Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mäkin mittaan verenpaineen aina kotona ja punnitsen itseni kotona ja neuvolassa katson pissan itse.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mullekaan ei ole puhuttu tuosta B-streptokokista vielä mitään, toivottavasti terkkari muistaa siitä mainita vielä.

Masc, mun käsittääkseni menee niin et jos kerran on ollut ni sen jälkee joka synnytyksessä hoidetaan iv:nä.

Touhotin, samoin täällä! Tosin mulla toisin päin - pääasiassa kohdunsuu ja samalla tsekataan vauvan kasvu jne. Ja mulla niin karsee yskä päällä et saa nähdä lähettääkö töihin vai kotiin lepäämään...

Neuvolasta hyviä uutisia, kaik' Ok :) Kohdun korkeuden mittaaminen meinas olla vaikeaa. The babe muljakehteli mahassa niin, ettei terkkari saanut mittaa oikeeseen paikkaan. Aina kun hän laski mitan/käden vatsalle, vatsa kääntyi nääääiiin... :eek: Minun teki ihan totta mieli kysyä, että onko tuo normaalia? Se jatkuu 24/7 !!! Ja vaikka tämä maha on iso ja tuntuu valtavalta, sf-mitta oli se 23cm eli alle keskikäyrän mikä on näille minun "vähiin käy ennen kuin loppuu"-raskauksille ihan loogista ;)
Minä sain kolmen päivän saikun ja käskyn nukkua vaikka päivällä. Käyn kierroksilla/yliväsymystila mikä lie. En nuku yöllä enkä päivällä, mutta hitsin paljon minä oon saanut aikaan! Tunnen kyllä, että se lepo tekis hyvää.

Happy nyt siis meet nukkumaan!!!!:wink Ja hyvä et vavella kaikki hyvin. Mulla kans muljuu maha koko ajan puolelta toiselle, työkaverille näytin videoo siitä ja se oli et "hyi hitto minkä näköstä" mä vaan nauroin :laughing021

Kättä ilmaan, kaikki tällä erää hyvin! Paineet normit, käyrä hyvä. Ja ultrassa: Vauva kasvaa keskikäyrällä niinku tähänkin asti, vettä normisti, istukka toimii, virtaukset normit ja kanavaa ultralla yli 2,5cm.. Joka kuulemma normaali??!! Tämän lääkärin mukaan mulla ei oo minkäänlaista ennenaikasen uhkaa.. no kolmen viikon päästä kuitenkin kasvukontrolli kun edellisiltä on loppua kohe kasvu hidastunut ja lopulta loppunut. Eka oli sitä mieltä ettei tarvii enää kontroloija mitään loppuaikana.. Olen hämmentynyt mutta iloinen. En kuitenkaan aijo alkaa revittelemään, mitä lähemmäks laskettua aikaa päästään sen lyhyempi on osastohoito!
Mites janna sun kävi?

Hyviä uutisia touhotin :) mahtavaa.
Mullakin oli toi sf mitta muka kasvanut 8 cm 4 viikossa ja ultran mukaan 1.3 kiloinen pulloposki oli nätisti keskukäyrällä..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Äippäpolilla käyty. Kohdunkaula kiinni, ultralla mitattuna 2,2 cm, mikä mun mielestä kuulostaa lyhyeltä mut lääkärin mielestä oli ok!? Oli vanhempi naispuoleinen lääkäri ja aikas kovakouranen. Sisätutkimus tuntu iljettävältä ja jälkikäteen supisteli kivasti... Jonku testin se otti emättimestä, joka testas ennenaikasen synnytyksen riskiä ja oli neg.
Yskään sain sit antibioottikuurin.
Lääkäri oli sitä mieltä että voisin mennä kokeilemaan miltä tuntuu olla töissä ja sit jos supistuksia tulee taas enemmän tai ovat kipeitä niin soitto äippäpolille tai neuvolaan. Ens viikolle mulla on sit aika diabeteshoitajalle ja neuvolaan.

Paljo janna sun viikot? Mulla 30+1 ja tosiaan sisäsuu oli kiinni. Mäkin olin häkeltynyt lekurin sanoista kun 3,5 vko sitte tilanne oli ultralla sama j laitettiin osastolle ja nyt sama lukema ja tilanne normaali?! :D tuolla ei tehä sisätutkimusta ettei ärtyynny suotta! Sitte vasta jos ultralla tilanne näyttäs huonolle. Mullehan kirjotettiin saikku loppuun asti sillo 26+5. Meinasin vitsillä kysyä peruuko se sen ja laittaako duuniin.. :D paino arvio oli muute 1,5kg

Mullakin otettiin toi ennenaikaistesti sillon, kun kävin supistelun takia. Se testi on kuulemma testivaiheessa ja se kertoo varmasti vain sen, jos riskiä ei ole. Jos se näyttää, että on riski, se ei oo vielä varma tieto koska toi on testivaiheessa.
Sit tulikin kaks päivää ruskeeta töhnää kun limakalvot hajos siitä testistä, mikä on kuulemma normaalia ja vaaratonta. Oli aika pelottavaa vaikka tiesin, mistä se johtuu.
Tämä siis vinkiksi, jos muiltakin otetaan ja tulee töhnää tai positiivinen, ettei tartte peljästyä :)

Touhotin, mulla on nyt viikkoja 28+4. Mä en todellakaan ymmärrä miten 2,2 cm voi olla ok kun eiks sen ultralla pitäis olla 5 cm et olis normaali??? Käsin tunnustelemalla ei sanonut muuta kuin että sisäsuu kiinni, eli ei mitään mitasta. Mä kattelen nyt miltä töissä olo tuntuu, onko musta ylipäätään hyötyä täällä ja soittelen sit neuvolaan jos tuntuu ettei tuu mitään. Mun vauhko neuvolahoitaja kuitenkin pistää herkästi saikulle. :D

Kiitos Riipitii varoituksesta, ei mulle sanottu mitään siitä et vois jotain vuotoa tulla tuon testin jälkeen. Senkin se lääkäri otti aikas ronskisti tikkua pyöritellen pitkään kohdunsuun ympärillä.

Takaisin