Neuvolassa käyty, viikkoja 30+0. Paino noussut 350g/viikko, tosiasiassa 1kg tämän viikon aikana (turvotusta aivan tolkuttomasti). Pissa puhdasta. Verenpaine noussut mutta vielä ok 130/88. Hb laskenut 118, viimeks vielä 134. Sf 28, eli keski- ja yläkäyrän välissä. Vauva raivotarjonnassa, syke 155. Liikkeitä on tuntunut vähänlaisesti viime päivinä ja nyt sain liikelaskentalomakkeen ja KÄSKYN ottaa yhteyttä äippäpoliin heti jos liikkeitä ei tunnu tarpeeks. Eilen esim ei liikkeitä tuntunut paljoa mutta tuntu kuitenkin silloin tällöin. Mä olen vaan ajatellut että hyvä kun tuntuu jotain niin tietää et vauva on hengissä...
Sit tää mun flunssa, yskä, liitoskivut ja selkäkivut... Terkkari kuuli mun raskaan hengityksen odotushuoneesta asti! Ja hän oli aivan kauhistunut kun kuuli että olen ollut töissä tässä kunnossa... (Mut enhän mä voinut jättää päiväkodin joulujuhlia väliin!) Hän kysyi työpaikan ergonomiasta (hah, mikä vitsi!?!) ja kerroin miten matalilla tuoleilla ruokailen töissä, vaihdan vaippoja, puen lapsia jne. Ei ihme että selkä on niin huonossa kunnossa kuin on.
Pahinta kuitenkin oli äippäpolilla ultralla mitattu kohdunkaulan pituus, 2,2cm. Terkkari enkä minäkään ymmärrä miten se lääkäri ei ollut huolissaan noin lyhyestä mitasta! No, hän kirjoitti nyt saikkua loppuviikon flunssan takia ja puhuu huomenna aamulla lääkärin kanssa. Huomenna hän soittaa sit ja kertoo pitääkö käydä huomenna näytillä lääkärillä vai kirjoittaako lääkäri sairaslomalle jatkoa mua näkemättä. Terkkari pyysi varoittamaan esimiestä etten todennäköisesti tule enää töihin. saa nähdä mitä mieltä lääkäri sitten on.
Nyt aion vaan maata sohvalla ja lepuuttaa selkää. Viime yönä nukuin 9 tuntia putkeen, jopa ilman pissataukoja! Olin kyllä aivan puhki illalla.