Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä kans käyty lääkärissä tänään ja kirjotti vain viikonlopun yli sairaslomaa eli pitäis ens viikolla käydä kokeilee miltä se työnteko tuntukaan :/ Ei nappaa :/ Kohdunkaulalla ei onneks oo tapahtunu edistystä :)

Muokattu viimeksi:
Aamulla kävin neuvolassa ja uutiset oli sekä hyviä että huonoja. Hemppa oli pompsahtanut 130:en. Wow! En tiedä, mitä oon syönyt, kun lisäraudankin on jättänyt pois monivitamiinissa olevaa pikku määrää lukuunottamatta, kun siitä tulee niin huono olo.

Paineet oli hyvät ja paino oli lähes sama kuin viimeeksi (- 200g), mikä on ok, kun on tähän asti noussut kohisten. Sf-mittakin oli kivunnut sieltä juuri ja juuri alakäyrältä ala- ja keskikäyrän puoleen väliin, mikä ei kyllä yllätä, sen verran muhkeutta on toi vatsakumpu saanut viime viikkoina. On kuitenkin th:n tunnustelujen perusteella siro vauva, mikä on varmaan totta, kun mahtuu vielä niin melskaamaan tuolla. :grin

Huonot uutiset oli sitten, että pissassa oli proteiini pykälän verran koholla eikä terkka tykännyt yhtään, kun kerroin siitä jatkuvasta kivusta (tarkempi selostus löytyy oireet-ketjusta keskiviikolta), joka on jatkunut nyt jo muutaman päivän. Th yritti ensin saada lääkäriaikaa omasta neuvolasta tälle päivälle, mutta kun se ei onnistunut, niin soitti Naistenklinikan päivystykseen kysyäkseen lähettääkö suoraan sinne.

Saimme ohjeistukseksi, että otetaan ensin labrat pikana ja katsotaan, mitä niistä löytyy. Jos on joku tulehdus vaikka päällä, niin saan sitten heti antibiootit käyttöön. Jos ei näistä kokeista löydy mitään, niin pitää ilmeisesti mennä näytille Naistenklinikalle. o_O

Toivottavasti olis vaan joku ihan perus VTI, jonka sais helposti hoidettua pois. Enhän mä mitään ab-kuuria tietenkään ilokseni popsi, mutta se olisi ainakin yksinkertainen selitys asialle eikä tarvitsis enää huolehtia.

Toivottavasti Samsam labroissa selviäis joku helposti hoidettavissa oleva juttu ettei tarttis murehtia sen enempiä. Mut kiva kuulla että muuten neuvolakäynti toi hyviä uutisia. Tsempit!

Tiadalle jaksamista ensi viikon työkoitoksiin! Hyvä ettei kohdunkaulalla kuitenkaan mitään muutoksia.

Ai niin, se piti vielä lisätä, että tapasin mun oman terkkarin nyt tokaa kertaa (sijaiskierre eläköitymisten ja kesälomien takia). Ekalla kerralla vaikutti ihan mukavalta, mutta nyt tuli selväksi, että hän on aivan IHANA! Meidän kemiat kohtaa hyvin ja hän samanlaisia ns. luonnonmukaisia asioita synnytykseen ja lapsen hoitoon liittyen kuin minäkin. Hän ei todellakaan tuputtanut näitä juttuja, mutta kun huomasi, että nämä asiat ovat omaa sydäntäni lähellä, niin hän lähti innokkaasti keskustelemaan kanssani eri vaihtoehdoista.

Puhuimme synnytyskokemuksistani ja -toiveistani. Hän oli myös valmiiksi tulostanut minulle paitsi HUS:n yleiset ohjeet synnyttämään lähtijöille, niin myös kirjallisia ja kuvallisia ohjeita siitä hengityksen ja äänen apuna käytämisestä, ja eri asennoista avautumis- ja ponnistusvaiheita helpottamaan. Sain myös täytettävän synnytystoivelomakkeen täytettäväksi ja sairaalaan mukaan otettavaksi sitten, kun h-hetki koittaa. Eipä tuollaisia ohjeita tai lomakkeita silloin jaeltu, kun esikoista odotin...

Th kyseli myös siitä onko minulla asioita, jotka mietityttävät vauva-arkeen ja muuttuvaan perhetilanteeseen liittyen. Eihän mulla suuria murheita sillä rintamalla ole, mutta oli kiva, että hän kuitenkin kysyi ja pääsin ajatuksistani juttelemaan. Onhan se kuitenkin iso muutos saada ihan pieni ihminen taloon yli 9 vuoden jälkeen.

Edit. Piti vielä lisäämäni, että tämä uusi th oli myös ensimmäinen, joka osasi/ vaivautui selittämään tiettyjä itseäni edellisen synnytyksen jäljiltä mietityttämään jääneitä asioita; aika hyvin Kertoilen näistä sitten vaikka tarkemmin paremmalla ajalla ja kyseiselle aihepiirille varatussa ketjussa.

Muokattu viimeksi:
Samsam jos viitsit olisi kiva jos jaksaisit jakaa esim tuo äänenkäyttö hengitys kun täällä synnytysvalmennuksessa se jäi tasolle muistakaa hengittää syvään :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Joo, pistän jakoon heti, kun ehdin. En ole vielä itsekään niitä läpi lukenut eikä ole edes mukana, kun jätin ne kotiin käydessäni siellä neuvolan ja labrojen välissä. Nyt olen töissä ja odottelen labratuloksia ja tuomiota siitä pitääkö lähteä vielä näytille tänään.

Kiva mulla olis tänään ollut kuulemma äitiyspolikäynti :D ihmettelin kun heräiltii esikoisen kans joskus 10 jälkeen kun tullut puheluita ja sit viesti neuvolasta , että tämän päivän poli aika peruttu ? Öh mikä aika :D mulle ei tosiaan ollu mitään aikaa edes tullut.. No soitin sinne äippäpolille takas niin maanantaina on uusi aika :) jossa nyt katsotaan siis vauvan kokoa ja lapsiveden määrää yms :)

Kylläpäs tämä perjantai on meille tiineksille ollut huono yksi jos toinen tuntuu olevan kipeä syystä tai toisesta tsemppiä meille kaikille.
Oma pullaposki 1.3 kg ei ollut moksiskaan mamman huutoyrjöämisestä vaan nukkui hymyillen ja istukkaa paijaillen.
Nyt vois tää tiines hörpätä smoothieta ja toivoa se pysyy sisällä ja ottaa päikyt

Nonnih, käyrillä ollaan ja ultraa odotellessa. Pääsenpähän näkemään pienen...

Tsemppiä Samsam täältäkin!

Täällä tänään käyty äitiyspoliklinikalla tarkistuksessa parin viikon takaisten epämääräisten vuotojen takia. Kätilöopiskelija ensiksi haastatteli ja mittasi verenpaineen. Verenpaine hyppäsi minun normaalista 110/60 --> 130/80 kun jännitti niin tilanne. :confused: No tosiaan jännityksen piikkiin laitettiin kun aikaisemmin on ihan normaalit paineet ollut. :)

Seuraavaksi pääsin odottelemaan lääkärikäyntiä, joka hetken odottelun verran koittikin. Hetkisen höpötyksen jälkeen sain hypätä pedille ultrattavaksi. Siellä se meidän pikku poitsu majaili tyytyväisenä. :) Sukupuoli ei tosiaan ollut muuttunut rakenneultran jälkeen kun niin hienosti pallit vilkkui ruudulla. :grin Painoarvioksi sai 1,3 kiloa eli kuulemma ihan hyvin keskikäyrillä mennään. Lopuksi tutki alakerran ihan alakautta ja epäili vuodon johtuneen ihan kuivista limakalvoista, koska nytkin oli kuulemma nähtävissä että paikat huutaa kuivuutta. :) Istukka ei tosiaan siis ollut kohdunsuulla vaan oli noussut hyvin tuohon hieman vasemmalle eteen.

Ohjeeksi sain elää ihan normaalisti ja apteekista voisi käydä hakemassa jotain kosteuttavaa limakalvoille jos vieläkin vaivaa. Syömäni primaspanit saan lopettaa viikon 35 jälkeen. :)

Tsemppiä samsam ja toivotaan sitä vti tä se on helppo hoitaa pois

Vihdoin matkalla kotiin... :) Kiitos kaikille teille ihanille tsempeistä! :love022

Käyrät oli ihan erinomaiset, vauva voi hyvin, istukka oli kunnossa ja kohdunkaula napakka, kiinni ja pituutta ultralla 4 cm. Viimeisiä verikoetuloksia odottelen vielä ja pitää olla yhteydessä päivystykseen, jos supistelut äityy kipeämmiksi, mutta näillä näkymin vaikuttaa siltä, että se jatkuva alavatsakipu johtuu siitä, että mun sisuksissa majaileva hullu turbo-ninja ja/ tai sen hullu äiti on vaan onnistunut repimään jonkun kohdun kannattimen, josta seurauksena jonkinlainen kestokramppi ja ja supistukset...

Edit. Painoarvio oli 1 530g, eli ihan kivan kokoinen tyttö jo. :)

Takaisin