Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ok. Kai se sit neuvolasta antaa lääkärille ajan... ei ainakaa viimeks ollu mitää puhetta ku neuvolassa ja samalla lääkärillä kävin (4.12)

Mä sain sen kyl viikolle 34,mut mä oonki erikoinen tapaus ku voi olla et neiti ei viihdy tuol sinne viikolle 36 asti :D Ainiin ja sain kehuja siitä kuinka varautunu oon ja kuinka oma alotteinen oon ku oon hommannu uusia kavereita :)

Muokattu viimeksi:
Varautunu tiada mihinkä? Siis aikasempaa synnytykseen? Ja varautunu mitenkä?:) mielenkiinnosta kysyn, jos täs sit joskus itekki täytyy varautua ja varautua mitenkä siihen johonki:) :D

Mulla on muistaakseni 36+0 varattu th+lääkärikäynti, kaipa sillon tulee se arviointi.
Meillä on periaatteessa pyykkäystä vaille valmista kans kaikki (pyykkään kun äp tulee, missä se viiiiipyyyyyy :D (päätös annettu 24.11. ja tilattu 28.11. ja viel ei kuulu grr)).

Ei kannata panikoija valmistautumisesta.. Jos vauva nyt syntys vaikka rv 32 niin hyvin todennäköisesti vauva on jonkun viikon sairaalassa tarkkailtavana kun taas äippä saa kotiutumisluvan tod.näk. Huomattavasti aikasemmin. Jolloin kotona on aikaa laittaa paikat kondikseen. Tai niin itse aattelen. Ja vaikka itelle tuli 3 kohalla rakettilähtö synnyttää ni hyvin kerkesin pakata sairaalakassin supistusten lomassa. Esikon kohalla sänky oli aivan väärässä kerroksessa ja laittamatta kun kotiuduttiin, vaan hyvin selvittiin. Kolmannen kohalla mulla oli kaikki kaukalot viel levällään pesun jäliltä ku lähtö tuli ja silti vauva saatii kotii.. :) vaikka ei sillä, kyllä mäkin pyrin et vaatteet on pesty ja laitettu, kassi pakattu ja kaukalo kondiksessa. Vaan tiedän että kaikesta selvii vaikkei oiskaan vimpan päälle valmista ennen synnytyksen alkua. :)

Kyllähän sitä kerkee valmistautua :) meillä tosiaan vaa 200km synnytyssairaalaan jossa me tullaan synnyttää ni jos vauva tulee etuajassa minä ainakin jään sit vielä ouluun veljen luokse kunnes saadaan vauva kotiin, joten sen takia ite ainaki kiirehtiny kuntoon laittamisten kans :) ja jos synnytys käynnistyy saa melko ampasemalla lähtee liikkeelle että keretää selvittää kumpaa kautta loppujen lopuks synnytetään :)

Okei, no täällä on yksi joka ei ole millään muotoa valmistautunut mihinkää... :) ja pidän ainakin viikoille 36 jalat nii tiukasti ristis ettei tuu mitään ulos ja päästään poriin synnärille. :) Muuten turku kutsuis.

Okei, no täällä on yksi joka ei ole millään muotoa valmistautunut mihinkää... :) ja pidän ainakin viikoille 36 jalat nii tiukasti ristis ettei tuu mitään ulos ja päästään poriin synnärille. :) Muuten turku kutsuis.

Mulle on sanottu, että voin synnyttää Satks:ssa, jos on viikot 32+. Muutoin tosiaan TYKSiin joutuis menee. Toivon kyllä ettei tarttis ku sinne on niin pitkä matka eikä oo niin tuttu paikkakaan...

Mä oon kans ihan viime tipassa kaiken kanssa. Sen verran noi toissaviikkoset supistukset herätti, että oon pessyt vauvalle vaatteita valmiiksi. Kuvittelen näköjään vielä ehtiväni (ja jaksavani) tehdä loput... :rolleyes:

Täällä sama juttu. Jos nyt sais nukuttua univelat pois niin jaksasi alkaa pyykkäämään ja täyttämään sairaalakassia. Aloitais niistä pienistä, niin hätätapauksessa ei tartte jaksaa enempää ennen kuin ne käy pieniksi.
Ja hakis nännirasvaa ja liivinsuojia.

Täälläkään ei olla varauduttu vauvan tuloon mitenkään, mutta enpä ole varautunut aikasemminkaan, kun on tuo mies joka osaa kyllä tuoda vauvalle ja mulle vaatteita sairaalaan ja käydä ostamassa mitä vauvalle millonkin tarvitaan. Turvakaukalo on nyt se juttu, joka pitäs saada kuitenkin hankittua, mutta kaveri jolta sen ostan on piiitkällä lomalla Kanarialla. Eiköhän senkin voi joltain tutulta hätätilanteessa lainata, jos vauhtiville tuolta haluais enen 2.2. tulla ulos, mitä suuresti epäilen.

Mun kassi on ollu aina pakattuna viikolla 34, kun ei mitään luottoo mieheen et osais tuua sairaalaan kaiken tarvittavan ja et pääsis tuomaan niitä melkein heti.
Mä en oo ennen kuullukkaan mistään synnytystapa arvioinnista, mutta toisaalta onhan siitä kohta 12 vuotta kun ekaa synnytin.
Ja täällä meilläpäin näköjään kun ei oo kun yks neuvola lääkäri käynti joskus 25 viikolla, joka oli mun mielestä aivan turha käynti.

Pitää pakata itekki hyvissä ajoin... ton miehen tuntien se tois kaikki väärät tavarat mitä pyytäisin tuomaan, joten helpommalla varmasti pääsen ku pakkaan ite tavarat hyvissä ajoin :p

Mulla olis tänään ultra jossa tsekataan kasvu. Luulin ettei jännitä mut täällä mä oon hereillä klo 3 aamuyöstä. Koko illan sattui taas mahaan ja nyt yöllä alitajunta ilmoitti unien muodossa että hieman mietityttää. Toivon vaan että kaikki kunnossa. Miten toi mielikuvituskin on näin yöllä niin kovin vilkas?

Takaisin