Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Samaa toivon minä! Ja heräskös se Mjun neitokainen siihen jädeen? Mikäs näillä pimuilla nyt on :confused: Minunkin hupsu pikku villi on niin rauhallinen ollut tämän illan. Kyllä se sieltä takas tuuppaa kun kokeilen, mutta aika laiskasti.

Sama täällä, tosi hiljainen päivä ja ilta ollut! Aamulla vauva veti sellasta rumbaa masussa että en meinannut pystyä lukemaan mitään puhelimesta kun mulla oli kädet vatsan päällä ja puhelin käsissä ja puhelin vaan tärisi ja pomppi! Sit otin päikkärit ja sen jälkeen tuntunu tosi vähän liikkeitä koko päivän, se 10 liikettä kahdessa tunnissa ei todellakaan täyttynyt. Nyt kun tulin sänkyyn alko tuntua vähän enemmän liikkeitä kun makaan kyljellään.
Mua rupes mietityttään tuo sääntö 10 liikettä kahdessa tunnissa... Jos tuntee vaikka kahdeksan liikettä niin eikös se ole jo hyvä, vauva liikkuu eli on hengissä. Miksi se siis on huono merkki jos ei tuo 10 liikettä täyty?

Joo nihkeästi tuli 10 liikettä ben ja jerrys jäden kanssa, innostui uudelleen kun tulin sänkyyn 2200 ja vartissa tuli 10 liikettä nyt näköjään nukahti uudelleen :)
Janna tuo 10 on sellainen nyrkkisääntö että jos 30 min aikana ei tule yli 5 liikettä pitäisi jatkaa laskemista tuntiin ja yli 10 liikettä.
Oman vuorokausi rytmi on muuttunut, se on myöhäistynyt aamukuntoilu tuli tänään vasta 1 aikaan lounaan jälkeen. Joten sekin vaikuttaa

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Pitäisikö joka tunti tulla tuo 10 liikettä? Mulla ainakin vaihtelee tosi paljon, välillä liikkuu tunnin putkeen (lähinnä aamulla ja illalla) ja välillä on päivisin monta tuntia hiljaista.

Ei joka tunti vaan tarkkailu jaksolla jossain oli että sikiö liikkuu 3-50 kertaa joka tunti ja äiti tuntee näistä liikkeistä 80-90 % mä varmaan tunnen vähemmän kun istukka edessä. Liikkeiden tunteminen riippuu myös vauvan uni-valve rytmistä kuulemma vauvan aktiivisinta aikaa on iltayö jolloin minä ainakin nukun niin sikeästi etten tiedä tuon taivaallista liikkeistä ;)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla on kans istukka edessä. Iltaisin juuri sänkyyn tultua yleensä tunnen eniten liikkeitä. Aamulla on kans vilkasta aamupalan jälkeen. Nyt oli eka kerta kun mietin telkkaria katellessa et tosi vähän liikkeitä tuntunut koko päivän... Vähän jo huolestuin ja mietin pitäiskö soittaa äippäpolille. Tulin kuitenkin sänkyyn ja kyljellään maatessa alko tuntua enemmän liikkeitä taas niin rauhoituin. :)

Mulla on istukka takana ylhäällä ja joka möngerrys tuntuu kyllä. Viime yönä pojalle iski hikka tossa kolmen aikaa... Nuku siinä nyt sitte ku joku täryttää häpyluuta tasaiseen tahtiin :grin Muuteki tuntuu että nyt o isänsä adhd:n periny mokoma. Ensikertalaisena ihmettelin jo kätilölleki, että onks se ihan normaalia että vauva liikkuu niin kauheesti? :)

Mulla kans istukka takana ylhäällä, joten liikkeistä ei epäilystäkään:) isäänsä on vissii tulossa ku on nii rauhaton lapsi sekä päivällä ja illalla... Nukkumaan mennessä piti jo komentaa rauhoittuu ku nii hirveetä meteliä taas piti:) onneks saan yöt nukuttua, mitä nyt vessassa joutuu käymään mut liikkeiden takia en oo vielä heränny ku ehkä pari kertaa :)

Ihana kuulla että tiadalla kaikki hyvin ja mjukin sai kohtuun säpinää! Mulle neuvolantäti sano että ei tarvi kokoajan tuntea liikkeitä (vauva nukkuu välillä), mutta jos ei oo koko päivänä tuntenu niin pitää mennä kyljelleen makaamaan ja laskea et tulee 10 liikettä tunnissa. Ja makeaa voi syödä ja kohtua vähän heilutella että saa pikkuisen heräämään jos on vaan unilla. Mulla ainakin potkua tulee parhaiten just kylkiasennossa.

No en tiiä mitä tuo eilen puuhasi mut havahduin ku ilta seiskan jälkeen en saannu mitään kontaktia vauvaan ja sit vielä 21:45 ei mitään reaktioo vaikka tökin :/ Yleensä hänellä alkaa iltajumpat 21:30, mut se sano et ikinä ei oo turhia käyntejä ja nyt voin ottaa rennosti :) Kovasti se eilen sen jälkeen ja nyt aamulla on ilmotellu itestään :)

Juu kyllä se heti huolestuttaa jos ei oo vähään aikaan tuntenu mitään ja varsinkin jos ei muista et millon viimeks. Mä en kyenny kerran lähtee kauppaankaan ennen kun sain kontaktia vauvaan. Olin jo ihan paniikissa. Ja jos tosiaan ei saa kontaktia noilla konsteilla niin kannattaa heti olla yhteydessä äippäpoliin.

Onneks on huomenna neuvola... Otin äsken sukat jalasta ja on nii turvoksissa kintut ku olla voi.... Sisko meinas et aamulla heti soittoa neuvolaan mut onki sopivasti aina 8:45 :) luin oireita raskausmyrkytyksestä ja lieviä sellasia ollut joitain ja nyt tuo yhtäkkinen turvotus. Saankohan nukuttua ens yönä :o

Pikku Myy: jos oon ymmärtänyt oikein raskausmyrkytyksen turvotus eroaa normi raskausturvotuksesta siinä että myrkytyksessä kasvot turpoaa kans.

Takaisin