lainkaan terveyskeskuksissa ja neuvolalääkäreiden toimesta vaan aina äitiyspolilla.

Suurimmalle osalle sitä ei siis tehdä.

Mä kasailen kassin varmaan sit ku mammaloma alkaa, ei oo kiire sen kans.. Vauvan vaatteiden pesun alottelen tammikuussa kunha saadaan makkarin remppa valmiiksi ja on selvitty joulusta..

Eipä sitä kassia ainakaan omasta mielestä nyt niin kummosesti tartte pakata. :D kotiin lähtövaatteet itelle ja vauvalle.. Muut tarvittavat heitän sinne sit ennen lähtöä.. Ku niitä tarttee kuitenki vielä siinä ennen synnyttämään lähtöäkin.

Meil puuttuu edelleen turvakaukalo.. Ku esikoisen aikaan saatiin serkulta lainaan ja se nyt meni niille takas kun niille syntyi toinen, hätätapaukses saan varmaan lainaan kaverilta, niillä kun on turhana, jos ei kerkee hommaamaan jostai syystä (ts.Tää syntyis ennen laskettua tai jos tilataan jostai nii ei kerkeis tulla vaikka. )

Äitipolilla taas tänään kontrollissa vierailtu. Vauvalta otettiin sydänkäyräki siinä samalla, mutta ei siitä sitten mainittu sen enempiä mulle. Paitsi sen verran, että täti nauro kun jätkä aloitti samantien melskaamisen kun sitä härkkiä hirtettiin kiinni mun mahan ympäri. On niiiiiin tarkka omasta tilastaan meidän poika :grin Ultrassaki sitte kävin... Lapsivettä kuulemma reilusti?? Nyt oli sitte vauvalla pää joteki iso?!??!!!? Painoarvio muuten 2420 grammaa ja kuulemma pysyny kasvuvauhti nyt aisoissa mutta kiitos sen alkuraskauden spurtin jätkä on ja pysyy normaalia isompana viikkoihin nähden. Kolmen viikon päästä taas tarkastukseen ja saan varmaan tuomion siitä, että josko sitte käynnistellään vähän etuajassa kun täti sellasta vähän varoitteli.... Sitte tuleeki tammikuussa jo vauva tähän perheeseen, kun LA on kuiteki jo 3.2..... :eek:

No on! Minä sain pidellä lauantaina viiden kuukauden ikäistä vauvaa sylissä ja voi herran jestas, mun kädet tokotti suoraan eteenpäin ja se vaavi oli siinä puolen metrin päässä :eek:
Mies kahto, että just...

Takaisin